آیا آرد تخمه هندوانه برای شما مفید است؟


این موضوع توسط یک شنونده قدیمی Nutrition Diva ، Staci پیشنهاد شد ، که تصویری از چیزی به نام غذای تخمه هندوانه برای من ارسال کرد. “آیا این چیز دیگری است که مورد بحث قرار گرفته است یا قانونی است؟ آیا مانند آرد گندم عمل می کند؟”

باید اعتراف کنم که ایمیل استاسی اولین باری بود که در مورد غذای تخمه هندوانه شنیدم. فکرش را بکنید ، با ظهور هندوانه های بدون دانه (که مطمئناً یکی از بهترین دستاوردهای دوران مدرن است) ، نمی توانم به یاد بیاورم که حتی یک دانه هندوانه دیدم. بدیهی است ، تمام دانه هایی که دیگر سالاد میوه های ما را مسدود نمی کنند ، اکنون خرد شده اند و به عنوان جایگزین آرد کم کربوهیدرات و بدون دانه برچسب گذاری شده اند.

آیا غذای تخمه هندوانه مقوی است؟

یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه 15 گرم چربی ، 9 گرم پروتئین و تنها 3 گرم کربوهیدرات را تأمین می کند. محتوای چربی بالا به این معنی است که کالری نسبتاً بالایی نیز دارد. یک چهارم فنجان آرد تخمه هندوانه دارای 180 کالری است ، در حالی که در آرد بادام 160 ، در آرد نارگیل 130 و در آرد سبوس دار 110 کالری است. مشخصات تغذیه ای کنجاله هندوانه بیشتر شبیه آرد بادام است.


برای مقایسه تغذیه ای آردهای بدون دانه و گلوتن اینجا را کلیک کنید.

اما این چیه نه در وعده غذایی هندوانه به نظر می رسد به همان اندازه مهم است.

چه چیزی در آرد تخمه هندوانه وجود ندارد؟

به گفته یکی از تأمین کنندگان برجسته آرد تخمه هندوانه ، این آرد نه تنها بدون دانه و گلوتن بلکه “8 بزرگ رایگان” است. این بدان معناست که هیچ یک از هشت ماده غذایی که مسئول 90 درصد از کل واکنش های حساسیت غذایی هستند را شامل نمی شود. “8 بزرگ” ، همانطور که نامیده می شود ، (تقریباً به ترتیب ، از بیشتر تا حداقل) عبارتند از: محصولات لبنی ، غذاهای دریایی ، ماهی ، گندم ، تخم مرغ ، آجیل ، بادام زمینی و سویا.

بر خلاف تصور بسیاری از مردم ، غذای شما مانند گندم یا سویا شانس ابتلا به حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

عاری بودن از آلرژن های معمولی می تواند یک مزیت بزرگ به نظر برسد. و در واقع ، بسیاری از مصرف کنندگان این نوع برچسب بسته بندی را به عنوان نشانه ای نشان می دهند که غذاهایی که عاری از این آلرژن ها هستند به نوعی سالم تر یا مغذی تر هستند. اما برای 95 of از جمعیتی که حساسیت غذایی ندارند ، اجتناب از آنها هیچ فایده ای ندارد. برخلاف تصور بسیاری از مردم ، غذای شما مانند گندم یا سویا شانس ایجاد حساسیت به آن را افزایش نمی دهد.

هشت بزرگ – آیا باید از این آلرژن های غذایی رایج خودداری کنید؟

پنکیک پالئو (و سایر اکسیمورون ها)

به نظر می رسد غذای تخمه هندوانه توسط افرادی که از رژیم غذایی “پالئو” پیروی می کنند ، استفاده شده است که به دنبال شبیه سازی رژیم غذایی مورد استفاده شکارچیان جمع آوری کننده است که میلیون ها سال پیش ، قبل از طلوع کشاورزی و دامپروری در زمین پرسه می زدند. اولین دستور غذا برای تخمه هندوانه که به صورت آنلاین پیدا کردم ، تهیه کیک کم کربوهیدرات ، پنکیک پالئو و وافل بود.

آرد تخمه هندوانه

من احساسات متفاوتی نسبت به جنبش رژیم غذایی سرخپوشان دارم ، که در مورد آن در قسمت قبل صحبت کردم. علاقه مندان به سرخپوشان می توانند به طور وحشتناکی در مورد آنچه “مورد تایید سرخپوستان” است و چه چیزی نیست ، صحبت کنند ، که به نظر من طنزآمیز است ، با توجه به اینکه ما در مورد آنچه جمعیت های مختلف پارینه سنگی می خورند و مشکلات سلامتی آنها به طور دقیق نمی دانیم. و به نظر می رسد برای حرکتی که ادعا می شود بازگشت به ریشه های تغذیه ای ماست ، مقدار باورنکردنی غذاهای فراوری شده Paleo وجود دارد.

تصور می کنم افراد اولیه در مغازه خواربارفروشی طبیعی من سرگردان بودند و قهوه جوش ها ، میله های انرژی زا ، پفک پنیر و سس مایونز مورد تایید سرخپوشان را در چرخ دستی های ماقبل تاریخ خود پرتاب می کردند ، قبل از رفتن به خانه برای گرم کردن آهن های وافل ماقبل تاریخ خود برای یک دسته وافل تخم هندوانه تازه. فکر می کنم در ترجمه مشکلی پیش آمده است.

به نظر می رسد برای جنبشی که ادعا می کند بازگشت به ریشه های تغذیه ای ماست ، مقدار زیادی غذاهای فراوری شده پالئو وجود دارد.

غلات چه اشکالی دارد؟

بسیاری از افرادی که اخلاق سرخپوست یا کربوهیدرات کم را اتخاذ کرده اند ، جو را ذاتاً ناسالم می دانند. اما بدیهی است افرادی که از کربوهیدرات کم و سبک زندگی پالئو استفاده می کنند ، مقابله بدون این دسته از غذا را دشوار می دانند. در واقع ، به نظر می رسد اکثر دستور العمل های سرخپوشان تلاش برای تهیه نان ، کیک ، کلوچه و دیگر شیرینی ها بدون استفاده از جو است.

به عنوان مثال ، مقدار زیادی مخلوط آرد پالئو پیدا خواهید کرد – هم از قبل بسته بندی شده و هم دستور العمل هایی که می توانید در خانه درست کنید. بیشتر آنها ترکیبی از بادام ، نارگیل ، کاساوا ، تاپیوکا یا نشاسته ترب هستند. بسیاری از این محصولات ادعا می کنند که به سادگی می توانید آنها را با همان مقدار آرد معمولی گندم جایگزین کنید. اما اگر انتظار دارید نتایج مشابهی بگیرید ، احتمالاً ناامید خواهید شد. پروتئین گلوتن موجود در گندم و سایر غلات دارای خواص منحصر به فردی است که به استحکام ، کشسانی و افزایش خمیر و خمیر می افزاید. شیرینی های بدون دانه و بدون گلوتن سنگین تر و متراکم تر از انواع شیرینی حاوی غلات هستند.

بنابراین ، برای پاسخ به سوال استاسی: نه ، آرد تخمه هندوانه به عنوان آرد گندم کار نمی کند. اما اگر نمی توانید گندم بخورید یا فقط دوست دارید با آردهای جایگزین بازی کنید ، پیشنهاد می کنم از آرد هندوانه به همان روشی که از آرد بادام استفاده می کنید استفاده کنید.

آیا رژیم غذایی شما جلوگیری از غلات را سالم تر می کند؟

شخصاً ، اگر عدم تحمل خاصی ندارید ، فکر نمی کنم برای دریافت رژیم غذایی سالم نیاز به حذف جو داشته باشید. با این اوصاف ، غذاهای غلات (به ویژه غذاهای تهیه شده از آرد تصفیه شده) می توانند کالری زیادی به رژیم غذایی شما اضافه کنند بدون اینکه ارزش غذایی زیادی اضافه کنند.

تا آنجا که اجتناب از غلات به معنی خوردن شیرینی کمتر و سبزیجات بیشتر است ، می توانم ببینم چگونه می تواند کیفیت رژیم غذایی شما را بهبود بخشد. اما اگر به سادگی غذاهای غلات را با مقدار مساوی نان بدون دانه ، بیسکویت ، کیک ، کلوچه و وافل جایگزین کنید ، مطمئن نیستم که از نظر تغذیه به چه میزان به آن دست یافته اید.

بنابراین اگر شیرینی ها و سایر غذاهای خوشمزه شما با آرد گندم ، برنج ، کاساوا یا تخمه هندوانه تهیه می شوند ، پیشنهاد می کنم اقدامات مشابهی را که با آرد سنتی انجام می دهید ، انجام دهید.



دیدگاهتان را بنویسید