آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی را باید جستجو کرد


آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و بدانید چه موقع در غذا غذا بخورید؟ با کمال تعجب ، افراد زیادی نیستند و باید از خود بپرسند “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از آنها هستید – ما شما را پوشش داده ایم.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی پیچیده باشد. ما مشغول افرادی هستیم که کارهای زیادی انجام می دهند ، اغلب احساس نمی کنیم که وقت داریم که با گرسنگی بررسی کنیم یا احساس گرسنگی را واقعاً درک کنیم. و حتی گاهی اوقات ما به سادگی نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد Nutrition Stripped در مورد ذهن آگاهی و خوردن آگاهانه بسیار صحبت می کنیم و بار دیگر در اینجا نیز نقشی ایفا می کند. وقتی ما آگاهانه غذا نمی خوریم (و اگر بخواهید بی فکر غذا می خوریم) ، بسیار دشوار است که بدانیم گرسنگی چیزی است که در واقع انتخاب های غذایی ما را کنترل می کند.

برای کمک به شما در این زمینه ، ما به شما یاد می دهیم که چگونه بیشتر توجه کنید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید با بررسی اینکه چرا اینقدر مهم است که شما متناسب با گرسنگی خود غذا بخورید شروع کنیم.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما دائماً با ما ارتباط برقرار می کند تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به انرژی نیاز نداریم. علائم گرسنگی و سیری ما مسئول این امر است!

هورمون های مسئول تحریک این علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون سیری / سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را احساس می کنیم ، بدن می گوید به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متاسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها علائم فیزیکی را نادیده می گیرند یا احساس خود را فراموش می کنند. برنامه زمانبندی ، کمبود زمان ، استرس و رژیم ها تنها برخی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم جسمانی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، زنجیره ای از وقایع شروع می شود.

ما می توانیم با گرسنگی شدید به نقاطی برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، دائماً بیش از حد یا به اندازه کافی غذا بخوریم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، می خواهیم با علائم جسمانی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی رایج گرسنگی

وقتی علائم گرسنگی و سیری خود را بررسی می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعا گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در زیر برخی از رایج ترین علائم فیزیکی گرسنگی را مشاهده می کنید.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس خستگی کامل کرده اید؟ با وجود اینکه خواب خوبی داشته اید خسته شده اید؟ غمگین هستید ، گرچه هنوز کار خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

ما همچنان به این واقعیت اشاره می کنیم که بدن به انرژی نیاز دارد. به انرژی = غذا فکر کنید. وقتی غذای کافی (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن می تواند احساس خوبی داشته باشد.

کارهای روزمره کمی دشوارتر است و به نظر نمی رسد که ما قادر به انجام آن باشیم. تنها راه رهایی از آن خوردن یک غذای مقوی است!

دفعه بعد که احساس خستگی و کمبود انرژی می کنید ، حتماً بررسی کنید تا ببینید آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است.

غرغر معده

این آسان است ، درست است؟

اگر شکم شما غرغره یا غرغره می کند و درد شدید را احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم ، صرفنظر از این که چند رژیم غذایی ، سم زدایی یا پاکسازی در خارج از کشور باید این سرنخ ها را در چند ساعت نادیده بگیرید ، به سادگی مفید نیست و درست نیست.

وقتی احساس می کنیم که درد اتفاق می افتد ، این است که ماهیچه های شکم وقتی خالی هستند منقبض می شوند. دفعه بعد که معده شما غرغر می کند ، به آن گوش دهید و با یک وعده غذایی مغذی پنج پایه پاسخ دهید!

سردرد و دست دادن

وقتی گرسنه هستیم و مدت زیادی را بدون خوردن گذرانده ایم ، سطح قند خون بدن کاهش می یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز شما سیگنال می دهد تا به او اطلاع دهد که شما به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

وقتی این اتفاق می افتد ، ممکن است تنگ شدن رگ های خونی و افزایش فشار خون ایجاد شود. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار متداول است که احساس لرزش و لرز داشته باشیم.

اگر اغلب همراه با دست دادن سردرد دارید ، بدن شما ممکن است سعی کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این ممکن است یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو نیز با قند خون پایین ارتباط دارند. هنگامی که بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند همه چیز را مه آلود کند ، خوب ، مه آلود! ممکن است احساس کنید که اندیشه های شما کمی کندتر از حالت معمول در حال پردازش است ، یا ممکن است نتوانید بر کارهای عادی به خوبی معمول تمرکز کنید.

با عملکرد در سطح فرعی ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه تجربه کرده اند “جا رختی” قبل از. وقتی هوشیار ، عصبانی ، ناامید و گاهی کاملاً بدون هیچ دلیل مشخصی مشکل هستید. آیا واقعاً چیزی است که شما را آزار می دهد؟ مشکلی وجود دارد؟ نه ، فقط گرسنگی است.

بدن شما از انرژی و تغذیه پایینی برخوردار است ، بنابراین بار دیگر قند خون شما پایین می آید. هنگامی که قند خون پایین است ، برای ما بسیار آسان تر است که بدون دلیل واکنش احساسی نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که مدت زیادی بدون غذا بوده اید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی بدن ممکن است این باشد:جا رختی” یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است با گرسنگی اشتباه گرفته شوند اما هستند “گرسنگی سر”

اما اگر فکر کنیم نشانه جسمانی گرسنگی را تجربه می کنیم ، در حالی که در واقعیت چیز دیگری است ، چه اتفاقی می افتد؟ ما به این می گوییم “گرسنگی در سر”.

گرسنگی سر زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به رسیدن به غذا می شود.

در زیر برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم ، آورده شده است ، گرسنگی در سربه

مکش ناگهانی

همیشه به طور تصادفی با خود فکر کنید: “خدای من ، من برای این می کشم [insert craved food item here]”کاملا غیر طبیعی؟

این یک هوس است! اکنون قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، برخی سناریوهای آناتومیکی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود ، و اینها واقعاً می توانند با گرسنگی جسمانی ارتباط داشته باشند. بنابراین اگر کنجکاو هستید که بیشتر بیاموزید و قبلاً این کار را نکرده اید ، به اینجا بروید تا در مورد خواسته های خود به شما بگویید.

اما بیشتر اوقات طعم و تجربه غذایی است که ما مشتاق آن هستیم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر بخواهیم صرفاً برای خوردن غذا بخوریم ، اگر بخواهید ، این نشانه آن است گرسنگی در سربه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ بله ، گرسنگی در سربه

حالا من می خواهم بگویم ، این یکی کمی مشکل است. گرسنگی جسمانی در نتیجه خستگی کاملاً ممکن است. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را نشان نمی دهیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی در نتیجه احساس یا احساس برای غذا بدون فکر تلاش می کنیم ، واقعاً به مسیر گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس بدون آدرس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! وقتی استرس داریم همان کاری را می کنیم که احساس خستگی می کنیم.

استرس ناخوشایند است و سرگرم کننده نیست. از طرف دیگر خوردن غذاهای خوشمزه راحت و سرگرم کننده است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما به این استرس می گوییم خوردن!

هنگامی که استرس بدون توجه برطرف می شود ، فشار می آورد و ما به دنبال راههای سریع و آسان برای تسکین آن هستیم. غذا یکی از این وسایل است. گرسنگی ناشی از استرس وسیله ای برای رسیدن به هدف است گرسنگی در سر به جای گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال آنقدر ناراحت ، عصبانی ، افسرده یا ناامید شده اید که مجبور شدید کیک بخورید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است گرسنگی در سر درست مثل استرس ، وقتی احساسات بی توجه می شوند ، می توانیم از طریق غذا از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی هماهنگ شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً شروع به تطبیق علائم فردی گرسنگی و سیری کنید. با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم تجربه می کنید آشنا شوید. پس از انجام این کار ، می توانید به راحتی آگاهانه غذا بخورید.

در داخل روش تغذیه آگاهانه اعضای ما ابزارها و منابعی را برای توسعه این توانایی برای سازگاری با مسیر گرسنگی بدن فراهم می آورند تا بتوانند با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود اطمینان حاصل کنند که چه موقع غذا بخورند ، چه چیزی بخورند و چقدر بخورند. به

داشتن چنین توانایی قوی!

دیدگاهتان را بنویسید