بهترین رژیم لاغری نوجوانان رژیم غذایی من و رژیم


هر مرحله در توسعه انسان یک فرایند شگفت انگیز و تحسین برانگیز است و مردم در طول زندگی برای مراقبت از سلامتی و شادی نیاز به مراقبت های ویژه دارند. نوجوانی شاید یکی از حساس ترین دوره های زندگی باشد ، زیرا در این مرحله نوجوان تغییرات جسمی زیادی را تجربه می کند ، این تغییرات به این دلیل است که ریشه های درخت سلامت آینده او را تقویت می کند ، قطعاً به مراقبت های ویژه و رژیم غذایی نیاز دارد. سالم و متعادل.

بنابراین دریغ نکنید و اگر نوزاد جدیدی در خانه دارید ، حتماً رژیم غذایی متنوع و متعادل را برای او در نظر بگیرید تا بتواند تمام انرژی و تغذیه مورد نیاز خود را از غذا و نوشیدنی به عادات رفتاری و غذایی برساند. برای اینکه بدانید چگونه بدن نوجوان خود را به درستی پرورش دهید تا شاهد شکوفایی او در سنین پایین باشید ، مقاله زیر را بخوانید.

امروزه ، به دلیل زندگی مدرن و صنعتی ، متاسفانه چاقی در بین کودکان و جوانان شیوع پیدا کرده است و بسیاری از خانواده ها نگران افزایش وزن جوانان خود هستند ، به ویژه در این دوره ، به دلیل رشد و بلوغ ، از حساسیت خاصی برخوردار است. به نظر می رسد تنها کلید سلامت و جوانی جوانان فقط یک رژیم غذایی سالم و مغذی است. اگر می خواهید کودکان را پرورش دهید و از آنها مراقبت کنید ، مراقب باشید. شما انجام دهید.

بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن نوجوانان چیست؟

خوب است بدانید که غذای سالم به معنای کنار گذاشتن غذاهای خوشمزه و به خصوص مورد علاقه برای نوجوانان نیست. فقط به نوجوان خود بیاموزید که غذاهای چرب و نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های شیرین ، کیک و شکلات را کاهش دهد. به یاد داشته باشید که این غذاها نباید برای یک نوجوان حذف شوند ، بلکه باید کمتر مصرف شوند و در عوض از این روش برای جایگزینی آنها با مواد مغذی و ویتامین استفاده کنید. برخی از مهمترین مواد مغذی برای رشد جوانی شامل آهن ، ویتامین D و کلسیم است. شما باید ببینید چه غذاهایی در رژیم غذایی شما وجود دارد که در نوجوان خود قرار دهید.

اگر نگران کاهش وزن نوجوان خود هستید ، رژیم غذایی سالم و متعادل برای کاهش وزن نوجوانان تنها راهی است که باید دنبال کنید. در اینجا نکاتی برای کمک به نوجوانان در رژیم غذایی سالم و کاهش وزن در دوران بلوغ آورده شده است:

رژیم لاغری جوانان

صبحانه را حذف نکنید

رژیم گرفتن به معنای حذف صبحانه یا گرسنگی نیست. حذف وعده های غذایی به کاهش وزن کمک نمی کند و همچنین در رشد شما در دوران نوجوانی و بلوغ مضر است ، زیرا مواد مغذی مهم را از دست می دهید و در اثر گرسنگی ممکن است در طول روز بیشتر تحریک شوید. خوردن صبحانه همچنین به شما کمک می کند تا برخی از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سلامتی را دریافت کنید.

روزانه 5 وعده میوه و سبزیجات بخورید

میوه ها و سبزیجات منابع عالی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما در دوران نوجوانی هستند. خوردن حداقل 5 وعده میوه و سبزیجات در روز اشتهای شما را کاهش می دهد. بنابراین بهترین وعده های غذایی برای رژیم گرفتن در سنین نوجوانی است.

تنقلات سالم تری بخورید

مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی مقدار زیادی چربی ، قند و نمک ، مانند شیرینی ، شکلات ، کیک ، بیسکویت و نوشابه های شیرین پر کالری را کاهش دهید. مصرف بیش از حد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.

بدن خود را هیدراته کنید

به یاد داشته باشید که در دوران نوجوانی ، بدن شما باید روزانه 6 تا 8 لیوان مایع بنوشد. آب کم چرب و شیر هر دو از نوشیدنی های سالم هستند. برای کاهش وزن در دوران نوجوانی ، مراقب نوشیدن آب میوه باشید ، زیرا حتی اگر طبیعی باشد ، مواد شیرین دارد. مجموع نوشیدنی های مخلوط آب میوه ، آب سبزیجات و اسموتی نباید از 150 میلی لیتر در روز تجاوز کند ، که تقریباً به اندازه یک لیوان کوچک است.

رژیم چاقی برای جوانان

همانطور که افزایش وزن در نوجوانی باید کنترل شود ، درمان کاهش وزن و بلوغ نوجوانان نیز باید کنترل شود. که در زیر به آن اشاره شده است.

آیا نوجوان شما احساس خستگی می کند؟

یکی از دلایل اصلی کاهش وزن و ضعف جسمانی جوانان به ویژه در دوران بلوغ ، فقدان آهن و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن است. اگر نوجوان شما ، به ویژه دختران نوجوان ، زود خسته شود ، ممکن است دچار کمبود آهن شود. دختران نوجوان به دلیل کمبود آهن در دوران قاعدگی ، مستعد کمبود آهن هستند. بنابراین آنها باید سعی کنند آهن مورد نیاز خود را از منابع غذایی غنی از آهن تهیه کنند. برخی از این منابع خوب عبارتند از گوشت قرمز ، غلات و نان های صبحانه غنی شده با آهن. کلسیم و ویتامین D همچنین مواد مغذی بسیار مهمی برای درمان کاهش وزن و ضعف در نوجوانان هستند که در شیر و انواع محصولات لبنی یافت می شوند. همچنین ، منابع غنی ویتامین D را از دست ندهید. علاوه بر نور خورشید ، غذاهای دریایی مانند ماهی و میگو نیز سرشار از ویتامین D هستند.

به طور کلی ، کمبود سه ویتامین یکی از دلایل کاهش وزن نوجوانان در نوجوانی است: (عکس اینفوگرافیک)

  • کمبود آهن ، به ویژه در بین نوجوانان
  • کمبود ویتامین D
  • کمبود کلسیم

از رژیم های غذایی مد روز پرهیز کنید!

رژیم های لاغری که نوید کاهش وزن سریع را می دهند امروزه به دلیل تبلیغات ناسالم در دنیای مد ، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. اما مراقب باشید زیرا اغلب در مورد تغذیه و مواد مغذی آنها تعادل ندارند. این بدان معنی است که شما می توانید ویتامین ها و مواد معدنی مهم را در نتیجه این رژیم ها از دست دهید. رژیم غذایی مد بیشتر بر نتایج کوتاه مدت تمرکز می کند ، بنابراین در نهایت ، وزن شما باز می گردد. برای داشتن رژیم غذایی سالم می توانید با خوشحالی از متخصصان سایت من و رژیم غذایی کمک بگیرید ، آنها رژیم غذایی استاندارد و سالمی را با توجه به قد ، وزن ، جنسیت و سن شما به شما ارائه می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید