با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید – دکتر رویا خادمیان


1871453 186 - با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید

با مصرف این غذاها در طول روز گرسنگی خود را برطرف کنید

اگر به دلیل گرسنگی ناگهانی اغلب میان وعده می خورید ، وقت آن است که در رژیم غذایی خود تجدید نظر کرده و غذاهای سیر کننده را به رژیم خود اضافه کنید تا در طول روز احساس گرسنگی کمتری کنید.

غذاهای رضایت بخش ، غذاهای کامل و فرآوری نشده ای هستند که حاوی مواد مغذی مانند فیبر ، پروتئین و چربی های سالم هستند. در این مقاله شما را با چهار غذای سالم و در عین حال سیرکننده آشنا می کند که می توانید از آنها برای کنترل گرسنگی تا حد زیادی استفاده کنید.

۱بهآجیل

آجیل ها به دسته غذاهای پر کننده تعلق دارند و می توانند بدون نگرانی در رژیم غذایی سالم گنجانده شوند. آجیل سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و 6 ، غنی از مواد مغذی مانند کلسیم و حاوی هر سه درشت مغذی پروتئین ، کربوهیدرات و چربی است. سعی کنید مخلوطی از آجیل های مختلف مانند گردو ، بادام و فندق بخورید. مصرف این نوع آجیل طیف وسیعی از مواد مغذی را در اختیار شما قرار می دهد.

۲بهماهی

میزان بالای پروتئین و امگا 3 موجود در ماهی های چرب (مانند ماهی تن یا ماهی آزاد) جایگزین مناسبی برای جلوگیری از گرسنگی است. اسیدهای چرب موجود در غذاهای دریایی سلامت قلب را تقویت کرده و از سلامت مغز حمایت می کند. جالب است بدانید ماهی علاوه بر خاصیت اشباع ، در تقویت و بهبود روحیه نیز مثر است!

۳بهتخم مرغ

تخم مرغ منبع عالی پروتئین با کیفیت بالا است. یک مطالعه در سال 2011 سیری افرادی را که برای ناهار تخم مرغ ، مرغ و سیب زمینی مصرف می کردند ، مورد آزمایش قرار داد. در این مطالعه مشخص شد که تخم مرغ نسبت به سیب زمینی اثر سیری بسیار بیشتری دارد! برای استفاده کامل از ارزش غذایی تخم مرغ ، باید زرده و سفیده تخم مرغ را بخورید تا امگا 3 و حداکثر پروتئین دریافت کنید.

۴بهسبزیجات

مطالعات نشان می دهد که سبزیجات با وجود فیبر زیاد ، می توانند به راحتی مصرف غذا را افزایش دهند. سعی کنید نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات پر کنید (با سبزیجات برگ دار شروع کنید ، سپس سایر سبزیجات با رنگ های مختلف را امتحان کنید). خوردن سبزیجات به شما کمک می کند احساس سیری بیشتری داشته باشید و میزان مصرف سایر درشت مغذی ها را متعادل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید