بیایید در مورد آکنه صحبت کنیم – JSHealth


این مهم است که بدانیم پوست از نظر طبیعت “کامل” نیست. پوست دارای بافتی مانند منافذ ، خطوط ریز ، خال ، کک و مک و لک است. هدف این نیست که به دنبال پوستی بی عیب و نقص باشید ، بلکه حمایت و حفظ سلامت پوست است. جوش خوردن شما را از یک فرد زیبا کمتر نمی کند. آکنه در واقع یک بیماری پوستی بسیار شایع است ، اما علاوه بر دردناک یا ناراحت کننده ، واقعاً می تواند بر اعتماد به نفس فرد نیز تأثیر بگذارد. بیایید نگاهی بیندازیم که این چیست و چگونه می توانید در صورت مواجهه با آکنه از سلامت پوست خود حمایت کنید.

آکنه چیست؟

آکنه یک وضعیت فولیکول مو ، ساقه مو و غده چربی است که باعث آسیب های غیر التهابی و التهابی و درجات مختلف زخم می شود. تغییر الگوی کراتینه شدن در فولیکول مو می تواند منجر به انسداد تولید سبوم (ماده ای که باعث تولید چربی در پوست ما می شود) شود. این یک بیماری بسیار شایع است که اغلب در دوران نوجوانی رخ می دهد.

آکنه می تواند منجر به اعتماد به نفس پایین ، اضطراب ، عزت نفس پایین و تأثیر منفی بر کیفیت زندگی شود.

چه چیزی باعث آکنه می شود؟

آکنه می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک ، استرس ، آندروژن ها ، رژیم غذایی ، بهداشت و تعریق زیاد ایجاد شود. رعایت رژیم غذایی و شیوه زندگی می تواند به شما در دستیابی به پوستی سالم کمک کند.

نکات رژیم غذایی برای آکنه

  • شاخص قند خون را بررسی کنید

اعتقاد بر این است که بار قند خون و شاخص قند خون رژیم غذایی به طور کلی می تواند در ایجاد آکنه نقش داشته باشد. رژیم غذایی مبتنی بر غذاهای دارای شاخص گلیسمی بالا می تواند منجر به افزایش سطح انسولین نسبت به حالت عادی شود ، که می تواند باعث افزایش تولید آندروژن ها و ماده ای شود که پوست ما را چرب به نظر می رساند و در ایجاد آکنه نقش دارد.

نسبت اسیدهای چرب امگا 6 به امگا 3 از رژیم غذایی یکی از عوامل منجر به التهاب است. مصرف زیاد اسیدهای چرب امگا 3 می تواند مانع از تولید واکنش های التهابی شود که می تواند بر روی آکنه اثر درمانی داشته باشد. بالاترین منابع امگا 3 ماهی آزاد ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ​​ماهی تن و تا حدی تخم مرغ ، روغن زیتون فوق بکر ، دانه های چیا و تخم کتان است.

راه هایی که می توانید از این غذاها استفاده کنید:

ماهی قزل آلا کبابی با سالاد آووکادو که در روغن زیتون ریخته شده است

تخم مرغ با آووکادو روی نان سبوس دار

– دانه های چیا / کدو تنبل / کتان روی فرنی / اسموتی / ماست بپاشید

  • این آنتی اکسیدان ها را دریافت کنید

پیشنهاد شده است که استرس اکسیداتیو ممکن است در ایجاد آکنه نقش داشته باشد و آنتی اکسیدان ها در مدیریت و درمان آکنه ارزشمند هستند. در وعده های غذایی خود از رنگ زیادی لذت ببرید ، زیرا رنگ بیشتر برابر آنتی اکسیدان های بیشتر است.

نکات سبک زندگی برای آکنه

اطمینان حاصل کنید که پوست خود را با پاک کننده و مرطوب کننده طبیعی (فاقد بو ، الکل و پارابن) بشویید.

  • بهداشت خوب پوست را رعایت کنید

شما می خواهید از یک حوله جداگانه برای صورت و بدن خود برای کاهش انتشار باکتری ها استفاده کنید و حداقل هفته ای یکبار حوله صورت و روبالشی خود را بشویید.

استرس می تواند بر همه جنبه های سلامت شما از جمله روده و پوست شما تأثیر بگذارد ، بنابراین ایده خوبی است که مطمئن شوید هر روز مدیریت استرس را تمرین می کنید. مدیتیشن ، یوگا ، روزنامه نگاری ، ورزش ، گذراندن وقت با عزیزان یا حضور در طبیعت همه راههای فوق العاده ای برای از بین بردن استرس اضافی در زندگی شما هستند.

تحت راهنمایی یک متخصص مراقبت های بهداشتی ، می توانید گیاهان و مواد مغذی خاصی را پیدا کنید که می تواند به شما کمک کند.

منابع:

Tan AU ، Schlosser BJ ، Paller AS. مروری بر تشخیص و درمان آکنه در بیماران زن بالغ Int J Womens Dermatolبه 2017؛ 4 (2): 56-71. منتشر شده در 2017 دسامبر 23.

Ayer J ، Burrows N. آکنه: بیشتر از پوست عمیق. کارشناسی ارشد Med Jبه 2006 ؛ 82 (970): 500-506.

Kucharska A ، Szmurło A ، Sińska B. اهمیت رژیم غذایی در درمان و درمان نشده آکنه ولگاریس. Postepy Dermatol Alergolبه 2016 ؛ 33 (2): 81-86.

Bowe WP ، Joshi SS ، Shalita AR. رژیم غذایی و آکنه. J Am Acad Dermatol. جولای 2010 ؛ 63 (1): 124-41.

دیدگاهتان را بنویسید