برنامه غذایی ضد التهابی

این مقاله همه چیز در مورد التهاب است.

برخی از بدن ما از درون آتش گرفته است و برخی از عادات ما مانند پرتاب بنزین روی آن آتش است.

این چیزی است که من امروز نشان خواهم داد – چگونه می توان این آتش را خاموش کرد، یا حداقل آن را تحت کنترل قرار داد.

فقط برای یادآوری، التهاب پاسخ بیولوژیکی بدن به تلاش برای محافظت از خود است. هدف آن حذف محرک های مضر مانند پاتوژن ها، سلول های آسیب دیده و محرک ها است. این اولین مرحله در روند بهبودی است.

التهاب باعث واکنش سیستم ایمنی می شود. در ابتدا التهاب مفید است زیرا برای محافظت استفاده می شود، اما اغلب التهاب می تواند منجر به التهاب بیشتر (مزمن) شود که منجر به مشکلات عمده سلامتی می شود.

پنج علامتی که باید مراقب آنها باشید درد، قرمزی، گرما، تورم و از دست دادن عملکرد هستند!

در وهله اول چه چیزی باعث التهاب می شود؟

عفونت های مزمن

چاقی

سموم محیطی (غذا، آب، هوا)

استرس فیزیولوژیکی

تمرینات شدید / استقامتی

ضربه فیزیکی

عمر

بیماری خودایمنی

اگر متوجه شدید که در داخل پرانتز برای سموم محیطی مواد غذایی قرار دارد.

در این مقاله می خواهم در مورد رژیم غذایی ضد التهابی صحبت کنم.

هر غذایی که می خوریم پاسخی از بدن دریافت می کند.

غذاهای خاصی وجود دارند که امروزه بسیاری از افراد حاوی آنها هستند که منجر به افزایش التهاب می شوند. احتمالاً می توانید انواع این غذاها (غذاهای تقلبی، غذاهای سرخ شده، غذاهای فرآوری شده، کربوهیدرات های تصفیه شده، قهوه، الکل) را حدس بزنید.

رژیم ضد التهابی حاوی بسیاری از غذاهایی است که من برای اهداف دیگر توصیه کرده ام که به توقف و کاهش التهاب کمک می کنند.

این یک راه بسیار طبیعی برای بهبود سلامت و بهبودی از بیماری یا آسیب است.

بدون نگرانی از التهاب، سالم‌تر خواهید بود و در درازمدت کمتر به بیماری‌های بسیار مضر مبتلا خواهید شد.

بنابراین یک رژیم غذایی ضد التهابی شامل چه چیزی است؟

این رژیم شامل انواع غذاهای طبیعی است که با ارزش غذایی بسته بندی شده اند. هیچ غذای فرآوری شده ای وجود ندارد و همه چیز سالم و مفید است.

بنابراین، در اینجا مواد غذایی اصلی که یک رژیم غذایی ضد التهابی شامل می شود آورده شده است:

چربی ها با عفونت ها مبارزه می کنند!

چربی های سالم بخش بزرگی از رژیم ضد التهابی را تشکیل می دهند. ثابت شده است که غذاهای غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ ضد التهاب هستند، بنابراین توصیه می کنم تا حد امکان از این غذاها برای کمک به مبارزه با التهاب استفاده کنید.

ماهی یک منبع عالی است، بنابراین ساردین، ماهی آزاد، شاه ماهی و آنچوی را ذخیره کنید. سایر منابع خوب عبارتند از روغن زیتون فوق بکر، روغن نارگیل، روغن آووکادو و گردو.

میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان

میوه ها و سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها هستند و برخی از این ویتامین ها ضد التهاب هستند. برخی از بهترین منابع سبزیجات عبارتند از پیاز، اسفناج، سیب زمینی شیرین، فلفل، سیر، کلم بروکلی و سایر سبزیجات برگ دار.

میوه ها و انواع توت های خوب برای جستجو عبارتند از: زغال اخته، پاپایا، آناناس و توت فرنگی. آنها سرشار از آنتی اکسیدان بالایی هستند که در چنین رژیمی عالی است.

پروتئین با کیفیت بالا

پروتئین هایی که می خورید بسیار مهم هستند. تفاوت زیادی بین گوشت ارزان و با ارزش و گوشت ارگانیک که از علف تغذیه می شود وجود دارد. گوشت‌های ارزان‌تر احتمالاً مملو از هورمون‌ها و آفت‌کش‌ها هستند که منجر به التهاب می‌شوند، در حالی که گوشت‌های ارگانیک و علف‌خوار به مبارزه با التهاب کمک می‌کنند.

گوشت های خود را عاقلانه انتخاب کنید و هر زمان که می توانید از امگا ۳ تغذیه شده با علف استفاده کنید. در مورد تخم مرغ نیز از این قانون استفاده کنید. استیک، ماهی، تخم مرغ، مرغ و لوبیا (حبوبات).

این سه نوع غذا سنگ بنای یک رژیم غذایی ضد التهابی را تشکیل می دهند.

گیاهان و ادویه جات از جمله زنجبیل، کورکومین، زردچوبه، پونه کوهی و رزماری حاوی مواد مهمی هستند که التهاب را کاهش می دهند و به کاهش تولید رادیکال های آزاد خطرناک کمک می کنند.

غذاهایی که در رژیم ضد التهابی باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کرد

من فقط به غذاهایی اشاره کردم که می توانند التهاب را کاهش دهند و شما را سالم نگه می دارند. این غذاهایی که به آنها اشاره می کنم، غذاهایی هستند که باعث التهاب می شوند و واقعاً باید از آنها پرهیز کرد.

این یک عمل متعادل کننده است.

غذاهای ضد التهاب:

غذاهای فراوری شده

فست فود و بیرون آوردن – مخصوصاً غذاهای سرخ شده

چربی های امگا ۶ – می توانید آنها را در بسیاری از روغن ها مانند روغن آفتابگردان و روغن سویا پیدا کنید.

نان – بیشتر محصولات گندم و گلوتن

تمام چربی های ترانس

شکر و آرد

بیکن و سوسیس

گیلاس

نکاتی برای شروع رژیم ضد التهابی

اولین قدم، مانند بسیاری از رژیم های غذایی خوب، پرهیز از غذاهایی است که شما را عقب نگه می دارد.

بنابراین اگر به طور منظم هر یک از غذاهای ذکر شده در بالا را می خورید، باید از مصرف آنها پرهیز کنید. خوردن این نوع غذاها در یک رژیم غذایی ضد التهابی، هدف کاری را که می خواهید انجام دهید کاملاً از بین می برد و نتایج شما را از بین می برد.

حتی اگر از عفونت رنج نمی برید اما می خواهید عادات غذایی خود را تغییر دهید، پیروی از این نوع رژیم همچنان برای شما مفید خواهد بود. سلامت شما را تا حد زیادی افزایش می دهد و به کاهش چربی کمک می کند.

گام های بعدی این است که شروع به وارد کردن غذاهای ضد التهابی به رژیم غذایی خود کنید. با افزودن چربی های سالم امگا ۳ شروع کنید. شروع به استفاده از روغن زیتون فوق بکر برای سبزیجات، روغن نارگیل در پخت و پز، خوردن میان وعده با آجیل به جای شکلات و چیپس و شروع به خوردن بیشتر ماهی تازه کنید.

مکمل روغن ماهی با کیفیت بالا نیز بسیار مهم است.

امیدواریم که قبلاً مقدار زیادی میوه و سبزیجات در رژیم غذایی خود داشته باشید و اگر نه، باید همین الان شروع به اضافه کردن آنها کنید.

یکی از چیزهای مهم در مورد میوه ها و سبزیجات تنوع است.

صدها نوع میوه و سبزیجات مختلف در دسترس ما هستند و همه آنها سرشار از خوبی و طعم هستند.

چای سبز بنوشید ثابت شده است که نوشیدن چای سبز فواید ضد التهابی دارد. فلاونوئیدهای موجود در چای حاوی ترکیبات ضد التهابی است که نشان داده شده است خطر ابتلا به برخی بیماری ها و بیماری ها را کاهش می دهد. مراقب باشید که چای سبز حاوی کافئین است.

با گیاهان و ادویه ها آزمایش کنید – به آشپزی خود زندگی بیافزایید و شروع به مخلوط کردن چیزها کنید. بسیاری از مردم هنگام پخت و پز نمک، شکر، سس مایونز و سایر گزینه های آسان را اضافه می کنند. شروع به اضافه کردن سیر، زنجبیل، زردچوبه، کاین، و سایر گیاهان و ادویه جات کنید تا طعم واقعی غذای خود را بدون از دست دادن سلامت غذا ببخشید.

از غذاهای مشکل دار خودداری کنید – اگر متوجه شدید که نسبت به برخی غذاها عدم تحمل دارید یا بعد از خوردن برخی غذاها مشکل دارید، باید مصرف آنها را به طور کامل متوقف کنید. بسیاری از مردم نسبت به غذاهای حاوی گندم و گلوتن واکنش های بدی نشان می دهند، بنابراین سعی کنید این غذاها را حذف کنید و ببینید آیا متوجه تفاوت می شوید. غذاهایی را که گمان می کنید مشکل ایجاد می کنند را یکی یکی حذف کنید و به زودی مقصر را خواهید فهمید!

فکر می کنم اکنون همه آماده رفتن هستید.

با تشکر برای خواندن.

سالم ماندن،

ریچارد

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر