بهترین مکمل ها برای چاقی و کاهش وزن


در بسیاری از موارد ، مصرف غذا در طول روز تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن ما را تأمین نمی کند. به همین دلیل است که ما گاهی اوقات نیاز به مصرف مکمل ها داریم تا علاوه بر خوردن وعده های غذایی روزانه ، مواد مغذی را نیز به بدن برسانیم. مکمل های غذایی در واقع کپسول هایی هستند که ممکن است حاوی ویتامین ها ، اسیدهای آمینه مختلف و سایر مواد معدنی و آنزیم ها باشند. مکمل های غذایی همچنین می توانند با کاهش متابولیسم یا افزایش انرژی به کاهش وزن یا افزایش وزن کمک کنند.

نکته مهم در مورد مکمل ها تأثیر و نیاز آنها به آنها است. در مجله پزشکی اپل ، انواع چاقی و مکمل های رژیم غذایی را مرور خواهیم کرد.

انواع چاقی و مکمل های غذایی

به طور کلی ، چاقی و مکمل های غذایی را می توان بر اساس اجزای آن به دو گروه تقسیم کرد. برخی مکمل ها پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین می کنند و می توانند به شما در افزایش وزن کمک کنند. این مکمل ها مکمل های چاقی هستند که با کمک به روند عضله سازی می توانند عملکرد بدن شما را بهبود بخشند. در واقع این پروتئین ها عوارض جانبی چاقی هستند.

مکمل های پروتئینی

پروتئین برای رشد بدن بسیار مهم است ، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و متابولیسم بدن را بهبود می بخشد. بنابراین مصرف پروتئین برای افرادی که پروتئین مورد نیاز خود را از طریق گوشت دریافت نمی کنند بسیار مهم است. به همین دلیل است که بسیاری از ورزشکاران و افرادی که مایل به افزایش وزن یا بهبود بدن خود هستند از مکمل های پروتئینی استفاده می کنند.

چاقی و مکمل های غذایی

مزایای مکمل های پروتئینی

مکمل های پروتئینی زیادی وجود دارد که می تواند به تامین تمام نیازهای پروتئینی بدن کمک کند. اسیدهای آمینه سازنده پروتئین تأثیر زیادی بر سطح پروتئین بدن دارند. بدن برای تولید هورمون ها و سایر مواد شیمیایی به پروتئین نیاز دارد.

  • مکمل های پروتئینی به شما احساس سیری می دهند و از پرخوری جلوگیری می کنند ، بنابراین می توانند به شما در کنترل وزن کمک کنند.
  • با توجه به مطالعات زیادی که در مورد تاثیر مکمل های پروتئینی انجام شده است ، می توان گفت که مکمل های پروتئینی برای عضله سازی بسیار مفید هستند.
  • مکمل های پروتئینی بعد از ورزش می تواند روند بهبود عضلات را تسریع کند.

انواع مکمل های پروتئینی مانند آب پنیر و کازئین می توانند انواع اسیدهای آمینه یا پروتئین های مورد نیاز بدن را تأمین کنند. مکمل های پروتئینی در دسته مکمل های معمول چاقی قرار می گیرند و معمولاً برای کسانی که مایل به افزایش وزن هستند توصیه می شود. این مکمل ها در دسته های مختلفی قرار می گیرند که برخی از آنها را بررسی می کنیم.

همچنین بخوانید: جایگزین مناسب برای قند – اریتریتول

پروتئین او

پروتئین او در واقع یکی از دو پروتئینی است که در شیر گاو یافت می شود. این می تواند مهمترین پروتئین با نه اسید آمینه باشد که برای ساخت عضله در بدن مهم هستند. پروتئین وی در سه نوع ساخته می شود که باید یکی را انتخاب کنید. انتخاب شما باید بر اساس میزان لاکتوز و پروتئین مورد نیاز شما باشد. این پروتئین می تواند با افزایش سرعت و بهبود عضله سازی به شما در افزایش وزن کمک کند.

کراتین

این مکمل پروتئینی می تواند به افزایش حجم ماهیچه ها کمک کند. مصرف کراتین در هفته اول باید بیشتر باشد تا روند بارگذاری عضلات را تسریع کند. پس از یک هفته می توان میزان مصرف کراتین را تا یک چهارم کاهش داد.

گینر

گینرها همچنین مکمل های چاقی بدون عوارض جانبی هستند. گینرها دارای کربوهیدرات ، انرژی و پروتئین زیادی هستند و برای افرادی که اشتهای زیادی ندارند اما تمایل به افزایش وزن دارند ، مناسب است. گینرها می توانند تأثیر بسیار مثبتی بر روند افزایش وزن داشته باشند.

مکمل چاقی بدون عوارض جانبی

پروتئین ها می توانند چاقی را تسریع کنند و مکمل های پروتئینی امن ترین و بهترین راه برای جبران کمبود پروتئین بدن هستند. به همین دلیل است که می توان گفت مکمل های پروتئینی بدون عوارض جانبی در دسته مکمل های چاقی قرار می گیرند. البته ، هرگز نباید زیاد پروتئین بخورید زیرا می تواند به عملکرد کلیه آسیب برساند.

استفاده از مکمل های چاقی منظم برای زنان نیز بی خطر است و می تواند کمک زیادی به افزایش وزن کند. بسیاری از مردان از تستوسترون برای عضله سازی و افزایش وزن استفاده می کنند که برای زنان توصیه نمی شود. در واقع می توان گفت عوارض آن بیشتر برای بدن زنان است و نمی توان آن را بدون عوارض جانبی به عنوان مکمل چاقی در نظر گرفت.

مکمل های چاقی و رژیم غذایی

قرص افزایش وزن

بسیاری از شرکت های دارویی و غذایی در تولید چاقی نقش دارند. قرص های چاقی مورد تأیید وزارت بهداشت نیستند و سازمان غذا و دارو مسئول نظارت بر این مکمل ها است. علاوه بر اطمینان از تأیید قرص های چاقی توسط سازمان غذا و دارو در انتخاب ، باید اطلاعات کافی در مورد مواد تشکیل دهنده این قرص ها نیز بدست آورید. در حال حاضر لیستی از چاقی مورد تایید وزارت بهداشت وجود ندارد ، بنابراین باید اطلاعات مربوط به چاقی مورد تأیید سازمان غذا و دارو را از طریق داروخانه دریافت کنید. سازمان غذا و دارو همچنین لیستی از قرص ها و مکمل های چاقی تأیید شده را منتشر کرده است که از طریق آنها می توانید قرص های مورد نظر خود را کنترل کنید.

نکته مهم دیگر در مورد خرید مکمل ها این است که مطمئن شوید این مکمل ها برای جنسیت شما ساخته شده اند. مکمل های چاقی برای زنان از مواد مختلفی تشکیل شده است که در صورت عدم توجه به این موضوع می تواند آسیب جدی به بدن شما وارد کند.

مکمل های چاقی که عوارض جانبی دارند؟

مکمل های چاقی بیشتر از پروتئین و کربوهیدرات تشکیل شده اند و مصرف آنها در دوزهای خاص نمی تواند به بدن شما آسیب برساند ، اما مصرف بیش از حد این محصولات می تواند صدمات جدی به بدن شما وارد کند. به همین دلیل است که توصیه می شود این مکمل ها را زیر نظر متخصص تغذیه مصرف کنید.

انواع مکمل های غذایی

مکمل های غذایی با توجه به مشکل شما طبقه بندی می شوند. مکمل های غذایی بدون عوارض جانبی نیستند و در واقع می توانند به دو دسته کلی تقسیم شوند: مهار کننده اشتها و تقویت کننده های متابولیک. توصیه می شود قبل از مصرف مکمل های رژیمی ابتدا یک بررسی کامل انجام دهید تا علت افزایش وزن خود را دریابید.

مکمل های رژیمی بدون عوارض جانبی می توانند گیاهی باشند ، اما این که گیاهی مکمل رژیم غذایی است ، تضمین نمی کند که عوارض جانبی نداشته باشد. می توانید اطمینان حاصل کنید که مکمل رژیم غذایی مورد نظر شما توسط وزارت غذا و دارو تأیید شده است.

همچنین بخوانید: آیا ال کارنیتین چربی سوز است؟ با تکنیک های امروزی که از ال کارنیتین به دست آمده آشنا شوید (بدست آورید ، بدست آورید)

مکمل پودر لاغری

این مکمل ها معمولاً همراه با رژیم غذایی توسط مربیان باشگاه یا متخصصان تغذیه برای تسهیل و تسریع روند کاهش وزن توصیه می شوند. می توانید مکمل های پودر رژیم غذایی را از داروخانه تهیه کنید و از پزشک داروساز خود در مورد مکمل های غذایی و تأیید آن سوال کنید. توجه داشته باشید که قوی ترین مکمل های کاهش وزن می تواند عوارض جانبی زیادی برای بدن شما داشته باشد یا اینکه فقط تحت نظر متخصص تغذیه توصیه می شود. قبل از مصرف هرگونه مکمل به متخصص تغذیه مراجعه کنید.

اخرین حرف

رژیم های غذایی و مکمل های چاقی برای همه توصیه نمی شود. این مکمل ها در بسیاری از موارد استاندارد نیستند و می توانند اثرات جبران ناپذیری بر بدن شما داشته باشند. در اولین قدم ، با مراجعه به پزشک و انجام معاینه ، مطمئن شوید که بیماری خاصی ندارید و سپس زیر نظر متخصص تغذیه از چاقی و مکمل های غذایی استفاده کنید.

مجله medicalnewstoday

مجله medicalnewstoday

مجله کارگر

دیدگاهتان را بنویسید