آلزایمر و نقش تغذیه ای شرکت داروسازی پوراب


تصور می شود که زوال عقل و بیماری آلزایمر ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی ، محیطی و شیوه زندگی ، از جمله رژیم غذایی و تغذیه است. بیماری هایی مانند فشار خون بالا ، بیماری های قلبی ، دیابت و چاقی می توانند باعث از دست دادن حافظه شوند و این اغلب تحت تأثیر غذایی است که می خوریم. خوردن خوب و خوردن غذاهای سالم می تواند به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر در دوران سالمندی و کهنسالی کمک کند.

در اینجا برخی از غذاهایی که می توانند به مبارزه با آلزایمر کمک کنند ، آورده شده است:

سبزیجات برگ دار

کلم ، کاهو ، اسفناج و چغندر از جمله سبزیجات برگ دار هستند که سرشار از ویتامین B مانند فولات و B9 هستند که می تواند به کاهش افسردگی و افزایش حافظه کمک کند. علاوه بر خوردن سبزیجات برگ دار در سالاد ، می توان آنها را به سوپ ها و خورشت ها اضافه کرد. می توانید آنها را پوره کرده و به سس ها ، ادویه جات و حمص اضافه کنید.

پل

تمشک ، زغال اخته ، توت سیاه و گیلاس همگی حاوی فلاونوئیدی به نام آنتوسیانین هستند که از ایجاد رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. این میوه ها و انواع دیگر توت ها سرشار از آنتی اکسیدان ها و انواع ویتامین ها هستند که به کاهش التهاب و حفظ سلامت مغز کمک می کنند.

مغز

گردو ، بادام ، بادام زمینی و بادام زمینی سرشار از چربی های سالم ، منیزیم ، ویتامین E و ویتامین B هستند که همه آنها حافظه را افزایش داده و با علائم زوال عقل مبارزه می کنند. سلامت نیوز: زنان بالای 70 سال که حداقل 5 وعده آجیل در هفته می خورند از سلامت مغز بهتری نسبت به زنان هم سن خود که از آنها استفاده نمی کنند برخوردارند. مطالعه دیگری نشان می دهد که ترکیبات ضد التهابی فیتوشیمیایی موجود در گردو می تواند التهاب در سلول های مغزی را کاهش داده و سلامت مغز را در دوران پیری حفظ کند.

امگا 3

روغن زیتون ، دانه کتان و ماهی های روغنی مانند ماهی تن ، ماهی آزاد و قزل آلا نمونه هایی از غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا 3 با DHA هستند که به سلامت مغز کمک می کند. اکثر مطالعات نشان داده اند که امگا 3 در مبارزه و جلوگیری از زوال عقل مثر است ، بنابراین توصیه می کنند روزانه 200 میلی گرم DHA برای حفظ سلامت مغز خود مصرف کنید. با این حال ، مصرف روزانه DHA در ایالات متحده تنها حدود 80 میلی گرم است. سعی کنید مقدار زیادی امگا 3 مصرف کنید یا از پزشک خود بخواهید مکمل های مHAثر و ایمن DHA تجویز کند.

اجازه دهید با: Soft Omega Flex Health Brest آشنا شویم

سبزیجات خانواده کلم

کلم بروکلی ، گل کلم ، کلم بروکسل و دیگر سبزیجات خانواده کلم سرشار از ویتامین B و کاروتنوئیدها هستند که می توانند سطح هموسیستئین را کاهش دهند. هموسیستئین یک اسید آمینه است که با از دست دادن حافظه ، آتروفی مغز و زوال عقل مرتبط است. می توانید کلم را با سیر و روغن زیتون سرخ کنید یا با این غذا سوپ یا ادویه درست کنید.

ادویه ها

ادویه هایی مانند مریم گلی ، زیره و دارچین طعم خوبی به غذا می دهند وقتی در غذاهای فصلی استفاده می شوند و حاوی پلی فنول هستند. پلی فنول ها ترکیباتی هستند که فواید زیادی برای حافظه و سلامت مغز دارند. این ادویه ها می توانند آسیب مغزی را از بین ببرند ، التهاب را کاهش داده و از آسیب مغزی و بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. برای یک چیدمان مدرن گل ، یک لیوان مهمانی بزرگ پر کنید.

غلات

تخمه آفتابگردان ، تخم کتان و تخم کدو تنبل حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی مانند ویتامین E ، روی ، امگا 3 و کولین است که باعث کاهش حافظه می شود. از این غلات به عنوان میان وعده استفاده کنید یا روی سالاد بریزید یا از آنها در دسرهایی مانند پودینگ و مافین استفاده کنید تا سلامت مغز شما تضمین شود.

آلزایمر

غذاهایی که برای بیماری آلزایمر مضر هستند

اکثر غذاهای رژیم غذایی غربی به عنوان عوامل خطر زوال عقل و بیماری آلزایمر شناخته می شوند ، مانند گوشت قرمز فرآوری شده ، غلات سبوس دار ، شیرینی و دسر. مصرف زیاد الکل ، اسیدهای چرب اشباع شده و غذاهای پرکالری عوامل خطر بیماری آلزایمر هستند. اگر فکر می کنید شما یا عزیزانتان در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر هستید ، با پزشک خود در مورد داشتن یک رژیم غذایی سالم و برنامه تغذیه ای که می تواند خطر را کاهش دهد مشورت کنید.

تنظیم: زهرا محبی
منبع: healthcar Associate

دیدگاهتان را بنویسید