آیا خوراک شما شش بار در روز افزایش می یابد؟


اکثر مردم ، وقتی الگوی غذایی جدیدی را شروع می کنند ، 9 از 10 را با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم به ما توصیه می شود. با این حال ، ثابت نشده است که این الگوی غذا خوردن مثرترین است.

در واقع تحقیقات نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فرد دیگری که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه 6 وعده غذا می خورم تا متابولیسم را افزایش دهم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان در گذشته شنیده بودند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما گرسنه می شود و به جای استفاده از غذا برای تولید انرژی ، ذخیره آن را به شکل چربی آغاز می کند.”

اجازه دهید ما در این مورد به شما اطمینان دهیم این اتفاق در مدت کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به این که چرا این موضوع اینقدر محبوب شد؟ تعصبات تجاری و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریانم هنگام کار مشاهده می کنم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش کلی احتمال پرخوری (یا کالری) بهترین کار را می کند. آره.

در واقع ، هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – به ویژه اگر ما در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً زمانی اتفاق می افتد که کمتر وعده های غذایی بزرگتر را می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری می خوریم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به غذا فکر می کنند.

چقدر زمان تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی باقی مانده است؟

آیا بعد از ظهر که 5 ساعت بیرون می روم سر کار ، باید 2 وعده غذایی بسته بندی کنم و آنها را با خودم ببرم؟

آیا باید زنگ گوش خود را بگذارم تا بدانم دقیقاً چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد وقتی 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز می خوریم مفیدترین باشد. این به ما این امکان را می دهد که به جای خوردن آنقدر که معده خود را سیر نگه داریم ، احساس سیری و سیری کنیم. همچنین آزادی روانی بیشتری در مورد غذا داریم. به این ترتیب ، ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم زیرا 6-5 ساعت قبل از شروع گفتن بدنمان فرصت داریم باز گرسنه ام!

این ممکن است برای شما یک نمایش باشد!

اما این آزادی! مخصوصاً برای کسانی که مدتهاست به فکر “رژیم” و “محدودیت” هستند!

با این اوصاف ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند بزرگ و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر کل روز شما تسلط دارد و به نظر نمی رسد سیر باشید ، ممکن است ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! ممکن است تازه متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید