بهترین روش ها برای افزایش وزن علمی و م effectiveثر


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. علاوه بر این ، برخی از افراد حتی اگر کم وزن نیستند ، عضله بیشتری می خواهند. اگر فردی قصد دارد به طور داوطلبانه یا به دلیل کمبود وزن وزن خود را افزایش دهد. در اینجا یک استراتژی ساده و سالم برای افزایش سریع وزن سالم برای بدن شما ارائه شده است.

افزایش وزن سالم

حرکات ورزشی مناسب چاقی را انجام دهید

شاید هنوز معنای واقعی کمبود وزن را نمی دانیم. کمبود وزن به معنای داشتن شاخص توده بدنی (BMI) زیر 18.5 است. این برآورد بدین معناست که توده بدن برای حفظ سلامت مطلوب کم است. با این حال ، مشکلات زیادی در مورد این شاخص وجود دارد ، از جمله این واقعیت که این شاخص فقط قد و وزن را در نظر می گیرد و توده عضلانی را در نظر نمی گیرد. برخی از افراد به طور طبیعی لاغر هستند و ممکن است این مقیاس برای این افراد پایین باشد ، اما این دلیل کمبود سلامتی نیست.

دلایل مختلف برای کم وزن وجود دارد. دلایل پزشکی زیادی می تواند باعث کاهش وزن شود که برخی از آنها عبارتند از:

  • اختلالات اشتها: شامل بی اشتهایی عصبی ، که یکی از جدی ترین اختلالات روانی است.
  • اختلالات تیروئیدپرکاری تیروئید متابولیسم را افزایش داده و منجر به کاهش وزن بیش از حد و کاهش وزن ناسالم می شود.
  • بیماری اسلاید : یکی از علائم این بیماری کاهش وزن شدید است که اکثر افراد مبتلا به این بیماری از بیماری خود اطلاعی ندارند.
  • دیابتداشتن دیابت کنترل نشده (عمدتا نوع 1) می تواند منجر به کاهش شدید وزن شود.
  • سرطانتومورهای سرطانی اغلب مقدار زیادی کالری می سوزانند و منجر به کاهش شدید وزن می شوند.
  • عفونت ها: برخی از عفونت ها در بدن می توانند باعث کاهش شدید وزن شوند ، از جمله انگل ها ، سل و ویروس ایدز.

بنابراین ، دانستن چگونگی کاهش وزن بسیار مهم است و اگر کاهش وزن ناگهانی و شدید باشد ، توصیه می شود با پزشک مشورت کنید.

روشهای سالم برای افزایش وزن

چاقی و مواد مفید برای آن

1کالری بیشتری نسبت به متابولیسم خود مصرف کنیدیکی از مهمترین راه های افزایش وزن ، دریافت کالری بیشتر از نیاز بدن است. بدون افزایش کالری نمی توانید وزن خود را افزایش دهید.

2- غذاهای پروتئینی زیادی بخورید. پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای افزایش وزن است. ماهیچه ها از پروتئین ساخته شده اند. بنابراین ، افرادی که در رژیم چاقی خود فقط مقدار زیادی کالری مصرف می کنند در حالی که رژیم آنها فاقد پروتئین است ، بدن در نهایت این کالری ها را به چربی تبدیل می کند. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند کالری اضافی را به ماهیچه تبدیل کند. غذاهای حاوی پروتئین بالا شامل گوشت ، ماهی ، تخم مرغ ، بسیاری از محصولات لبنی ، حبوبات و آجیل است.

3- کربوهیدرات و چربی زیاد مصرف کنید. این غذاها باید حداقل سه بار در روز در طول رژیم غذایی مصرف شوند. بسیاری از افراد دارای اضافه وزن و چاق ، مصرف کربوهیدرات و چربی را در رژیم غذایی خود محدود می کنند. استفاده از این گروه از غذاها برای افزایش وزن ایده خوبی نیست و بهتر است برای افزایش وزن به هر وعده غذایی پروتئین ، چربی و کربوهیدرات اضافه کنید.

غذاهای پر انرژی بخورید و از سس ، چاشنی و ادویه استفاده کنید. خوردن غذاهای متنوع در هر گروه برای افزایش وزن مفید است. اما این مشکل وجود دارد که برخی از این غذاها به سرعت معده را پر کرده و از خوردن غذای بیشتر جلوگیری می کنند ، برای رفع این مشکل می توانید از ادویه جات ، سس ها و ادویه های ترش استفاده کنید تا میل به خوردن زیاد افزایش یابد. دادن.

تغذیه و چاقی

برخی از غذاهای پر انرژی که به شما در افزایش وزن کمک می کند عبارتند از:

  • آجیل: بادام ، فندق ، گردو ، بادام زمینی و….
  • میوه های خشک: کشمش ، خرما ، آلو و….
  • محصولات لبنی پرچرب: شیر ، ماست چرب چرب ، پنیر ، خامه و …
  • چربی ها و روغن ها: روغن زیتون و چربی های حیوانی
  • دانه ها: غلات مانند جو و برنج قهوه ای و حبوبات و و
  • گوشت: مرغ ، گوشت گاو ، گوسفند و ….
  • سیب زمینی ، شکلات تلخ ، آووکادو، کره بادام زمینی ، شیر نارگیل و….

بسیاری از این غذاها کالری بالایی دارند و به سرعت معده شما را پر می کنند ، اما گاهی اوقات برای افزایش وزن نیاز به خوردن بیشتر است. استفاده از سبزیجات و میوه ها نیز برای سلامتی مفید و ضروری است. توصیه می شود استفاده از این گروه از مواد را فراموش نکنید.

وزنه های سنگین بلند کنید و قدرت خود را افزایش دهید. بلند کردن وزنه های سنگین برای اطمینان از تبدیل کالری اضافی دریافتی بدن به ماهیچه و نه چربی ، بسیار مهم و م effectiveثر است. برای این منظور ، هفته ای 2 تا 4 بار به باشگاه بروید و از تجهیزات سنگین برای افزایش وزن و عضله سازی استفاده کنید. انجام کمی ورزش هوازی نیز می تواند برای افزایش وزن مفید باشد ، فقط مراقب باشید تا تمام کالری دریافتی شما سوزانده شود.

ورزش و چاقی

نکات بیشتر در مورد افزایش وزن

ترکیب دریافت کالری بالا همراه با تمرینات قدرتی شدید دو عامل مهم برای افزایش وزن هستند. برخی نکات برای چاقی سریع عبارتند از:

  • هرگز قبل از غذا آب ننوشید. این بدان معناست که معده پر از آب می شود و فضای کافی برای دریافت کالری بیشتر را ندارد.
  • بیشتر بخورید. هر زمان که می خواهید قبل از خواب وعده های غذایی و میان وعده های بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید.
  • شیر خوردن. یکی از راه های رفع تشنگی نوشیدن شیر است. شیر علاوه بر داشتن پروتئین می تواند کالری بیشتری را برای بدن تأمین کند.
  • برای غذا خوردن از ظروف بزرگتر استفاده کنید. غذایی که برای خوردن در ظروف بزرگ ریخته می شود و فردی که سعی می کند وعده غذایی خود را تمام کند قطعاً کالری بیشتری دریافت می کند.
  • خامه را به قهوه اضافه کنید. یک راه آسان برای دریافت کالری بیشتر ، افزودن خامه به قهوه در هنگام چشیدن آن است.
  • خواب کافی. خواب مناسب برای رشد ماهیچه ها بسیار مهم است.

منبع: عصبانی

برچسب ها:
رژیم چاقی

دیدگاهتان را بنویسید