اهمیت خوردن صبحانه – وب سایت رسمی دکتر محمد صفریان


صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم است – می تواند روز شما را خوشایند یا مختل کند. صبحانه باید حداقل 20 درصد از انرژی روزانه شما را تامین کند. در حالی که اکثر مردم به دلیل عدم آشنایی با اهمیت این و آن غذا ، یا از خوردن آن خودداری می کنند یا آن را مفید و مغذی ارائه نمی دهند.

مطالعات نشان داده است که نه تنها صبحانه ، بلکه دفعات و تداوم آن نیز در تغییر وزن بدن مثر است. عدم خوردن صبحانه در کشورهای مختلف گزارش شده است و این وضعیت بیشتر در بین جوانان شایع بوده است. برخی مطالعات ارتباط بین خوردن صبحانه و چاقی و اضافه وزن را نشان داده اند و نخوردن منظم صبحانه یکی از عوامل چاقی و چاقی در نوجوانان است.

وقتی فردی عمداً یا به زور وعده های غذایی را حذف کند ، میزان سوخت و ساز بدن می سوزد و افزایش می یابد. غذا ادامه می یابد ، نسبت بیشتری از میزان متابولیسم کاهش می یابد. در درازمدت ، متابولیسم مبتنی بر BMR (فرد به زمین می افتد و بدن یاد می گیرد که انرژی کمتری در زن ری ده برابر بماند. نتایج این عمل توجه به این نکته ضروری است که بدن چربی بیشتری را در بافت چربی ذخیره می کند و مزایای آن خوردن صبحانه در مطالعه مشخص شده است. آنها به طور متوسط ​​کوچکتر از افرادی هستند که به خوردن صبحانه عادت ندارند ، و از سوی دیگر ، کسانی که صبحانه نمی خورند بیشتر در طول روز زیاد غذا می خورند. ارز شانس او ​​را داشته باشید و این باعث بیماری آنها می شود) ، از جمله دیابت و چربی خون بالا. (البته منظور من صبحانه ، کیک صبحانه سالم ، شکلات ، تنقلات و آب میوه غیر طبیعی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید