آیا به اندازه گیری مداوم قند خون نیاز دارید؟


یکی از گرایش های جدید در زمینه سلامتی این است که افراد از دستگاه قند خون پیوسته (یا CGM) به عنوان ابزاری برای کاهش وزن ، عملکرد ورزشی یا بهینه سازی سلامت عمومی استفاده می کنند (همچنین به عنوان biohacking شناخته می شود).

این مطالعه مداوم و زمان واقعی سطح قند خون در ابتدا برای کمک به بیماران دیابتی برای کنترل قند خون ایجاد شد. و در حقیقت ، این هنوز تنها هدفی است که این دستگاه های پزشکی توسط FDA تأیید شده است.

در ایالات متحده ، CGM ها هنوز نیاز به نسخه دارند ، اما پزشکان این اختیار را دارند که داروها و دستگاه های “خارج از برچسب” را برای اهدافی غیر از تأیید FDA تجویز کنند. معمولاً شرکت هایی که این دستگاه ها را به عموم مردم می فروشند دارای “MD وابسته” هستند تا نسخه های مورد نیاز خود را ارائه دهند.


CGM چگونه کار می کند؟

برای استفاده از آنها ، یک رشته کوتاه را دقیقاً در زیر پوست (معمولاً در بازو یا تنه) قرار می دهید که پهنای آن از موی انسان زیاد نیست. این سنسور میزان قند خون را به خواننده یا برنامه تلفن شما ارسال می کند. معمولاً خود سنسور باید هر دو هفته تعویض شود.

من اخیراً به متخصص غدد درون ریز و متخصص پزشکی چاقی ، Dr. من با B. Gabriel Smolarz در مورد CGM ها و نحوه فروش و استفاده CGM های امروزی صحبت کردم. در قسمت من در مورد اینکه چرا کاهش وزن برای برخی از افراد دشوارتر از دیگران است و چگونه داروها نقش مهمی در درمان دارند ، دکتر. اسمولارز را به یاد خواهید آورد. (دکتر Smolarz همچنین مدیر ارشد پزشکی در Novo Nordisk ، شرکتی است که درمان دیابت و چاقی را تولید می کند.)

در عمل دکتر اسمولارز ، CGM تقریباً برای بیمارانی استفاده می شود که برای کنترل قند خون به انسولین نیاز دارند. به عنوان مثال ، سطح قند خون قبل از غذا به شما کمک می کند تا میزان انسولین را تعیین کنید. CGM نیاز بیماران به انگشت خود را شش بار یا بیشتر در روز برای بررسی قند خون خود فشار می دهد. اما این چیزی بیشتر از راحتی نیست.

CGM همچنین به پزشکان کمک می کند تا الگوها و روندهایی را در طول روز ببینند که بیماران معمولاً با انگشتان خود نمی بینند. به عنوان مثال ، آیا سطح قند خون شما به طور مداوم بعد از شام بالا است؟ در این صورت ، ممکن است لازم باشد دوز انسولین هنگام غذا را در وعده شام ​​افزایش دهید. آیا آنها شب ها خیلی کم فرو می روند؟ در این صورت ، ممکن است لازم باشد میزان انسولین طولانی مدت که در عصر مصرف می کنید را کاهش دهید.

هک قند خون با CGM

CGM قطعاً زندگی بیماران دیابتی و پزشکان را کمی آسان می کند. اما در حال حاضر بسیاری از افراد بدون دیابت به این فناوری علاقه مند هستند. گذشته از همه ، برای چندین دهه ، همه ما این پیام کلی را دریافت کرده ایم که قند خون بالا مضر است و پایین نگه داشتن قند خون خوب است. به نظر می رسد استفاده از CGM راه خوبی برای عملی کردن این توصیه است.

به عنوان مثال ، شخصی که من در برنامه Weighless با او کار می کنم ، اخیراً به دلیل کنجکاوی شروع به پوشیدن CGM کرده است. اما به نظر می رسید بیشتر س questionsالات را ایجاد می کند تا پاسخ ها.

“من با گلوکومترهای مداوم آزمایش کرده ام ، اما در مورد میزان واقعی ایده آل قند خون سردرگم هستم. “منطقه سبز” برنامه 70-180 است. اما من خوانده ام که قند خون شما هرگز نباید از 140 بیشتر شود و دیگران می گویند که هرگز نباید از 110 بیشتر شود. اگر قند خون بین 90 تا 110 کاهش یابد ، آیا مهم است که 2 ساعت پس از غذا به حداکثر برسد؟ ”

و این مشکل واقعی استفاده از CGM به عنوان ابزاری برای بهینه سازی سلامت یا کاهش وزن است. البته می توانید اطلاعات جالبی به دست آورید. اما چگونه آن را تفسیر می کنید؟ به ما گفته اند که باید قند خون خود را “پایین” یا “ثابت” نگه داریم ، اما این دقیقاً به چه معناست؟

  • اگر قند خون ناشتا کمتر از 100 میلی گرم در دسی لیتر باشد ، خطر دیابت وجود ندارد. اما آیا قند خون ناشتا 90 بهتر از 95 است؟
  • آیا اوج گیری بعد از غذا در 140 به اوج خود در 120 می رسد؟
  • آیا اوج قند خون بعد از غذا 30 دقیقه بعد از غذا بهتر از اوج 60 دقیقه بعد از غذا است؟
  • آیا بهتر است در 90 دقیقه به سطح قبل از غذا برگردیم تا 120 دقیقه؟ آیا این بدان معناست که لوزالمعده شما به خوبی کار می کند یا اینکه ناهار شما برای گذراندن بعد از ظهر بسیار کم است؟

نکته بیشتر: اگر همه این موارد در محدوده “سالم” باشند ، آیا مزایای قابل توجهی برای بهبود موفقیت وجود دارد؟ آیا التهاب را کاهش می دهد؟ آیا خطر بیماری های طولانی مدت را کاهش می دهد؟ آیا به کاهش وزن کمک می کند؟

همانطور که دکتر اسمولارز اشاره کرد ، ما هنوز داده های قوی نداریم که نشان دهد با تنظیم سطح قند خون سالم می توان به چه چیزی دست یافت.

ممکن است روزی تحقیقات به این س questionsالات پاسخ دهد. اما تا آن زمان ، هرگونه توصیه شرکت ها یا مربیان که این ابزار را برای افراد بدون دیابت تبلیغ می کنند ، بنا به تعریف ، حدسی است.

آیا CGM می تواند به بهبود رژیم غذایی یا سلامتی من کمک کند؟

برای اکثر مردم ، CGM احتمالاً چیزی را که هنوز نمی دانید فاش نمی کند. کربوهیدراتهای تصفیه شده قند خون را بیشتر از کربوهیدراتهای پیچیده افزایش می دهند. یک وعده غذایی بزرگ قند خون شما را بالاتر از یک وعده غذایی کوچک افزایش می دهد. چربی ، پروتئین و فیبر همگی سرعت بالا و پایین آمدن قند خون را کاهش می دهند.

البته ، شما می توانید با دقت اطلاعاتی را که در خواننده CGM خود مشاهده می کنید با مواردی مانند سطح انرژی یا اشتهای خود مطابقت دهید. با این حال ، با مستندسازی دقیق نحوه تأثیر غذاها و وعده های غذایی مختلف بر انرژی یا اشتها ، می توان بینش های مشابهی به دست آورد.

این بدان معناست که با نگاه کردن به این پاسخ ها در زمان واقعی و داشتن شواهد مشخص در مورد تأثیر انتخاب های شما بر شما ، فقط دانستن اینکه چه کاری باید انجام دهید می تواند به شما انگیزه دهد تا رفتار خود را تغییر ندهید. با این حال ، این انگیزه ها ارزان نیستند.

هزینه استفاده از CGM بدون نسخه 200 تا 400 دلار در ماه است. و همانطور که مشتریان من کشف کرده اند ، می توانند سوالات بیشتری را نسبت به پاسخ ها مطرح کنند. برخی از ناظران همچنین نگرانی های مشروع خود را مبنی بر اینکه استفاده غیر دارویی از CGM می تواند منجر به رفتارهای نامنظم خوردن در افراد حساس شود ، ابراز کردند.

همچنین شایان ذکر است که موارد دیگری به جز غذا بر قند خون تأثیر می گذارد ، از جمله استرس ، خواب ، گرما و ورزش. اگرچه CGM به ما اجازه می دهد تا اثرات این عوامل را مشاهده کنیم ، اما نحوه استفاده از این اطلاعات می تواند مشکل باشد. این به این دلیل است که هیچ استانداردی برای افراد بدون دیابت در مورد خوب ، بهتر و بهترین در شرایط مختلف وجود ندارد. به

اما فرض کنید شما در مورد پاسخ قند خون منحصر به فرد خود کنجکاو هستید. شاید شما گمان می کنید که شما یکی از افرادی هستید که واکنش های قند خون غیرمعمولی دارند و رژیم غذایی معمول شما آنها را به طور دقیق پیش بینی نکرده است. یا ، می خواهید ببینید آیا منحنی قند خون شما در حین ورزش با عملکرد یا بهبودی ارتباط دارد. یا ممکن است احساس کنید که دیدن تأثیرات انتخاب های خود در زمان واقعی می تواند شما را برای انتخاب های سالم ترغیب کند. اگر مایل به صرف مقدار زیادی پول برای این اطلاعات و انگیزه هستید ، احتمالاً CGM گزینه گسترده تری است.

اما اگر از آن راه می روید ، سعی کنید اطلاعات و توصیه هایی را که می توانید در چشم انداز داشته باشید ، حفظ کنید. برای افراد مبتلا به دیابت ، حفظ قند خون در پارامترهای مشخص می تواند سلامت و طول عمر را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد. با این حال ، هنوز هیچ شواهدی (هنوز) از نسخه “سالم” پاسخ “سالم” قند خون در افراد بدون دیابت یا پیش دیابت وجود ندارد.

با این حال ، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد رژیم غذایی مناسب (رژیم غذایی که بیشتر سبزیجات و سایر غذاهای کامل داشته باشد ، حاوی قندهای افزوده شده کمتر ، کربوهیدرات های تصفیه شده و غذاهای بسیار فرآوری شده و به حفظ وزن سالم کمک می کند) باعث بهبود سلامت می شود. بدون نیاز به سنسور!



دیدگاهتان را بنویسید