تغذیه کودکان رژیم غذایی کودکان بهترین برنامه غذای کودک


چاقی و لاغری را می توان از ابتدای زندگی در افراد مشاهده کرد. گاهی مادران نگران وزن کم فرزندان خود هستند و گاهی اوقات با استرس کودکان دارای اضافه وزن به متخصص تغذیه مراجعه می کنند.

رژیم غذایی کودکان و بزرگسالان کاملاً متفاوت است. یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی می تواند در این مورد به والدین کمک کند.تغذیه کودکان

پس از دو سالگی ، کودکان می توانند انواع غذاها را بخورند. آنها می توانند با سایر اعضای خانواده در وعده های غذایی حاضر شوند ، اگرچه برای جلوگیری از خفگی ، برخی از غذاها باید تغییر کنند. اما در حالی که آنها می توانند غذای بزرگسالان بخورند ، کودکان خردسال علاوه بر اعضای بزرگسال خانواده ، نیازهای تغذیه ای خاصی نیز دارند. این نیازهای ویژه ممکن است برای والدین کاملاً آشکار نباشد ، اما کودکان بزرگسالان کوچکی نیستند و بنابراین عادات غذایی بزرگسالان ممکن است همیشه برای نیازهای آنها مناسب نباشد. بزرگترین تفاوت بین نیازهای کودکان و بزرگسالان این است که بدن کودکان هنوز در حال رشد است ، بنابراین داشتن رژیم غذایی مغذی برای آنها بسیار مهم است. بافت جدیدی که باید ساخته شود از هیچ چیز ناشی نمی شود: رژیم غذایی آنها باید مواد اولیه این کار را تأمین کند.

به عنوان مثال ، پروتئین برای ایجاد سلول های جدید استفاده می شود و نقش مهمی در بدن ایفا می کند. و کودکان به کلسیم بیشتری احتیاج دارند ، زیرا مواد معدنی برای ساختن استخوان های در حال توسعه مورد نیاز است. سایر ویتامین ها و مواد معدنی نیز برای کودکان مهمتر از بزرگسالان هستند ، زیرا کمبود آنها می تواند یک فرایند مهم رشد را مختل کرده و در دراز مدت آسیب برساند. خوشبختانه کودکان نوپا در دو سال اول کمتر مستعد این مشکلات هستند ، زیرا رشد سریع در دوران کودکی به مرحله کندتری کاهش یافته است. اما ارائه یک رژیم غذایی مغذی در نهایت تضمین می کند که آنها بزرگسالان سالم تری هستند. تفاوت دیگر این است که کودکان نسبت به بزرگسالان به غذای کمتری نیاز دارند و گاهی حتی کمتر از آنچه والدینشان فکر می کنند. همانطور که در فصل قبل گفتیم ، رژیم غذایی کودکان و کودکان نوپا این توانایی را دارد که بفهمد چه موقع گرسنه هستند و چقدر بخورند. والدین اغلب متفاوت فکر می کنند و سعی می کنند فرزندان خود را برای هر ترفندی بیشتر بخورند و فکر می کنند به اندازه کافی غذا نمی خورند. کودکانی که می توانند هنگام گرسنگی غذا بخورند و هیچ محدودیت غذایی ندارند تقریباً همیشه کالری کافی برای رشد دارند. والدین باید به توانایی بدن برای تنظیم میزان مصرف غذا اعتماد کنند و کودکان را تشویق کنند که وقتی سیر می شوند غذا را کنار بگذارند. والدین همچنین می توانند نگران عادات غذایی فرزندان خود باشند. یک مطالعه جدید در فنلاند عادات غذایی گروهی از کودکان پنج ساله را که والدین آنها آنها را دچار سوءتغذیه می دانند با افرادی که در گروه کنترل نامیده می شوند مقایسه می کند. محققان دریافتند غذاهایی با کالری کم کالری کمتری نسبت به غذاهای گرم و کالری بیشتری از میان وعده ها دارند. اما در نهایت ، تفاوت تغذیه ای واقعی بین دو گروه وجود نداشت. اگرچه کودکان در یک وعده غذایی کمتر غذا می خورند ، اما ممکن است نیاز به خوردن بیشتر داشته باشند ، معمولاً سه وعده غذایی کوچک با چند میان وعده در طول روز. از آنجا که میان وعده ها بخش بزرگی از مصرف روزانه کودک را تشکیل می دهند ، می توان آنها را “وعده های غذایی کوچک” در نظر گرفت و مستحق همان توجه تغذیه ای است که شما برای وعده های اصلی غذا می پردازید. به عبارت دیگر ، یک میان وعده چیزی بیشتر از سیر نگه داشتن فرزند شما تا شام است. این فرصتی است برای افزودن برخی میوه ها ، سبزیجات ، منابع پروتئین و سایر اجزای به رژیم متعادل.

گونه هایش شکوفا می شوند ، خنده اش در خانه طنین انداز می شود و لباس هایش سریعتر از آنچه انتظار دارید جمع می شود. اگر به رژیم غذایی فرزند خود توجه کنید ، جایی برای غذاهای ارگانیک در رژیم غذایی او قرار دهید و انواع غذاهای مهم را در رژیم غذایی او بگنجانید ، نه تنها از رشد مناسب کودک خود اطمینان خواهید داشت ، بلکه می توانید سلامت روانی و هوش خود را نیز ارتقا دهید. به امید سالهای آینده. محققان و متخصصان تردیدی ندارند که تغذیه کودکان از همان روزهای اول بر سلامت جسمی و روحی آنها در سالهای آینده تأثیر خواهد گذاشت. بنابراین چشم خود را برای جزئیات تغذیه سالم در 10 سال اول زندگی باز نگه دارید.

اصول تغذیه کودکان در سال اول زندگی

برای انتخاب میز ناهارخوری رنگارنگ و امتحان دستور العمل های مختلف زود است. در اولین سال زندگی ، غذای اصلی نوزاد شما شیر مادر یا شیر خشک است. در طول 12 ماه اول ، نوزاد شما بیشتر کالری خود را از شیر مادر یا شیر خشک دریافت می کند.

در طول چهار ماه اول ، می توانید اولین علائم آلرژی را در نوزاد خود از طریق واکنش های بدن به شیردهی تشخیص دهید.

در این مدت ، ممکن است متوجه شوید که کودک شما به پروتئین گاو حساسیت دارد ، یا ممکن است احساس کنید بدن او به ترکیبات خاصی در شیر مادر واکنش نشان می دهد.

توجه کافی به این امر نه تنها شانس ابتلای کودک به عوارض حاد را کاهش می دهد ، بلکه مشکلات گوارشی نوزاد را نیز کاهش داده و گریه و بی قراری را کاهش می دهد.

درباره تغذیه نوزاد تا شش ماهگی چه باید بدانید؟

در چهار ماه اول ، کودک شما حتی آب را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمی کند و بین چهار تا شش ماهگی فقط با توصیه پزشک ، مواد ساده ای مانند لعاب برنج را به شیر مصرفی خود در طول روز اضافه می کند.

پس از شش ماه ، او به آرامی طعم های مختلف را می چشد ، و شما باید به خوبی آگاه باشید که افزودن گام به گام غذاهای مختلف به رژیم غذایی کودک به شما این امکان را می دهد تا برای مدت چند ماه با طعم ها آشنا شوید. در این مرحله ، عجله را رها کنید و به بدن نوزاد خود فرصت دهید تا نسبت به غذای تازه واکنش نشان دهد. صبر شما برای افزودن تدریجی غذا به رژیم غذایی روزانه فرزندتان به شما این امکان را می دهد تا حساسیت غذایی کودک خود را بهتر شناسایی و کنترل کنید.
درباره تغذیه نوزاد از شش ماهگی تا یک سال چه باید بدانید؟

از شش ماهگی تا یک سالگی ، کودک شما برای غذاهای کمکی آماده می شود و وقتی می تواند انواع غذاها را به مرور بلعیده و هضم کند ، می توانید او را با غذای انگشتی آشنا کنید. اکثر مادران در این دوران نگران سوء تغذیه فرزندان خود هستند. اگر بدانید کودک شما به چه مقدار غذا در روز احتیاج دارد و چه غذاهایی برای رشد کودک مناسب است ، با خوردن بیش از حد کودک خود ، سلامتی او را به خطر نمی اندازید و با محروم کردن مواد مغذی مهم از او جلوگیری نمی کنید. او به درستی رشد نمی کند

اصول تغذیه برای کودکان یک تا دو سال

با بزرگتر شدن فرزند شما ، میزان غذا در رژیم غذایی روزانه او افزایش می یابد ، بنابراین لازم است تغییراتی در رژیم غذایی کودک دو ساله ایجاد شود. در حال حاضر نقش شیر مادر یا شیر خشک در رژیم غذایی او رو به کاهش است و جایی برای شیر غنی شده وجود دارد.

چربی های سالم در طول این عمر بر سلامت نوزاد شما تأثیر می گذارد و با افزودن کربوهیدرات و پروتئین کافی به سبد غذایی کودک ، می توانید بدن خود را سالم نگه دارید و مغز بهتر رشد کند. اگرچه گنجاندن انواع غذاها در رژیم غذایی نوزاد بسیار مهم است ، اما گاهی اوقات چاره ای جز مراجعه به مکمل های کودک ندارید.

در این دوره ، شما باید بیشتر با غذاهای مضر برای کودکان آشنا باشید تا بتوانید یک رژیم غذایی سالم برای فرزند خود طراحی کنید. تغذیه کودک یک ساله دارای برچسب خاص خود است. شما می توانید از غذای آماده کودک بیشتر از قبل کمک بگیرید و برای رشد فرزند خود باید از میوه ها و سبزیجات مهم استفاده کنید. اگر اصول تغذیه نوزادان را در سالهای اول رعایت کنید ، دیگر نگران قد و وزن نوزاد در دو سالگی نخواهید بود.

تغذیه در دوران کودکی یکی از مشکلات تغذیه ناسالم است. وزن کوتاه در کودکان رشد کوتاه مدت به دلیل کمبودهای تغذیه ای در کشورهای در حال توسعه بیشتر از سایر کشورها شایع است. عوامل مختلفی از جمله قد ، نژاد و سلامت عمومی بر ارتفاع تأثیر می گذارد. در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ، سوء تغذیه و کوتاهی قد در مقایسه با سالهای اول انقلاب به میزان قابل توجهی بهبود یافته است ، اما هنوز در وضعیت خوبی قرار نگرفته است. همه والدین باید بدانند احساس فرزندانشان در مورد تغذیه ، سلامتی و رشد چگونه است. به والدین توصیه می شود از فرزند خود در مورد منحنی رشد مراکز درمانی سوال کنند. متأسفانه باید توجه داشت که این مراکز قد و وزن کودکان را مانند قبل منظم و دقیق اندازه گیری نمی کنند و نقش وزارت بهداشت در نظارت بر این گونه مراکز باید برجسته تر باشد. مراکز بهداشتی همچنین باید به مادران آموزش دهند که چه ترفندهای تغذیه ای و سلامتی را باید برای رسیدن به قد و وزن مناسب برای نوزاد به کار گیرند.تعادل در تغذیه نوزاد بسیار مهم است و از این منحنی ها می توان کمبودهای تغذیه ای نوزاد را تشخیص داد. اقدامات تکمیلی برای بهبود تغذیه او

دیدگاهتان را بنویسید