با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید


بدن ما شبیه ماشین است. این خودرو برای حرکت نیاز به سوخت دارد. سوخت بدن انسان متفاوت است. شما باید چهار گروه اصلی غذایی را وارد بدن خود کنید. علاوه بر غذا ، باید انواع مواد معدنی و ویتامین ها را نیز مصرف کنید. امروز ما قصد داریم در مورد یکی از مهمترین مواد معدنی ، کلسیم ، با شما صحبت کنیم. ممکن است فکر کنید که این ماده معدنی اهمیت چندانی ندارد. با این حال ، کمبود کلسیم می تواند تأثیرات مخربی بر بدن شما بگذارد. در ادامه شما را با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا می کنیم.

با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

استئوپنی چیست؟

استئوپنی از دست دادن استحکام استخوان و ضعیف شدن بیش از حد استخوان ها است. این حالت هنگامی که مقداری کلسیم مصرف می کنید در بدن شما ایجاد می شود. وقتی کلسیم را از دست می دهید ، تراکم استخوان شما به طور چشمگیری کاهش می یابد. اولین قدم برای کاهش تراکم استخوان ، استئوپنی است. پس از آن ، بدن شما دچار پوکی استخوان می شود. بنابراین باید علائم کمبود کلسیم در بدن را قبل از حادثه برای درمان آن بدانید.

علائم کمبود کلسیم چیست؟

  • غش کردن ؛
  • بلعیدن مشکل است ؛
  • ناخن های شکننده و ضعیف ؛
  • اشتهای کم ؛
  • بی حالی ؛
  • گرفتگی عضلات ؛
  • احساس سوزش در انگشتان دست ؛
  • سفت و سخت
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

علائم کمبود شدید کلسیم در بدن چیست؟

  • فشار خون و ضربان نامنظم قلب ؛
  • تاخیر در رشد و نمو کودکان ؛
  • پوکی استخوان؛
  • انعقاد خون؛
  • آب مروارید ؛
  • خارش مزمن ؛
  • پوست خشک؛
  • پسوریازیس؛
  • تغییر صدا و احتقان حنجره ؛
  • درد قفسه سینه؛
  • نارسایی قلبی؛
  • پوسیدگی ؛
  • افسردگی و اضطراب ؛
  • تحریک پذیری ؛
  • سرماخوردگی روحی.
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

تفاوت بین کاهش مصرف کلسیم و کاهش جذب کلسیم چیست؟

دو عامل در کمبود کلسیم دخیل است. اولین عامل کاهش مصرف کلسیم است. این در دستان شماست و شما بر آن کنترل دارید. کلسیم کمتری در بدن دارید. عامل دوم کاهش جذب کلسیم است. این بدان معنی است که شما کلسیم کافی دریافت می کنید. اما کلسیم آنطور که باید جذب بدن نمی شود. هنگامی که کلسیم جذب نمی شود ، به طور طبیعی دفع می شود. دفع زیاد کلسیم نیز به کلیه ها آسیب می رساند. همچنین باعث بروز علائم مختلف کمبود کلسیم می شود.

چه چیزی جذب کلسیم را کاهش می دهد؟

  • کمبود ویتامین D در بدن ؛
  • مصرف زیاد سدیم ؛
  • کمبود منیزیم ؛
  • مصرف زیاد فسفر به عنوان نوشابه ؛
  • بیماریهای کلیوی ؛
  • استفاده مواد مخدر؛
  • عملکرد نادرست پاراتیروئید
با علائم کمبود کلسیم بیشتر آشنا شوید

چگونه می توان از مشکلات کمبود کلسیم در بدن جلوگیری کرد؟

شما باید منبع مهم کلسیم را در رژیم غذایی خود بگنجانید. لبنیات یکی از بهترین منابع کلسیم در رژیم غذایی است. همه محصولات لبنی حاوی مقدار زیادی کلسیم هستند. در عین حال ، برخی از محصولات لبنی حاوی کلسیم بیشتری هستند. به عنوان مثال در میان محصولات لبنی ، آب پنیر بیشترین کلسیم را دارد. با این حال ، می توانید روزانه مقدار زیادی شیر مصرف کنید. پزشکان توصیه می کنند که حداقل دو لیوان شیر در روز برای بدن و سلامت استخوان خود مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی جذب کلسیم بدن کم است ، مصرف کلسیم هیچ فایده ای ندارد. بنابراین در عین حال باید با مصرف مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین D و منیزیم به جذب کلسیم کمک کنید. همچنین ، برای حفظ سلامتی ، مصرف الکل خود را کاهش دهید.

بنابراین دوستان ، نظر شما در مورد علائم کمبود کلسیم چیست؟ کدام را تجربه می کنید؟ چند بار در هفته مشروب می خورید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید