بهترین راه ها برای ثابت نگه داشتن وزن


در این مقاله ، ما روشی را برای ثابت نگه داشتن وزن خود برای جلوگیری از مشکلات تغییر وزن در نظر گرفته ایم. مخصوصاً برای افرادی که با تلاش زیاد وزن خود را کاهش داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

با کمک عضله سازی وزن خود را ثابت نگه دارید

اولین راه حل ، عضله سازی است. افزایش متابولیسم بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و با گذشت زمان بیشتر تمرین کنید. از تمرینات روزانه خودداری نکنید ، حتی در 30 دقیقه پیاده روی.

آیا احساس گرسنگی بر حفظ وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، در عوض پر از غذای فیبردار باشید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و به شما آسیب می رساند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. شیر کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سلامت استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای زنانی که در گذشته دچار پوکی استخوان شده اند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه شدن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت تغییر وزن زیادی ندارند. این روش به این معنی نیست که خود را از غذاها و دسرهای مورد علاقه خود محروم کنید ، بلکه خوردن مقدار کمی از آنها است. در برخی موارد ، وزن مورد نظر می تواند باعث فراموشی و عدم رژیم غذایی شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر به درستی از احساس گرسنگی دوری کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

دریافت کالری

مقدار کالری غذا و میان وعده ها را بیاموزید و همیشه مقدار آن را حتی به طور تقریبی اندازه بگیرید. از طریق این پیوند می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را مطابق همان بشقاب اندازه گیری کنید تا طبق معمول طعم داشته باشد.

تاثیر اندازه گیری وزن و وزن بر حفظ وزن

اندازه قسمت های مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا پاسخ بدن خود را به میزان کالری مصرفی و غذایی که می خورید کنترل کنید. تعداد روزانه ترازوها نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل خود چقدر موفق هستید و انگیزه شما برای افزایش بیشتر است.

تاثیر خوردن صبحانه بر حفظ وزن

همانطور که مدتهاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه را حذف نکنید و یک صبحانه کامل بخورید.

مراقب تناسب اندام خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط می شوید ، زیرا متابولیسم بدن به آرامی کاهش می یابد. عوامل مختلفی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ بر تغییر وزن تأثیر می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید