آشنایی با رژیم کتوژنیک آشنایی با رژیم کتوژنیک


آشنایی اولیه با رژیم کتو

در رژیم کتوژنیک ، نیازی نیست که رژیم خاصی داشته باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که غذای هرم غذایی کتو را بخورید.

عکس 2018 03 13 00 48 41 378x400 - دانش رژیم کتوژنیک

همچنین بیشتر غذای ته هرم و کمتر غذا را در بالای هرم بخورید.

دو قسمت فوقانی هرم ، که آجیل و محصولات لبنی هستند ، باید در رژیم های کتوژنیک به مقدار کم استفاده شوند ، به همین دلیل است که ما این دو قسمت از هرم را کتوسنکت می نامیم.

آجیل باید به اندازه یک مشت ، میوه ها و محصولات لبنی حدود نیم لیوان باشد. و همچنین زغال اخته را به مقدار تنها 1/4 لیوان مصرف کنید.

با رعایت این موارد ، سیستم بدن و هورمون های بدن شما به گونه ای تنظیم می شود که باعث می شود چربی بیشتری بسوزانید. و اگر ورزش می کنید ، حتی عضله نیز افزایش می دهید.

غذای کتوژنیک - آگاهی از رژیم کتوژنیک

اگر می خواهیم این مسئله را با یک مثال روشن کنیم ، دلیل این امر عادات بد غذایی شماست. می توانیم مثالی از شخصی بزنیم که مصرف آجیل خود را کاهش نداده و آن را زیاد نگه داشته است.

در اوایل رژیم غذایی ، این خود باعث می شود که بدن انسولین بیشتری ترشح کند ، دیرتر وارد کتو شود و حتی کتو را برای چند ساعت ترک کند.

وضعیت سگ

وقتی از کتودیت استفاده می کنید ، بدن شما کاملاً تغییر می کند. اشتهای زیبا شما را راهنمایی می کند که اکنون زمان غذا خوردن است و اکنون گرسنه هستید

این پیام در مورد بدن شما زمانی رخ می دهد که بدن شما به مواد معدنی و پروتئین نیاز دارد.

بنابراین تنها کاری که باید انجام دهید این است که از این هرم پیروی کنید و در اوایل رژیم غذایی خود از دو قسمت اصلی هرم کمتر استفاده کنید. و مطمئن باشید که در صورت تقلب نکردن ، این سریال جواب می دهد و اشتهای کاذب شما به مرور کوچکتر و بهتر می شود.

تقلب چیست؟

فردی که دو ماه رژیم کتو داشته است و بدنش با کارهایی که انجام می دهد سازگار شده است. اینطور نیست که او دیرتر برمی گردد ، بلکه برعکس ، خیلی زودتر از مردم عادی به کتوستات باز می گردد.

مغز انسان چقدر سوخت می تواند مصرف کند؟

پاسخ این است که مغز انسان می تواند از دو نوع سوخت کربوهیدرات و چربی استفاده کند.

وقتی کربوهیدرات ها را کاهش می دهید ، قطعاً باید مصرف چربی خود را افزایش دهید.

بزرگترین اشتباهی که می توانید با رژیم کتوژنیک انجام دهید ، که می تواند برای بدن و اعصاب شما مضر باشد ، این است که مصرف چربی خود را کم یا زیاد نکنید.

کتودیوم 9 - آشنایی با رژیم کتوژنیک

از چربی ها نترسید.

چند روز اول که مقدار زیادی چربی می خورید ، می توانید بگویید من الان خیلی چاق می شوم ، ممکن است این اتفاق افتاده باشد ، اما چند روز آینده برای شما مثبت خواهد بود. اشتهای شما به تدریج تعدیل می شود و به شما در رسیدن به وزن دلخواه کمک می کند.

ما تضمین می کنیم که با رژیم کتوژنیک ، اگر صبر داشته باشید ، به وزن دلخواه خواهید رسید.

بدون هیچ گونه مشکل عصبی یا بسیاری از مشکلات دیگر که در رژیم های دیگر یافت می شود ، احساس راحتی کنید.

اینفوگرافی کتوژنیک 1 - آگاهی از رژیم کتوژنیک

وقتی کتودیت می خوریم در بدن ما چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که رژیم کتدیوم را شروع می کنید ، سلول های بدن شما از گلیکوژن (کربوهیدرات) تهی می شوند و هنگامی که کربوهیدرات ها از بدن خارج می شوند ، پتاسیم ، سدیم و منیزیم به طور همزمان از بین می روند. با این رژیم غذایی ، شما به راحتی از کمبود الکترولیت ها ، که شامل این سه ماده هستند ، رنج خواهید برد. شما همچنین باید این سه ماده را از طریق مکمل ها تهیه کنید.

اگر می خواهید به آن غذا بدهید ، باید مقدار زیادی بخورید تا آن را دریافت کنید. (چرا؟ از آنجا که بدن آن را به راحتی و به سادگی در این حالت از دست می دهد ، به ویژه اگر ورزشکار هستید ، هنگام عرق کردن مقدار زیادی از این مقدار را از دست می دهید.) اکثر عوارض جانبی که افراد در این رژیم دارند به دلیل کمبود این الکترولیت ها

پیشنهاد ما به شما این است که سدیم را به راحتی از طریق نمک دریا مصرف کنید (زیرا نمک دریا همچنین حاوی منیزیم و پتاسیم همزمان با سدیم است ، اما توجه داشته باشید که منیزیم بسیار کم است و نمیتوانید نمک دریا را به عنوان مکمل منیزیم بخورید). بساز)

اگرچه بیشتر موادی که برای بدن بسیار مفید هستند از خوراک کتو تامین می شود. اما وقتی صحبت از منیزیم می شود ، بیشتر منیزیم از طریق مصرف غلات است ، که ما در رژیم کتوژنیک خود نداریم. بنابراین حتماً بلافاصله از مکمل های منیزیم استفاده کنید.

پتاسیم در دوزهای بسیار بالا سمی است ، به همین دلیل داروخانه ها مکمل هایی دارند که فقط 5 درصد از نیاز روزانه شما را تأمین می کند و دلیل این امر نیز عدم مصرف بیش از حد است. به همین دلیل است که مکمل پتاسیم به تنهایی کافی نیست. برای دریافت پتاسیم کافی ، آووکادو توصیه می شود که یک رژیم غذایی غنی از پتاسیم است.

برای کسانی که نمی توانند از آووکادو استفاده کنند ، اسفناج و در واقع سبزیجات با برگ سبز توصیه می شود.

Ketogen 1200x715 1 - آشنایی با رژیم کتوژنیک

آخرین نکته در مورد این سه مکمل این است که سعی کنید از همان ابتدا از رژیم غذایی خود از این مکمل ها استفاده کنید.

توصیه دیگری برای افرادی که از این رژیم پیروی می کنند ، به ویژه اگر تازه شروع کرده اند ، استفاده از روغن MCT و روغن نارگیل است. اساساً هر دوی این روغن ها ترکیب یکسانی دارند و از چربی هایی تشکیل شده اند که به شما کمک می کند وارد فاز کتو شوید.

علاوه بر این ، آنها شما را گرسنه نمی گذارند و فواید زیادی برای شما در اوایل رژیم دارند.

mct thumb 640x480 1 - آشنایی با رژیم کتوژنیک

نحوه استفاده از روغن MCT اولیه و روغن نارگیل در کتدیوم

می توانید از روغن MCT اولیه و روغن نارگیل برای سرخ کردن تخم مرغ خود استفاده کنید. قهوه خود را بریزید به عنوان نمایه پررنگ استفاده کنید.

از Fat Bonbon (که با روغن نارگیل و کره تهیه شده است) استفاده کنید تا به شما کمک کند رژیم غذایی خود را در اوایل رژیم ساده کنید.

در اوایل رژیم غذایی ، به هیچ وجه نگران این نباشید که کالری اضافی مصرف می کنید یا باید کالری خود را بسوزانید. فقط چربی زیادی بخورید تا کربوهیدرات ها کاهش یابد و وارد فاز کتو شوید.

هنگامی که وارد مرحله کتو شدید و رژیم غذایی شما راحت است ، سایر توصیه هایی که به شما داده شده را دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید