با خطرات گیاهخواری آشنا شوید


امروزه بسیاری از افراد برای محافظت از خود در برابر بسیاری از بیماری ها و چاقی به رژیم های غذایی مختلف روی می آورند که یکی از آنها رژیم گیاه خواری است. با این حال ، خوردن رژیم گیاهخواری و عدم مصرف انواع پروتئین ها نیز می تواند برای بدن مضر باشد. زیرا بدن به انواع مواد مغذی نیاز دارد. مواد تشکیل دهنده از خوردن انواع غذاها به دست می آید. در این مقاله سعی داریم به خطرات گیاه خواری اشاره کنیم تا افرادی که این رژیم را در دستور کار خود قرار داده اند خطرات گیاه خواری را نیز بشناسند تا بتوانند از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری کنند.

درباره خطرات گیاهخواری بیشتر بدانید

آسیب به گیاهخواری

برای آشنایی با انواع بیماری هایی که ممکن است با رژیم گیاه خواری مواجه شوید ، پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید. تا بتوانید دانش خود را در این زمینه افزایش دهید.

انواع مختلف رژیم گیاهخواری

انواع مختلفی از رژیم گیاهخواری وجود دارد که مهمترین آنها را مورد بررسی قرار می دهیم. در یک نوع رژیم غذایی که استفاده از گوشت قرمز ، ماهی ، مرغ و تخم مرغ ممنوع است ، اما می توانید از محصولات لبنی مانند شیر ، ماست ، کره و پنیر استفاده کنید.

گیاهخواری و مضرات آن

در نوع دیگری از رژیم گیاهخواری ، استفاده از گوشت قرمز ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما از تخم مرغ و محصولات مرتبط نیز می توان استفاده کرد.

اما در نوع دیگری از این رژیم ، مصرف گوشت ، مرغ و ماهی ممنوع است ، اما می توانید از تخم مرغ (که قبلاً با رژیم تخم مرغ آشنا هستید) و محصولات لبنی استفاده کنید.

در سایر رژیم های گیاه خواری نمی توان از گوشت و مرغ استفاده کرد ، اما استفاده از ماهی و منابع مختلف دریایی مجاز است.

به روش دیگر ، رژیم گیاهخواری از مرغ و مرغ استفاده می کند ، اما نمی توان از گوشت و غذاهای دریایی استفاده کرد.

و در نوع دوم ، گیاهان مختلف بدون خوردن گوشت مصرف می شوند.

مضرات گیاه خواری

آسیب های گیاه خواری

از جمله معایب گیاه خواری در روش های ذکر شده در بالا ، فقدان انواع ویتامین ها مانند B12 و کلسیم است. این کمبودها می تواند به بدن استفاده کنندگان از این نوع رژیم ها آسیب برساند. بنابراین ، مواد زیر می تواند برای این نوع افراد بسیار مفید باشد.

اگر کلسیم کافی در بدن خود دارید ، اگر مجاز به استفاده از انواع محصولات لبنی نیستید ، می توانید از سبزیجات برگ سبز تیره استفاده کنید. ماست سویا ، شیر سویا که محصولات لبنی گیاهی هستند نیز می توانند جایگزین مناسبی برای محصولات لبنی باشند.

آسیب به گیاهخواری

ویتامین هایی مانند B12 برای تولید گلبول های قرمز خون و جلوگیری از کم خونی ضروری هستند. با توجه به اینکه این ویتامین فقط در محصولات حیوانی یافت می شود ، استفاده از انواع مکمل ها برای مقابله با این کمبود برای بدن بسیار مهم است.

نتیجه

توجه داشته باشید آنچه گفته شد تنها بخشی از مضرات گیاه خواری است که در این مقاله به مهمترین آنها اشاره شد. اگر شما نیز علاقمند به شروع رژیم گیاه خواری هستید ، توصیه می شود با پزشک خود مشورت کنید و انواع رژیم های گیاهی را مشخص کنید تا از خطرات گیاه خواری جلوگیری کنید.

منبع: عصبانی

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید