انجام دادن و نکردن با خوردن گوشت


بایدها و نبایدهای خوردن گوشت

یکی از موضوعات داغ بازار امروز. بحث خوردن گوشت است. بسیاری از مردم نظرات قوی و بسیار قاطع در مورد نخوردن گوشت می دهند و دیگران محتاط و مشکوک هستند. برخی افراد گیج و گیج شده اند زیرا هنگام تصمیم گیری در مورد خوردن گوشت یا نه ، اخبار ضد و نقیضی در این زمینه شنیده اند. در این مقاله از سایت Dr. رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، ما قصد داریم در مورد اینکه چه کار کنیم و گوشت نخوریم صحبت کنیم.

دقیقاً جواب چیست؟

آیا خوردن گوشت خطرات تغذیه ای دارد؟

یا آیا گوشت حاوی مواد مغذی مفیدی است که برای حفظ سلامت انسان و جلوگیری از اختلالات خوردن مفید است؟

در این دسته ما یک مرور کلی خواهیم داشت. برای پاسخ به این س ،ال ، تأثیر مثبت یا منفی گوشت بر سلامت انسان را بر اساس علل آن بررسی می کنیم. نکته مهمی که باید به آن توجه کنیم این است که گوشت انواع مختلفی از غذاها را شامل گوشت قرمز ، جگر ، قلب ، کله پاچه ، مغز و سایر روده ها ، مرغ ، مرغ و سایر پرندگان ، انواع ماهی های دریایی و پرورشی است. شامل می شود.

بنابراین ما در مورد گوشت صحبت می کنیم. ما باید به طور واضح منظورمان از نوع گوشت باشد.

زیرا خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت می تواند متفاوت باشد. اگرچه گوشت های مختلف در بسیاری از مواد مغذی مشترک هستند ، اما خواصی در انواع آنها وجود دارد که می تواند از نظر ارزش غذایی متفاوت باشد. و حتی در برخی از انواع آن مضر است ، و در برخی دیگر مفید و مثبت است. سلامت مردم باشید.

گوشت ؛ منابع غنی از پروتئین

اول از همه ، بهتر است خواص تغذیه ای انواع مختلف گوشت را مطالعه کنید و ببینید آیا این گروه های غذایی دارای ویژگی های انسانی هستند یا ارزش غذایی مناسبی ندارند. گوشت منبع بسیار خوب و غنی از پروتئین است. پروتئین موجود در آنها یک پروتئین حیوانی با قابلیت هضم و جذب خوب است. همچنین در بدن انسان بسیار خوب مورد استفاده قرار می گیرد ، بدین معنا که نسبت بالایی از پروتئین موجود در گوشت توسط سلول ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این به این دلیل است که تمام گوشت حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری است. اسیدهای آمینه ضروری پروتئین ها در بدن تولید نمی شوند و بدن انسان نمی تواند آنها را تولید کند. بنابراین آنها باید از طریق غذا دریافت شوند. این اسیدهای آمینه نقش مهمی در سلامت انسان دارند و در رشد ، ترمیم سلول های فرسوده ، تولید ترشحات داخلی مانند هورمون ها ، آنزیم ها ، آنتی بادی ها (که مسئول دفاع بدن در برابر میکروب ها هستند) و ترشح اندام های داخلی م areثر هستند.

در غیاب اسیدهای آمینه ضروری ، تشکیل پروتئین مختل می شود و عملکردهای فوق به خوبی انجام نمی شود و منجر به تهدید جدی برای سلامت انسان می شود. علاوه بر این ، پروتئین ها نقش ساختاری در سلول ها دارند و بعد از آب ، بیشترین ماده سازنده سلول ها پروتئین ها هستند و گوشت منبع غنی پروتئین با کیفیت تغذیه بالا است. بنابراین ، ما می بینیم که گوشت دارای کیفیت پروتئین خوبی است. از نظر کمیت ، این گروه غذایی حاوی مقادیر زیادی پروتئین نیز می باشد.

گوشت و مواد مغذی

گوشت منبع بسیار خوبی از ویتامین B است و اگر به مقدار مناسب مصرف شود ، می تواند بخش مهمی از نیاز انسان به این ویتامین را برطرف کند.
ویتامین های گروه B نقش مهمی در سیستم عصبی و فعالیت سلول های عصبی دارند. امروزه یکی از بزرگترین مشکلات ساکنان شهرهای بزرگ صنعتی مشکلات عصبی و اختلالات روانی است که صنعت با خود به همراه دارد ، بنابراین همه نوع تغذیه ای که به حفظ سلامت روان و آرامش در افراد کمک می کند می تواند گامی م effectiveثر در حفظ انسان باشد. سلامتی و تندرستی.

ویتامین های گروه B نیز برای سلامت پوست مثر هستند. برخی از این ویتامین ها (که گوشت آنها منبع غنی است) برای خون سازی نیز مفید هستند.

یکی دیگر از مواد مغذی که در گوشت به مقدار خوب و با کیفیت بسیار خوب یافت می شود ، آهن است. آهن به طور عمده در خون سازی مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین نقش مهمی در تنفس سلولی دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که عوارض جانبی زیادی دارد. آهن موجود در گوشت جذب بالاتری نسبت به منابع گیاهی آهن دارد و در پیشگیری از کم خونی و حفظ تاب آوری بدن مثر است.

تحقیقات همچنین نشان می دهد که کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن دارای توانایی یادگیری و حافظه هستند که می تواند منجر به افت تحصیلی شود که با کم خونی قابل درمان است.


مطالب پیشنهادی:

رژیم نادرست و پوکی استخوان


گوشت منبع غنی روی است. روی نمکی است که در رشد کودکان و نوجوانان ، بلوغ نوجوانان بسیار موثر است ، پوست ، مو و ناخن سالم را حفظ می کند و سیستم ایمنی بدن را افزایش می دهد و به جلوگیری از بیماری ها کمک می کند.

ماهی که یکی از انواع گوشت (به ویژه غذاهای دریایی) است ، یکی از بهترین و مفیدترین غذاها است که علاوه بر خواصی که برای گوشت قرمز و مرغ ذکر کرده ایم ، حاوی مقدار قابل توجهی ید است که برای سلامت انسان و پیشگیری از گواتر تاثیر می گذارد

علاوه بر این ، چربی موجود در ماهی بهترین نوع چربی است و حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است که در حفظ سلامت قلب و عروق و جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی تأثیر مهمی دارد.
امتناع از خوردن گوشت ؛ چرا؟

امتناع از خوردن گوشت

با بررسی موارد فوق متوجه شدیم که انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی بالایی هستند. با این حال ، برخی استفاده از آن را مجاز نمی دانند. گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست حاوی چربی حیوانی است که باعث افزایش چربی های خون ناخواسته (کلسترول تام ، تری گلیسیرید ، LDL و VLDL) می شود. این س mustال باید با خوانندگان عزیز روزنامه باشد ، ما در چند سطر بالا گفتیم که چربی موجود در گوشت حاوی برخی اسیدهای چرب مفید است که در کاهش چربی های ناخواسته خون م areثر است ، اما در اینجا عکس آن گفته می شود.

توضیح دهید که گوشت قرمز و مرغ حاوی چربی یا پوست هستند ، از یک سو منابع غنی از اسیدهای چرب اشباع هستند که برای سلامت قلب و عروق مفید نیستند و از سوی دیگر حاوی مقداری اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که از سیستم عروقی در برابر آسیب محافظت می کند.

لازم به ذکر است مقداری چربی در فیبرهای ماهیچه ای گوشت قرمز وجود دارد که ما آن را با چشم غیر مسلح نمی بینیم ، بنابراین برای استفاده از اسیدهای چرب مفید در گوشت و همچنین جلوگیری از آسیب اسیدهای چرب اشباع در این و برای جلوگیری از اختلالات قلبی عروقی و سایر آسیب های این نوع اسیدهای چرب ، لازم است تمام چربی های قابل مشاهده از گوشت قرمز ، از جمله گوشت گوسفند یا گوشت گاو ، با دقت جدا شود ، پوست مرغ مصرف نشود و همچنین چربی های گوشت مرغ جدا شود. و استفاده نکنید.

با این حال ، برخی از مطالعات ارتباطی بین خوردن گوشت قرمز و افزایش چربی های خون ناخواسته پیدا نکرده اند. اما مطالعات دیگر این رابطه را نشان داده اند.

مصرف زیاد گوشت قرمز ممنوع!

نکته مهم دیگر این است که مصرف زیاد گوشت باعث افزایش اسید اوریک در خون و ایجاد نقرس در فرد می شود و این امر در مورد گوشت قرمز و سفید صدق می کند.

از سوی دیگر ، برخی از مطالعات نشان داده اند که خوردن رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی و مصرف زیاد چنین منابع پروتئینی حیوانی باعث دفع زیاد کلسیم از کلیه ها و افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار می شود ، در این صورت ممکن است فرد در معرض دید قرار گیرد. عوارض ناشی از کمبود کلسیم

توجه به این نکته ضروری است که پروتئین مصرفی عمدتا توسط کلیه ها به شکل اوره دفع می شود. اوره یک ماده زاید و سمی است که نباید در بدن تجمع یابد. برای خلاص شدن از شر آن ، باید مقدار زیادی آب مصرف کنید. به طور کلی ، مصرف زیاد پروتئین های حیوانی از جمله گوشت می تواند تولید اوره را در بدن افزایش دهد.

امروزه این نکته ای است که شخص در مورد تغذیه بسیار به آن اعتماد می کند. رعایت “کافی” به معنای “تعادل” و “تنوع” در رژیم غذایی است. این بدان معناست که رژیم غذایی باید به گونه ای باشد که تمام نیازهای تغذیه ای مردم را برآورده کند. متعادل کردن رژیم غذایی روزانه شما نیز مهم است و خوردن زیاد هیچ غذایی توصیه نمی شود. تغییر در الگوهای غذایی یکی از عواملی است که استفاده از جذب غذا و متابولیسم را در بدن افزایش می دهد.

در این رابطه لازم به ذکر است که ما می توانیم در وعده های خاص حاوی ارزش غذایی گوشت قرمز و با گوشت قرمز معایبی نداشته باشیم ، غذاهای دیگر را جایگزین گوشت قرمز کنیم. به عنوان مثال ، خوردن گوشت سفید ، به ویژه ماهی دوبار در هفته ، می تواند جایگزین بسیار مفید و مناسبی برای گوشت قرمز باشد. لبنیات غذاهای سالمی هستند که گاهی اوقات می توانیم از آنها به جای گوشت استفاده کنیم.

لوبیا

حبوبات یکی از بهترین راه ها برای کاهش چربی های ناخواسته خون است. علاوه بر این ، آنها مقدار قابل توجهی فیبر غذایی دارند ، یا مغزهای بدون نمک (آجیل) که حاوی اسیدهای چرب ضروری هستند جایگزین های خوبی برای گوشت قرمز هستند. البته اگر حبوبات یا آجیل غلات کامل (نان ، برنج ، گندم ، جو و …) یا ترکیبی از حبوبات و آجیل بخورند ، می توانند به اندازه گوشت پروتئین داشته باشند. البته باید توجه داشت که آهن و ویتامین B12 موجود در گوشت در حبوبات یافت نمی شود.

نتیجه این است که اگرچه انواع مختلف گوشت دارای ارزش غذایی مفیدی هستند ، اما گوشت قرمز به دلیل وجود اسیدهای چرب اشباع و ترکیبات ذکر شده در این دسته است. نباید از آن به مقدار زیاد استفاده کرد و مصرف زیاد آن و به طور کلی پروتئین حیوانی مجاز نیست.

انجام و عدم مصرف گوشت متخصص تغذیه اصفهان


دکتر رضا اطمینانانی با ارائه روشهای اساسی در تغذیه و میزان و نحوه غذا خوردن می تواند نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

برای مشاهده صفحه اینستاگرام دکتر دکتر کلیک کنید رضا اطمینانانی ، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان.


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

جوش شیرین یا ترش

تفاوت جوش شیرین و جوش شیرین

از شاخص قند خون چه می دانید؟

بایدها و نبایدهای خوردن گوشت برای اولین بار در دکتر. رضا اطمینانانی. ظاهر شد.



دیدگاهتان را بنویسید