اطلاعات تغذیه ای ماهی قزل آلا چینوک و مزایای سلامتی آن


خرید

Wild Chinook و Cage Farmed New Zealand Chinook در فروشگاه های ایالات متحده موجود است. فصل ماهی قزل آلا اقیانوس آرام از ماه مه تا سپتامبر ادامه دارد. پس از آن دوره ، منجمد به نظر می رسد ، اما همچنان خوشمزه خواهد بود. ماهی قزل آلا به طور کلی گران تر است.

در ایالات متحده ، چینوک معمولاً تمام یا تمام قسمت های منجمد ، فیله ، استیک و تکه های چوبی را می فروشد. نسخه های دودی ، نمکی و خشک شده نیز به راحتی در دسترس هستند. می توان لباس ها را به صورت کامل یا به عنوان استیک و فیله خریداری کرد.

به دنبال برچسب در بسته های “مزرعه پرورشی”/”خام” و “برداشت مسئول”/”غذاهای دریایی پایدار” باشید. در صورت خرید کامل ماهی ، ماهی را با چشمانی شفاف و شفاف ، پوست مرطوب و براق ، بافت سفت و رایحه تازه انتخاب کنید.

از ماهی هایی که دارای محرک ، ماهی یا بوی آمونیاک هستند خودداری کنید. همچنین برای طراوت برش هایی مانند استیک به دنبال گوشت صورتی-نارنجی با خطوط سفید تیز باشید.

از مصرف ماهی قزل آلا دودی با لبه های خشک یا قهوه ای که ظاهری نشت و مرطوب دارند ، خودداری کنید.

صرفه جویی

ماهی قزل آلا چینوک ماهی غنی از چربی و پروتئین است. اگر بلافاصله پس از برداشت در فریزر ذخیره نشود ، باکتری ها را جذب می کند و به سرعت خراب می شود.

اگر ماهی ، فیله ، استیک و نان کامل را در خانه در یخچال نگهداری می کنید ، می توانید در عرض 1-2 روز از آنها استفاده کنید. در غیر این صورت ، برای استفاده طولانی مدت در فریزر نگهداری کنید.

استفاده از غذا

Chinook وحشی از آبهای آلاسکا به دلیل گوشت خوشمزه ، غنی از امگا 3 و طعم خوشمزه ، از همه گونه های ماهی قزل آلا با ارزش ترین است.

می توان آن را برشته ، برشته ، بخارپز ، برشته یا بلغور کرد. گوشت وسط از گوشت نزدیک به دم ظریف تر است. اگر می خواهید پوست آن را بکنید ، کافی است آن را از داخل به بیرون بکنید. قبل از پخت استخوان ها را جدا کنید.

باید تا زمانی که گوشت مات شود و به راحتی با چنگال جدا شود ، بپزد.

در اینجا چند ایده خدمتگزار وجود دارد.

  • ماهی قزل آلا شینوک را می توان در روغن زیتون و گیاهان با یک لیمو لیمو کبابی یا کبابی کرد.

  • فیله های ترد شیا یا استیک را در سس گیاهی کره برای چند دقیقه میل کنید و با برش های لیمو به عنوان تزیین سرو کنید.

  • شینیو کنسرو شده و دودی که در ساندویچ ، سالاد ، املت ، غذاهای ماکارونی ، موس و نان و کیک استفاده می شود.

  • ماسنوسوکه این نام ژاپنی ماهی آزاد Chinook است. ماهی قزل آلا شور یا شیو زاک این غذای اصلی صبحانه ژاپنی است که با برنج ، سوپ میسو و ترشی سرو می شود.

  • ژاپن عمدتاً آلاسکا وحشی و چینوک نیوزلند را برای تامین نیاز داخلی وارد می کند. این غذا به طور گسترده در رستوران های سوشی و ساشیمی در سراسر ژاپن استفاده می شود.

  • ماهی قزل آلا Chinook (خاویار) – خاویار ماهی دانه ماهی (ikura) که بزرگتر از سایر گونه های ماهی قزل آلا کوچکتر است. در ژاپن ، هم از خاویار (ایکورا) و هم از قزل آلا (سوژیکو) به عنوان مواد اولیه برای غذاهای سوشی و برنج استفاده می شود.

مشخصات ایمنی

چینوک دارای سطوح بالاتری از جیوه نسبت به ماهی قزل آلا دیگر است ، اما این سطوح هنوز پایین تر از آنهایی است که در ماهی ذکر شده در این توصیه وجود دارد. ماهی قزل آلا چینوک دارای سطوح متیل جیوه 0.022 قسمت در میلیون (PPM) است.

بنابراین ، راهنمای نهایی FDA ایالات متحده در مورد میزان مصرف ماهیان مادران باردار و شیرده ، chinook است ، به همراه لیستی از گزینه های خاص که بی خطر هستند یا باید از آنها اجتناب شود. بهترین دسته را انتخاب کنید. بر اساس این استاندارد ، می توانید 2-3 وعده در هفته مصرف کنید. (سلب مسئولیت پزشکی).

همچنین بخوانید ≻≻-.

ماهی قزل آلا قرمز اطلاعات تغذیه ای و مزایای سلامتی.

ماهی کاد آتلانتیک اطلاعات تغذیه ای و مزایای سلامتی.

ماهی قزل آلا اطلاعات تغذیه ای و مزایای سلامتی.

نوعی ماهی پهن بزرگ اطلاعات تغذیه ای و مزایای سلامتی.

≺≺ برگشت غذای دریایی از جانب ماهی قزل آلا چینوک اطلاعات تغذیه ای و مزایای سلامتی.

اطلاعات بیشتر (پیوند در پنجره جدید باز می شود):

  1. ماهی قزل آلا چینوک. PDF

  2. بارداری و ماهی.

  3. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  4. اسیدهای چرب امگا 3: یک سهم ضروری



دیدگاهتان را بنویسید