تغذیه در کرونا چگونه است؟


تغذیه در کرونا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. تغذیه و تغذیه مناسب یکی از مهمترین راههای حفظ سلامتی است و از این طریق می توان با بسیاری از بیماریهای عفونی مبارزه یا از آنها جلوگیری کرد. آنچه از بررسی متون علمی و گزارشات مراکز تحقیقاتی معتبر به دست می آید این است که بهترین راه برای مدیریت بیماری کووید -19 ارتقاء و تقویت سیستم ایمنی بدن و تامین مایعات ، الکترولیت ها ، انرژی ، پروتئین و ریزمغذی ها است.
افراد مبتلا به این بیماری به دلیل ضعف سیستم ایمنی بدن و کاهش اشتها به حمایت تغذیه ای کافی نیاز دارند و رعایت بهداشت غذا در این افراد بسیار مهم است.

ماتاس و کرونا

هنگامی که به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا هستید ، سعی کنید مایعات فراوان بنوشید و غذاهای مایع بیشتری مانند سوپ ، خورشت و غذاهای پوره شده بخورید ، زیرا غذاهای مایع راحت تر هضم می شوند و ویتامین ها و مواد معدنی بیشتری از طریق غذاهای مایع جذب می شوند.
غلات کامل مانند برنج قهوه ای ، نان سبوس دار ، جو دوسر و جو دوسر را با غلات تصفیه شده مانند نان لواش و تافت جایگزین کنید. از آنجا که غلات کامل حاوی مقدار زیادی فیبر ، ویتامین B و مواد معدنی مهم هستند که در بهبود علائم کرونر بسیار مثر هستند.
منابع پروتئینی را از غذاهای بدون چربی مانند مرغ ، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی بخورید. مصرف کافی پروتئین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود زیرا در این مدت میزان التهاب در بدن زیاد است بهتر است از پروتئین های کم چرب استفاده شود.
حبوبات را در رژیم غذایی خود قرار دهید. حبوبات سرشار از فیبر عملکرد دستگاه گوارش و پروتئین را بهبود می بخشد و همچنین سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با ویروس کرونا بهتر مبارزه می کند.
در این مدت از مصرف ماست و کفیر (پروبیوتیک) غافل نشوید زیرا غذاهای پروبیوتیک حاوی باکتری های مفید روده هستند که سیستم گوارش را تقویت کرده و ایمنی بدن را افزایش می دهند.

با تکنیکهای امروزی که از ویتامین C + Z Health Health Brest به دست آمده آشنا شوید (به دست آورید)

ماتاس و کرونا
مقدار زیادی میوه و سبزیجات دریافت کنید. این گروه از مواد غذایی حاوی رنگدانه هایی به نام ایزوفلاون هستند که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید هستند. سعی کنید از میوه ها و آب میوه های تازه استفاده کنید. ذخیره سازی طولانی مدت آنها را با اکسیژن موجود در هوا ترکیب کرده و از خواص آنها می کاهد. میوه و آب برش خورده ، ترجیحاً بسیار تازه بخورید و بیش از 3-4 ساعت در یخچال نگهداری نکنید.
از غذاهای سرخ کرده و ادویه جات ، فست فودها ، تنقلات ، کیک ها و شیرینی ها خودداری کنید. این غذاها التهابی هستند و میزان بالایی از التهاب را در بدن در هنگام بیماری عروق کرونر قلب دارند.
به جای 3 وعده غذایی بزرگ 6 وعده غذایی کوچک بخورید. این روش غذایی به شما در هضم بهتر غذا کمک می کند و از کاهش اشتها جلوگیری می کند.

تهیه کننده: نازنین امتی (کارشناس تغذیه)
منبع: eatwell

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *