بهترین و م mostثرترین راه های افزایش وزن را بشناسید


کاهش وزن با خستگی و خستگی مداوم همراه خواهد بود. وراثت ، تغذیه نامناسب ، تغذیه ناکافی و. یکی از دلایل اصلی کاهش وزن است. خوشبختانه با تغذیه مناسب می توان تا حد زیادی از این مشکل جلوگیری کرد. در این مقاله با بهترین و سالم ترین روش های افزایش وزن آشنا می شویم.

بهترین راه ها برای افزایش وزن

ورزش کنید و وزن خود را افزایش دهید

یکی از موضوعات مهم در مورد چاقی میزان کالری مصرفی و میزان کالری مصرفی است. در واقع ، یکی از دلایل اصلی کاهش وزن ، کمبود کالری است. بنابراین یکی از بهترین راه ها برای افزایش وزن ، افزایش کالری دریافتی است. برخی از غذاها نسبتاً کالری بالایی دارند ، بنابراین با شناسایی این مواد و گنجاندن آنها در رژیم غذایی خود ، می توانید کالری دریافتی خود را افزایش داده و چاق شوید. البته منظور از چاقی در این مقاله چاقی نیست ، بلکه افزایش وزن طبیعی و مدیریت کاهش وزن مزمن است. زیرا این رژیم ها ، مانند چاقی مزمن ، سلامت انسان را به خطر می اندازد. قبل از اینکه به سراغ روش های افزایش وزن برویم ، باید بدانید که در صورت کاهش وزن به دلیل بی اشتهایی ، این روش ها جواب نمی دهند. در این موارد ابتدا باید بی اشتهایی درمان شود و سپس راه هایی برای افزایش وزن انجام شود. اگرچه روشهای کاهش وزن بسیار بیشتر شناخته شده است ، اما روشهای زیادی برای افزایش وزن وجود دارد. در اینجا چند روش موثر و ایمن برای افزایش وزن آورده شده است.

آموزش صحیح افزایش وزن

ورزش یکی از روشهای تمرینی است که برای درمان کاهش وزن و چاقی مفید است. اکثر مردم از مزایای تمرینات کاهش وزن آگاه هستند. به طور کلی ، ورزش برای سلامتی ضروری است. بنابراین ، یکی از بهترین روش ها برای افزایش وزن است. با این حال ، افرادی که از کاهش وزن شدید رنج می برند ، نباید ورزش های سنگین انجام دهند. ورزش منظم می تواند به هضم ، جذب و سوزاندن غذا کمک زیادی کند. این امر بر افزایش اشتها تأثیر بسزایی دارد. علاوه بر این ، ورزش باعث نشاط و شادی می شود و بنابراین می تواند مشکلات معده را درمان کرده و منجر به افزایش وزن شود. یکی از بهترین ورزشها برای این منظور صخره نوردی است.

موثرترین غذا برای چاقی

راههای افزایش وزن

برخی از غذاها علاوه بر غنی بودن از ریز مغذی ها ، کالری بالایی نیز دارند. به افرادی که می خواهند وزن اضافه کنند توصیه می شود که این غذاها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهند و از رژیم غذایی معمول چاقی پیروی کنند. برخی از این غذاها عبارتند از: کره بادام زمینی ، سیب زمینی (آب پز ، بخارپز یا کبابی) ، کره ، تخم مرغ ، خامه ، پنیر پیتزا ، ماکارونی ، بادام ، پسته ، میوه های خشک ، سس سالاد ، شکلات تلخ و…. یک مسئله مهم برای مصرف این غذاها پخت سالم این مواد است. زیرا هدف از چاقی رسیدن به تناسب اندام و سالم ماندن است. به عنوان مثال ، سیب زمینی سرخ شده ، با وجود کالری زیاد ، برای سلامتی مضر است و بسیاری از ریزمغذی ها در آن از بین می روند و روغن آنها می تواند سطح چربی خون را افزایش دهد. بنابراین توصیه می شود برای طبخ از روش های پخت سالم مانند آب پز ، بخارپز و کبابی استفاده کنید. علاوه بر این ، استفاده از روغن های سالم مانند روغن زیتون ، روغن کنجد و … در آشپزی بسیار مهم است.

آجیل و دانه های روغنی

علاوه بر ریز مغذی ها ، آجیل و برخی دانه های روغنی کالری بالایی دارند. افزایش مصرف گروه های مختلف این دانه های مفید و سالم ، علاوه بر ایجاد چاقی ، برای سلامتی نیز بسیار مفید است. از آنجا که برخی از این آجیل ها کالری بالایی دارند ، مصرف بیش از حد آن ها می تواند باعث بی اشتهایی شود ، بنابراین برای افزایش وزن توصیه می شود از این آجیل ها و دانه های روغنی به عنوان میان وعده و بعد از انجام تمرینات ورزشی استفاده کنید.

برای افزایش وزن ، آب و مایعات بیشتری مصرف کنید

راههای افزایش وزن

یکی از راه های تکمیل چاقی نوشیدن الکل است. نوشیدن آب و مایعات دیگر فضای بیشتری برای کالری بیشتر فراهم می کند که به شما در افزایش وزن کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود 2 تا 3 لیوان آب یک ساعت قبل از غذا بنوشید. اگرچه مایعات در افزایش وزن بسیار مثر هستند ، اما همچنان توصیه می شود از نوشیدنی های سالم مانند آب ، شیر ، دوغ و و استفاده کنید و از نوشیدنی های ناسالم مانند نوشابه هایی که فقط کالری دارند خودداری کنید.

با توجه به محتوا ، راههای افزایش وزن بسیار راحت و آسان. به همین دلیل ، حفظ رژیم غذایی متعادل و استفاده از همه گروه های غذایی (گروه شیر – گروه نان – گروه سبزیجات – گروه گوشت) برای افزایش وزن بسیار مهم است.

منبع: عصبانی

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید