بدترین توصیه تناسب اندام: آنچه نباید بگویید


“اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما می توانید آن را انجام دهید.”

شما این توصیه تناسب اندام را شنیده اید. شاید حتی خودتان کلمات را گفته اید.

(ممکن است دستش را بلند کند.)

و زمان پایان این کلیشه فرا رسیده است.

به خصوص وقتی صحبت از تناسب اندام ، رژیم غذایی و سلامتی می شود.

اغلب:

این درست نیست.

فقط به خاطر این شما انجام کاری به این معنا نیست دیگر می تواند انجام دهد

مهمتر از همه این است که این عبارت پاسخ می دهد ، که باعث می شود مردم احساس بدتری نسبت به قبل داشته باشند.

در اینجا دلیل و نکات تناسب اندام که ممکن است بخواهید در عوض ارائه دهید آورده شده است.

++++

وقتی از این توصیه تناسب اندام استفاده می کنیم ، معمولاً بهترین نیت را داریم.

شاید ما سعی می کنیم با مشتری ارتباط برقرار کنیم: “هی ، من آنجا بودم!”

یا شاید ما تا آنجا که دوست داریم از اخبار الهام گرفته ایم. فکر کنید: مرد کور از اورست بالا می رود.

اما این یک مشکل است.

بر فراز 150،000 دارای مجوز از متخصصان بهداشت و تناسب اندام

تا 30 درصد در بهترین برنامه های آموزشی کسب و کار صنعت صرفه جویی کنید

درک عمیق تری از تغذیه ، قدرت مربیگری آن و توانایی تبدیل این دانش به یک تمرین مربی پر رونق کسب کنید.

هیچ دو نفر دقیقاً شبیه هم نیستند.

ما به عنوان یک مربی می توانیم باور کنیم که ما سیب (زندگی خودمان) را با سیب (زندگی مشتری خود) مقایسه می کنیم. اما به احتمال زیاد ، مال ماست مشتری می داند که آنها یک نارنجی هستند… و احساس سوء تفاهم و بیگانگی می کند – معمولاً به یکی (یا همه) دلایل زیر.

شماره 1: پیشینه افراد بر سلامت آنها تأثیر می گذارد.

مواردی مانند محل تولد ، نحوه بزرگ شدن و کارهایی که برای کار انجام می دهیم ، نحوه غذا خوردن ، حرکت و زندگی را شکل می دهد. آنها همچنین بر توانایی ما برای تغییر بهتر تأثیر می گذارند.

از نظر فنی ، این عوامل نامیده می شوند عوامل اجتماعی سلامتبه و می توانند بر ما تأثیر مثبت یا منفی بگذارند.

نمونه هایی از عوامل اجتماعی عبارتند از:

  • درآمد
  • آموزش
  • ثبات شغلی
  • شرایط کاری
  • دسترسی به غذا و امنیت
  • مسکن و محیط
  • رشد اولیه کودکی
  • گروه اجتماعی
  • محیط زیست محیطی
  • دسترسی به خدمات درمانی مقرون به صرفه و با کیفیت بالا

عوامل اجتماعی می تواند باشد بیشتر با توجه به انتخاب شیوه زندگی برای تأثیر بر سلامتی ، مهمتر است سازمان بهداشت جهانیبه

در اینجا نحوه انجام این کار با مشتریان نشان داده شده است.

به کسی می گویید که به باشگاه برود. اگر می توانید تلاش کنید تا با برنامه ای شلوغ به باشگاه بروید ، مشتری شما نیز می تواند ، درست است؟

خوب نه ، نه لزوما.

به خصوص اگر آنها ساعت های طولانی کار کنند و مراقبت از کودک نداشته باشند.

یا شاید شما “سبزیجات بیشتری” را به یک مشتری مجازی پیشنهاد دهید.

شما می گویید شما سبزیجات را نیز دوست ندارید ، اما اگر شما می تواند راهی برای خوردن آنها پیدا کند ، مطمئناً مشتری شما می تواند آن را بفهمد. علاوه بر این که مشتری شما با مادر شوهرش زندگی می کند و تمام غذاهای اصلی خود را که معمولاً سبزیجات کمی دارند ، می پزد. در خانه مشتری شما ، همه از آشپز تشکر می کنند ، غذا را دوست دارند یا نه.

آیا مشتری شما گزینه ای دارد؟ مطمئنا – اما نه به اندازه کسی که کنترل بیشتری روی بشقاب خود دارد.

هزاران روش مختلف وجود دارد که مقررات بهداشت اجتماعی می تواند آنچه را که ممکن است برای شما (با کار سخت) برای دیگران غیرممکن (یا بسیار دشوارتر) کند ، انجام دهد. تشخیص برخی عوامل اجتماعی برای سلامتی واقعاً دشوار است – مخصوصاً اگر با کفش آن شخص راه نرفته باشید. بنابراین مراقب این قاعده کلی جهانی باشید: فرضیات نکنید.

شماره 2: هر بدن انسان منحصر به فرد است.

فرض کنیم شما و مشتری شما شرایط اجتماعی یکسانی دارید.

آیا گفتن “اگر من می توانم آن را انجام دهم ، آیا شما می توانید انجام دهید؟”

هشدار خرابکار: ندارد

برای ژنتیک نیز نقش دارد.

بگویید شما فردی هستید که به راحتی عضله می کند. برای شما ، داشتن اندامی لاغر و ورزشی به این معنی است که شما در باشگاه بدنسازی سخت کار می کنید و رژیم غذایی خود را زیر نظر دارید.

البته این دو مورد نیاز به تلاش دارد. شاید تلاش زیادی.

اما فردی که به دلیل ژن هایش در ساخت ماهیچه مشکل بیشتری دارد و تمایل به ذخیره چربی در وسط دارد؟

آنها نتایج مشابهی با شما نخواهند داشت – حتی اگر دقیقاً به همان شیوه غذا بخورند و ورزش کنند. اینها کارت های ژنتیکی هستند که به آنها پرداخته شده است.

پس نه-آنها نمی توانند “این کار را” فقط به این دلیل که شما می توانید انجام دهید.

شماره 3: برخی از مردم شادتر از دیگران هستند.

اکثر افرادی که برای رسیدن به جایگاه سخت تلاش کرده اند نمی خواهند اعتراف کنند که جهان ممکن است کمی به آنها کمک کرده باشد.

این را تصور کنید: شما یک ورزشکار هستید که در مسابقات کراس فیت شرکت می کنید.

آخرین جلسه – جلسه ای که تصمیم می گیرد چه کسی برنده شود – بر روی بلند کردن زمین متمرکز شده است ، چیزی که شما به ویژه در آن مهارت دارید. (اگر گرفته شده بود ، وضعیت کاملاً متفاوتی بود.)

وقتی برنده بازی های CrossFit بعد از آخرین جلسه می شوید ، این بدان معنا نیست که سخت کار نکرده اید. اما آیا شما نیز از نوبت این حرکت سود بردید؟ بله

شاید یک مثال مرتبط تر: شاید شما با یک مربی یا دوست ملاقات کرده اید – درست همانطور که آماده تغییر هستید – که طرز فکر شما در مورد رژیم غذایی و تناسب اندام را متحول می کند. و شما را در مسیر زندگی سالم تر قرار می دهد.

در جهان متناوب ، جایی که شما در زمان مناسب با مربی شگفت انگیز ملاقات نکرده اید ، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا به جایی که امروز هستید برسید.

نکته: اثر “مکان مناسب ، زمان مناسب” را تخفیف ندهید.

3 راه بهتر برای کمک به مشتریان

از هر سه با هم استفاده کنید – یا انتخاب کنید که در یک مکالمه خاص چه چیزی بهتر جواب می دهد.

از نسبیت محدود استفاده کنید.

بگویید کسی در حال طلاق است و مربی او نیز در حال طلاق بوده است. ارائه توصیه هایی مانند:

“می دانم که این زمان برای شما سخت است. طلاق من وحشیانه بود! اما من با تغذیه خود می توانم تغذیه خود را پیگیری کنم ، بنابراین می دانم که می توانید این کار را انجام دهید. ”

آخ.

راه بهتری برای استفاده از تجربیاتی که با مشتری دارید استفاده می شود ، بدون فرضیه هایی در مورد وضعیت خود داشته باشند.

نامیده می شود نسبیت محدود، که به شما در برقراری ارتباط کمک می کند ، در حالی که مشتری شما می تواند احساس شنیده شدن و درک شدن داشته باشد.

برای تسلط بر تکنیک ، از این فرمول ساده دو مرحله ای استفاده کنید.

تجربه خود را به اشتراک بگذارید: “من می دانم چه [fill in the blank] به من نگاه می کند ”
با پرسیدن یک سوال باز در مورد تجربه مشتری خود کنجکاو شوید: برای شما چه شکلی است؟ ”

ترجمه شده به یک مکالمه مربیگری واقعی ، می توانید چیزی شبیه به این را بیان کنید:

“به نظر سخت می رسد. وقتی با پرخوری مبارزه می کردم ، احساس می کردم که بسیار ناتوان و ناامید هستم. چیست شما در این لحظه احساس می کنید؟ “

2. به نقطه روشن توجه کنید و نام ببرید.

این استراتژی شامل لحظه ای برای قدردانی و تحسین آنچه مشتری شما به تازگی به اشتراک گذاشته است است.

ممکن است بگویید:

“می دانید چیست؟ در واقع مقدار زیادی شگفت انگیز از خودآگاهی لازم است تا بتوانید تشخیص دهید و بپذیرید که این یک مانع برای شما در حال حاضر است. داشتن چنین کنترل محکمی بر وضعیت شما چه احساسی دارد؟”

یا شاید:

“ما می توانیم در مورد حل مشکل در یک ثانیه صحبت کنیم ، اما قبل از انجام این کار ، می خواهم مکث کنم و به شما بگویم که این را به عنوان یک مشکل تشخیص داده اید فوق العاده است. نمی دانم آیا می توانستید این کار را شش ماه پیش انجام دهید یا خیر! ”

این می تواند واقعاً م effectiveثر باشد زیرا مشتری انتظار مکث ندارد. آنها انتظار راههایی برای حرکت رو به جلو را دارند. شما به آنها یک لحظه فرصت می دهید تا متوقف شوند ، موضع بگیرید و قبل از اقدام در مورد شگفتی آنها فکر کنید.

آنها را با دستاوردهای خود الهام بخشید.

فرض کنید مشتری شما نگران ایده تعطیل شدن زودتر برای خواب بیشتر است.

به جای قدیمی “اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما می توانید آن را انجام دهید” ، سعی کنید دستاوردهای گذشته آنها را برجسته کنید. ممکن است به نظر برسد:

“آیا می دانید چه چیزی؟ شما چند ماه پیش در مورد باشگاه رفتن همین حرف را زدید. و حالا شما مرتباً می روید! ما می توانیم در مورد استراتژی های خاصی صحبت کنیم تا زمان خواب در گذشته امکان پذیرتر شود ، اما همچنین به یاد داشته باشید آمده اند. »

اساساً ، به جای گفتن “اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما می توانید آن را انجام دهید” ، می گویید: “اگر می توانید این یکی را انجام دهید ، می توانید این دیگری را نیز انجام دهید!”

به آنها نشان می دهید که کار سخت آنها را می بینید.

و مهمتر از همه ، به دلیل تلاش زیاد ، آنها را باور دارید.

وقتی از استراتژی های فوق با مشتریان خود استفاده می کنید ، به چیزی دست خواهید یافت که عبارت “اگر من می توانم آن را انجام دهم ، شما می توانید” فقط نمی تواند:

به آنها کمک می کنید احساس کنند شنیده شده ، دیده شده و ارزشمند هستند.

این راه طولانی را برای تقویت رابطه شما پیش خواهد برد – و در نهایت به مشتریان شما کمک می کند تا نتایج بهتری را بدست آورید.

اگر مربی هستید یا می خواهید …

یادگیری راهنمایی مشتریان ، بیماران ، دوستان یا اعضای خانواده از طریق تغذیه سالم و تغییر شیوه زندگی – به روشی که متناسب با بدن ، ترجیحات و شرایط منحصر به فرد آنها باشد – هم هنر است و هم علم.

اگر می خواهید در مورد هر دو بیشتر بدانید ، در نظر بگیرید دارای گواهینامه تغذیه دقیق سطح 1.

دیدگاهتان را بنویسید