آیا زینامیت می تواند به عضله سازی کمک کند؟


شنونده طولانی مدت تغذیه Diva ، جورجیا اخیراً نامه ای ارسال کرده است تا در مورد ماده ای که او “زینامیت” می نامد بپرسد.

“من چندین نفر را در شبکه های اجتماعی برای الهام دنبال می کنم. یکی از آنها سوپرمن هنری کاویل است.”

(برای مبتدیان ، کاویل نقش کلارک کنت و دیگر سوپرمن خود را در فیلم بازی می کند. مرد فولادی. همانطور که بچه ها می گفتند او پاره شده بود.)

“اخیراً او در مورد رژیم مکمل خود بحث کرده است. یکی از آنها (Shatter) Zynamite است ، عنصری که قبلاً در موردش نشنیده بودم. این چیست؟ من مثل او بدنساز نیستم ، اما آیا به آن احتیاج دارم؟ و غذای معمولی آیا می توانید ژینامیت را در آن قرار دهید؟ “


من هرگز در مورد “زینامیت” نشنیده ام ، اما در اینجا چیزی است که من متوجه شدم.

زینامیت چیست؟

زینامیت نام تجاری عصاره انبه است. اما این فقط آب انبه قدیمی نیست. این گیاه از طریق فرآیند اختصاصی و ثبت شده از برگهای گیاه استخراج می شود که نوید غلظت خاصی از پلی فنول به نام منگیفرین را می دهد.

بنابراین ، نه ، این چیزی نیست که شما از رژیم غذایی خود دریافت می کنید مگر اینکه قصد جویدن تعداد زیادی برگ انبه را داشته باشید. به منظور افزودن فرمولاسیون هایی که برای بهبود عملکرد مغز و عملکرد ورزشی طراحی شده اند ، به عنوان مکمل سازندگان با مواد اولیه به بازار عرضه می شود.

به گفته سازنده ، زینامیت یک “ماده ایزوتروپیک و عملکرد ورزشی مبتنی بر شواهد طبیعی” است که توسط هفت مطالعه بالینی منتشر شده در مجلات معتبر پشتیبانی می شود.

در اینجا برخی از مزایای مورد انتظار ذکر شده است:

  • زمان واکنش سریعتر
  • بهبود عملکرد محاسباتی
  • کاهش خستگی در حین ورزش
  • افزایش قدرت عضلانی هنگام خستگی
  • بهبود سریعتر

بسیار شجره نامه است! حالا ، بیایید همه این شواهد را بررسی کنیم.

چه شواهدی از زینامیت پشتیبانی می کند؟

یکی از مطالعات بالینی منتشر شده ، مطالعه سمیت است. (خبر خوب: غیر سمی!) یکی دیگر از مطالعات بسیار اولیه روی موش ها. بیایید آن را در پرانتز قرار دهیم.

این پنج مطالعه انسانی انجام داد ، اما تنها یکی از آنها اثربخشی زینامیت را آزمایش کرد ، بنابراین من با آن یکی شروع می کنم. یک دوز واحد زینامیت منجر به بهبودهای کوچک اما از نظر آماری در نمرات وظایف شناختی مانند توجه و حافظه شد. برای مثال ، افرادی که دارونما مصرف کردند در یکی از آزمایش های استاندارد به دقت 62.5 درصد دست یافتند و کسانی که زینامیت مصرف کردند دقت آنها کمتر از 64 درصد بود. بنابراین این ماده به تنهایی قادر نخواهد بود LSAT را خنثی کند. هنوز کمی مطالعه لازم است.

در حالی که همه مطالعات دیگر اثرات زینامیت را بر جنبه های مختلف عملکرد ورزشی مورد آزمایش قرار دادند ، در تمام این مطالعات زینامیت در ترکیب با سایر مواد مانند کوئرستین یا لوتئولین مورد بررسی قرار گرفت. طولانی ترین مطالعات 15 روز به طول انجامید ، اما بیشتر مطالعات تک دوز بودند که به بررسی اثرات حاد پرداختند (بیشتر در مورد آن به زودی). همه مطالعات نسبتاً کوچک بودند و افراد مورد مطالعه مردان و زنان جوان و از نظر جسمی فعال بودند.

آنها مشاهده کردند که دینامیت همراه با پلی فنول های دیگر به ورزشکارانی که خسته شده اند اجازه می دهد کمی بیشتر تلاش کنند. همچنین به نظر می رسد درد عضلات را کاهش داده و بهبود را بهبود می بخشد. تفاوت بین گروه های آزمایش و کنترل کوچک بود و اغلب به اهمیت آماری نمی رسید.

آیا Zynamite می تواند بدن شما را بهبود بخشد؟

اگر به دنبال یک لبه کوچک هستید که بتواند یک دهم ثانیه جلوتر از رقبای خود از خط پایان عبور کند ، ممکن است ژینامیت بخشی از آن لبه باشد. یا ممکن است لوتئولین یا کورستین باشد. سخت است برای گفتن شما می خواهید از ترکیب یکسان و دوزهای مشابه برای دستیابی به اثرات مشابه مستند شده در این مطالعه استفاده کنید. (به عنوان مثال ، محصول مورد درخواست گرجستان تنها یک سوم تا یک دهم مقدار مورد استفاده در مطالعه است.)

این مطالعات اولیه همچنین نشان نمی دهد که آیا این مزایای عملکرد ناچیز با استفاده مداوم ادامه خواهد یافت یا خیر. به عنوان مثال ، کافئین یکی دیگر از داروهای قوی برای تقویت عملکرد است. با این حال ، با سازگاری بدن ما با اثرات آن ، هنگامی که به طور مداوم مورد استفاده قرار می گیرد ، اثر آن کمتر می شود. برای استفاده بیشتر از کافئین ، باید قبل از یک رقابت بزرگ ، مصرف کافئین را برای مدتی متوقف کنید.

آیا اجتناب از کافئین می تواند عملکرد ورزشی را بهبود بخشد؟

ژینامیت مانند کافئین محرک نیست و احتمالاً با مکانیسم متفاوتی عمل می کند. این اثر به احتمال زیاد به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی موجود در اکثر پلی فنول ها است. با این حال ، باید دید آیا اثرات کوچک نشان داده شده در این مطالعات با استفاده مداوم همچنان ادامه دارد یا خیر. اگر از این روش برای به دست آوردن مزیت رقابتی استفاده کرده اید ، احتمالاً می خواهید بدانید.

البته ، گرجستان در مورد استفاده از زینامیت در مسابقات س didn’tال نکرد. او در این فکر بود که آیا می توان آن را در تمرینات معمولی وزنه برداری مفیدتر دانست؟

برای یک فرد تمام وقت بدنسازی ، عملکرد و تغذیه می تواند مزایای افزایشی ایجاد کند. برای ورزشکاران معمولی تر ، تشخیص این اثر دشوار است. اما همیشه اثر دارونما قدیمی وجود دارد. آیا مصرف این مکمل به من کمک می کند تا هنگام ورزش کمی عمیق تر عمل کنم؟ شاید. آیا نتایج به طرز چشمگیری بهبود یافته است؟ شاید.

اکنون جورجیا ، من از شما اطلاعی ندارم ، اما فکر نمی کنم شما بخواهید “پمپ های برش پیراهن” را که در تبلیغ وعده داده شده است تجربه کنید. خوشبختانه پیراهن من متقاعد شده است که بدن سوپرمن هنری کاویل بیشتر مدیون ارث و آموزش است تا این ماده یا هر مکمل دیگری که او تبلیغ می کند. اما اگر تصمیم گرفتید آن را امتحان کنید ، به ما اطلاع دهید که چه اتفاقی می افتد. (و آن روز پیراهن مورد علاقه خود را نپوشید!)



دیدگاهتان را بنویسید