آیا می خواهید وزن کم کنید چگونه میل خود را برای کاهش وزن تقویت کنید


شما همچنین می خواهید وزن کم کنید ، اما تمایلی به کاهش وزن ندارید؟ این بزرگترین مشکل ماست. تغییر در نوع غذایی که می خوریم ، تغییر در شیوه زندگی و مهمتر از همه ، در دسترس بودن انواع مختلف غذا باعث شده است که ما بخواهیم هر روز بیشتر بخوریم. اما واقعیت این است که ما اضافه وزن داریم اما اراده ای برای کاهش وزن نداریم. راه حل چیست؟ اگر می خواهید بدانید که چگونه تمایل شدید به کاهش وزن دارید ، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

چگونه میل به کاهش وزن را تقویت کنیم؟

کاهش وزن تنها یک تصمیم ساده نیست. برای تقویت میل به کاهش وزن ، هم مسائل روحی و هم رژیم غذایی یا نوع رژیم غذایی و حتی شیوه زندگی باید تغییر کند. و تغییر همیشه سخت است. اگر این کار را با برنامه ریزی درست انجام ندهیم.

یک رژیم غذایی سالم همراه با انگیزه قوی برای کاهش وزن ضروری است. اول از همه ، باید این س questionsالات را از خود بپرسیم: چه غذایی می خوریم؟ چگونه این غذا را بپزیم؟ چقدر می خوریم؟ آیا ما پر از انواع غذا هستیم؟ آیا وقتی سیر هستیم غذا می خوریم؟

می خواهید وزن کم کنید

با پاسخ دادن به این س questionsالات ، ما در واقع هر آنچه مربوط به غذا خوردن است را بررسی می کنیم. پاسخ های ما نشان می دهد که مشکلات کجاست. وقتی بفهمیم کجا ضعیف هستیم ، در نیمه راه هستیم و می توانیم روی آن کار کنیم. بنابراین ، افزایش اراده برای کاهش وزن با یافتن ضعف شروع می شود. بنابراین نقاط ضعف را پیدا کردیم ، اکنون چه کنیم؟

کاهش وزن تنها یک تصمیم ساده نیست.

راههای تقویت میل به کاهش وزن

همانطور که در بالا ذکر شد ، شروع و پایبندی به یک برنامه کاهش وزن سالم آسان نیست. اما خوشبختانه راه هایی برای تقویت میل به کاهش وزن وجود دارد که می تواند به شما در رسیدن به وزن ایده آل خود کمک کند. برخی از این روشها در زیر مورد بحث قرار گرفته است.

دلیل اینکه می خواهید وزن کم کنید را بیان کنید

تمام دلایلی را که باعث کاهش وزن می شود ثبت کنید. چرا باید این کار را بکنی؟ نوشتن باعث می شود در ذهن خود وزن کم کنید. این چیز به ظاهر ساده توجیه می کند. شما باید این دلایل را روزانه بخوانید تا بتوانید در مواقع وسوسه و تمایل به کاهش وزن ضعیف باشید. این دلایل می تواند از پیشگیری از دیابت تا افزایش اعتماد به نفس شما به هر دلیلی که برای شما مهم است و چرا می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، متفاوت باشد.

انتظارات واقعی داشته باشید

گاهی اوقات در مورد نداشتن اراده قوی برای کاهش وزن صحبت نمی شود. نتیجه گیری این است که آنچه ما از کاهش وزن انتظار داریم یک انتظار غیرواقعی است. به عنوان مثال ، اگر وزن شما 120 کیلوگرم است و می خواهید به 70 کیلوگرم برسید ، آیا این امر در عرض یک ماه امکان پذیر است؟ اهداف دور از دسترس باعث ناامیدی می شوند. و احساس ناامیدی باعث می شود با خودمان بگوییم چرا نمی خواهم وزن کم کنم! و در نتیجه ، واضح است که شما رژیم کاهش وزن را کنار می گذارید.

می خواهید وزن کم کنید

یاد بگیرید که بدن خود را دوست داشته باشید و قدر آن را بدانید

صدها مطالعه نشان می دهد افرادی که بدن خود را دوست ندارند کمتر وزن کم می کنند. بنابراین علاوه بر تمام کارهایی که برای تقویت میل به کاهش وزن انجام می دهید ، باید بدن خود را نیز بیاموزید. فردی که بدن خود را دوست دارد واقعاً هیچ کاری نمی کند که سلامت او را به خطر بیندازد. بدن ما چه بخواهیم و چه نخواهیم همیشه با ماست. پس چرا دوستش ندارید و مراقب آن هستید! اما چگونه بدن خود را دوست داریم؟

کارشناسان راه های زیر را پیشنهاد کرده اند:

  • ورزش
  • بیشتر با افراد خوش بین سفر کنید
  • خود را بطور خاص با مدلها مقایسه نکنید
  • لباس های خود را بچرخانید
  • به آینه نگاه کنید و با صدای بلند نظر خود را در مورد ظاهر خود بگویید

از کسی الگوی خود باشید

داشتن الگو می تواند به کاهش وزن شما کمک کند. با این حال ، شما باید نوع مناسب انگیزه را انتخاب کنید. با یک الگو ، می توانید دقیقاً ببینید که می خواهید چگونه به نظر برسید. البته این نیز باید واقعی باشد. فردی را انتخاب کنید که از نظر قد و ظاهر بیشتر شبیه شما باشد به عنوان الگو. این کار انگیزه شما را حفظ می کند.

مثبت فکر کنید و مثبت صحبت کنید

هرچه نسبت به خود و توانایی های خود خوشبین باشید ، وقتی به اهداف خود می رسید قوی تر می شوید. بنابراین ، میل شما به کاهش وزن بیشتر تقویت می شود. همچنین ، هرچه بیشتر در مورد چیزی صحبت کنید ، نسبت به آن احساس تعهد بیشتری می کنید. بنابراین ، هرچه بیشتر در مورد کاهش وزن صحبت کنید ، اراده شما برای کاهش وزن قوی تر است.

می خواهید وزن کم کنید

ورزش لذت بخش را فراموش نکنید

ورزش دلپذیر یکی از مهمترین بخش های کاهش وزن است. این نه تنها کالری بیشتری می سوزاند ، بلکه به شما احساس خوبی می دهد. بهترین نوع تمرین آن است که از انجام آن لذت ببرید و همیشه مایل به انجام آن هستید. ورزشهای زیادی وجود دارد که می توانید از انجام آنها لذت ببرید ، اما مهم است که ورزشی را که بیشتر دوست دارید انتخاب کنید. با انجام این کار ، از انجام کاری که دوست دارید لذت می برید و وزن خود را کاهش می دهید بدون اینکه به کاهش وزن فکر کنید یا میل به کاهش وزن را تقویت کنید.

از متخصصان کمک بگیرید

گاهی اوقات مهم نیست که چقدر تلاش می کنید یا به همه چیز نگاه می کنید تا ببینید چرا نمی خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باز هم به نتیجه ای نمی رسید. در این موارد ، بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید. شاید این مشکل اساساً به اراده شما مربوط نمی شود و شما از نظر جسمی مشکل دارید. یا ممکن است برنامه یا رژیم اشتباهی را انتخاب کرده باشید که برای شما مناسب نیست. در چنین شرایطی ، بهترین گزینه این است که از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. یک متخصص می تواند به شما کمک کند تا به روش صحیح و راحت تر وزن کم کنید و به وزن ایده آل خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید