با خوردن غذای مناسب ، درد قاعدگی خود را کاهش دهید!


با تغذیه درد قاعدگی را کاهش دهید

قاعدگی یک مسئله ماهانه برای زنان است. اگرچه دوره های زمانی نشانه سلامتی محسوب می شوند ، اما 3-5 روز دویدن می تواند ناراحتی و درد زیادی ایجاد کند.

گاهی اوقات درد می تواند به سطوح تقریباً غیرقابل تحملی برسد که مانع از زندگی عادی زنان می شود. اما خبر خوب این است که چند راه ساده و بدون دردسر برای مقابله با دردهای قاعدگی وجود دارد.

این شامل رژیم غذایی سالم است. غذاهای متعددی وجود دارند که می توانند به کاهش گرفتگی های قاعدگی و ناراحتی های مرتبط با آن کمک کرده و پریود بعدی شما را به تجربه ای کمتر دردناک تبدیل کنند. در اینجا لیستی از 7 مورد از آنها وجود دارد.

غذاهایی برای کاهش درد در دوران قاعدگی

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه رایج است که دارای خواص دارویی است. نشان داده شده است که زردچوبه التهاب را در بدن کاهش می دهد و بنابراین در کاهش گرفتگی های قاعدگی و ناراحتی نقش دارد.


بیشتر بدانید : آیا زردچوبه برای پوست مفید است؟

بعد از ظهر

جو دوسر جایگزین مناسبی برای صبحانه است زیرا به راحتی آماده می شود و بسیار مغذی است. آنها حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که به شما احساس سیری طولانی مدت می دهد و نیازی به خوردن میان وعده قبل از وعده غذایی بزرگ بعدی را برطرف نمی کند.

جو دوسر منبع خوبی از روی و منیزیم است که رگ های خونی را آرام می کند. این ماده به کاهش سروتونین شیمیایی در مغز شما کمک می کند ، که باعث تقویت سلامت روان می شود.

اگر می خواهید برای کاهش دردهای قاعدگی چیزی بخورید ، یک جو دوسر خوشمزه ، بلغور جو دوسر یا حتی مقداری بلغور جو دوسر یا جو دو سر یک شبه با توپ های توت سخاوتمندانه باید این ترفند را انجام دهد.


از فواید جو دوسر چه می دانید؟

زنجبیل

زنجبیل یک ماده رایج است که در خانواده های هندی در آشپزخانه آنها یافت می شود. زنجبیل دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که می تواند با موفقیت هر گونه درد عضلانی مرتبط با نقرس را خاتمه دهد.

بر اساس مطالعه مجله پزشکی مادر ، جنین و نوزادان 2018 ، زنجبیل احساس تهوع و استفراغ را کاهش می دهد.

این که آیا می خواهید بعد از ناهار یا شام از زنجبیل / آب نبات متبلور لذت ببرید یا می خواهید ذهن و بدن خود را با مقداری چای داغ زنجبیل آرام کنید ، زنجبیل یکی از مواردی است که نه تنها درد قاعدگی را کاهش می دهد ، بلکه به شما احساس طراوت می دهد.


زنجبیل و خواص دارویی و درمانی فراوان و شگفت انگیز آن

چای بابونه

اگر به این فکر می کنید که چگونه می توانید از دردهای قاعدگی خلاص شوید ، چای بابونه سریع یکی دیگر از غذاهایی است که دارای خواص ضد التهابی است.

چای بابونه بیشتر یک نوشیدنی است تا یک غذا ، تهیه آن آسان است و با آرامش سیستم عصبی و همچنین تسکین خلق و خو ، به رفع اسپاسم عضلانی کمک می کند.


8 فایده چای بابونه را احساس کنید

شکلات تلخ

بر اساس مطالعه ای در مجله پرستاری و مامایی ایران ، منیزیم علائم شدید PMS را کاهش می دهد.

عاشقان شکلات خوشحال خواهند شد بدانند که شکلات تلخ نه تنها یک میان وعده سالم است بلکه به عنوان غذایی که به کاهش علائم مرتبط با قاعدگی کمک می کند نیز توصیه می شود.


7 ویژگی منحصر به فرد شکلات تلخ در سلامتی

ویتامین سی.

غذاهایی که با ویتامین C غنی شده اند قطعاً در بالای لیست غذاهایی هستند که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کنند.

در طول چرخه قاعدگی ، مقدار قابل توجهی گلبول قرمز از دست می دهید که بدن شما می تواند جبران کند.

بنابراین ، یک دوز روزانه ویتامین C مانند لیمو و پرتقال می تواند برای بدن برای جذب بهتر آهن از غذایی که در دوران قاعدگی می خورید (به ویژه 3 تا 5 روز در ماه) بسیار مفید باشد.

لیموترش حاوی فیبر است که به درمان اسپاسم ماهیچه ها کمک می کند و پرتقال حاوی پتاسیم و منیزیم و همچنین ویتامین C بیشتر از لیمو است که در تسکین دردهای قاعدگی بسیار موثر است.

کشمش را خیس کرده و برش دهید

نشان داده شده است که مصرف کشمش خیس شده یک شبه و نوشیدن آب قزل ، چند تکه زعفران خیس شده در یک لیوان آب در طول شب ، باعث کاهش دردهای قاعدگی و همچنین تغییرات خلقی و نفخ می شود.

غذایی که باید اجتناب شود

در حالی که ما اغلب بر آنچه باید انجام دهیم یا بخوریم در دوران قاعدگی خود تمرکز می کنیم ، اما اغلب از چه غذاهایی غافل می شویم که قطعاً باید از آنها اجتناب کنیم؟ در اینجا برخی از غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید تا احساس سلامتی و شادی کنید.

غذای کنسرو شده

قوطی هایی که سرشار از مواد نگهدارنده و نمک هستند نفخ را بدتر می کنند.

قهوه

اگر بدانند که مصرف کافئین در دوران قاعدگی می تواند باعث استرس و اضطراب شود و شما را در طول روز تحریک و ناراحت کند ، متخصصان قهوه بسیار ناراحت خواهند شد.

علاوه بر این ، قهوه احتباس مایعات را در بدن افزایش می دهد و در نتیجه نفخ را افزایش می دهد که اگر بدنبال غذاهایی هستید که دردهای قاعدگی را کاهش می دهند ، ناراحت کننده و خنثی کننده خواهد بود.

اگرچه قطع قهوه می تواند باعث علائم ترک شود که منجر به سردرد و میگرن می شود ، اما چسبیدن به یک یا دو فنجان بهترین راه حل بعدی است.


آیا قهوه کلسترول را افزایش می دهد؟
آیا قهوه فشار خون را افزایش می دهد؟

غذای تند

غذاهای تند باعث ناراحتی معده و اسیدیته می شوند. حتی می تواند منجر به حالت تهوع و اسهال شود. در دوران قاعدگی ، بهتر است غذاهای تازه و سالم با ادویه جات ملایم میل کنید.

غذای چرب

مصرف زیاد غذاهای چرب ، سرخ شده و چرب می تواند گرفتگی عضلات را افزایش دهد و بنابراین غذاهای چرب (مانند بیکن) ممکن است غذای خوبی در طول دوره درد نباشند.

آب نبات

توصیه می شود در دوران قاعدگی از خوردن شیرینی همراه با شیرینی خودداری کنید زیرا حاوی مقدار زیادی قند است که می تواند درد های قاعدگی را بدتر کند.

نتایج

بهترین راه برای از بین بردن گرفتگی و نفخ در دوران قاعدگی ، خوردن غذاهای مقوی و تند است. در طول روز به طور منظم وعده های غذایی سالم بخورید تا احساس سیری و عاری از گرفتگی داشته باشید.

علاوه بر این ، شما آب زیادی می نوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری کنید ، که می تواند مشکل احتقان را افزایش دهد. علاوه بر غذاهایی که به تسکین دردهای قاعدگی کمک می کند ، ورزش های سبک که روی مرکز و نیمی از بدن شما متمرکز است ، مانند یوگا و پیاده روی ، می تواند به کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.به

دیدگاهتان را بنویسید