تنفس عمیق و آموزش تکنیک ها به کودکان


نفس عمیق برای بدن ما مفید است و می تواند به تبدیل افکار منفی به افکار مثبت کمک کند. به عبارت دیگر ، ما می توانیم یاد بگیریم که از تنفس و بدنمان برای کمک به احساس روانی بهتر استفاده کنیم.

تکنیک تنفس عمیق

وقتی استرس ، عصبی ، ترسیده ، مضطرب یا عصبانی هستید ، ممکن است متوجه شوید که تنفس شما سطحی و سریع می شود.
وقتی ناراحت هستید ، تنفس در قفسه سینه بسیار سطحی می شود. وقتی آرامش بیشتری دارید تنفس کندتر و عمیق تر می شود. در این حالت تنفس بیشتر از شکم و زیر دنده ها انجام می شود.

می توانید یاد بگیرید که به تنفس خود توجه کنید ، سرعت آن را کاهش دهید و هر نفس را طولانی تر و عمیق تر بکشید. با این کار آرامش تنفس عمیق را احساس خواهید کرد.

فواید تنفس عمیق

وقتی تمرین تنفس عمیق می کنید ، نه تنها به خودتان کمک می کنید که آرامش خود را حفظ کنید ، بلکه می توانید در شرایط استرس زا نیز به سرعت به آرامش بازگردید. البته تنفس عمیق مزایای دیگری نیز دارد:

مسکن
سیستم ایمنی و گردش خون را بهبود می بخشد
افزایش انرژی
فشار خون پایین
هضم بهتر
احساس بهتر شدن
ذهن روشن تر

این تکنیک ها به ویژه به کودکان در درک ارتباط بین تنفس و احساس کمک می کند. کودکان باید تکنیک های تنفس متمرکز را تمرین کنند تا به بدن و ذهن آنها کمک کند تا آرام شوند و تمرکز کنند.
با انجام این فعالیت های داوطلبانه ، کودکان می توانند از تنفس آگاهانه آگاه شوند.

روش تنفس عمیق

بهتر است در ابتدای تمرین تنفس عمیق این سوال را از فرزند خود بپرسید: بدن و ذهن ما چگونه به هم متصل است؟

اگر مدتی طول می کشد تا آنها شروع به پاسخ دادن کنند ، صبور باشید. کودکان می توانند پاسخ های بسیار ساده ای برای این سوال داشته باشند.
شاید بهتر باشد با یک مثال به آنها در درک این موضوع کمک کنید. برای مثال با لگد زدن شروع کنید: وقتی می خواهیم به توپ ضربه بزنیم ، ذهن ما باید یک سیگنال به پای ما بفرستد و به آنها بگوید چه کار کنند. کودکان همچنین می توانند موارد زیر را درک کنند:

اگر باور داشته باشیم (یا باور کنیم) که می توانیم کاری را انجام دهیم ، به احتمال زیاد قادر به انجام آن خواهیم بود.
اگر نگران ، ناراحت یا ناراضی هستیم ، بدن ما ممکن است احساس بیماری یا خستگی یا ناراحتی کند.
اگر بدن ما بیمار یا مجروح یا بسیار خسته باشد ، ممکن است احساس ناراحتی یا سرخوردگی کنیم.
با این تمرینات ، کودک ارتباط بین افکار ذهنی و حالات جسمی ما را درک می کند و ممکن است بتواند ارتباط بین تنفس عمیق و بهبود حالات جسمی و روحی را بهتر درک کند.

تکنیک های تنفس عمیق

تنفس یک رفلکس خودکار است. شما حتی مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید – و روند به طور خودکار اتفاق می افتد!
اما آگاهی از تنفس می تواند به آرامش بیشتر شما کمک کند. در اینجا چند تکنیک تنفس عمیق وجود دارد که می توانید تقریباً در هر کجا و زمانی که احساس راحتی می کنید انجام دهید.

آموزش تنفس عمیق

تنفس عمیق آگاهانه

یک راه آسان برای توجه به تنفس این است که به رایحه مورد علاقه خود فکر کنید. بوی بد در واقع نوعی تنفس عمدی است. بنابراین بهتر است این تکنیک تنفس آگاهانه را امتحان کنید:

با بستن چشمان خود شروع کنید و تصور کنید که بوی مورد علاقه خود را احساس می کنید.
با شمارش دو عدد نفس عمیق بکشید.
با شمارش چهار نفس خود را بیرون دهید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و شمع را خاموش کنید

این تکنیک تنفس واقعاً یک بازدم کامل و آرام ایجاد می کند تا ذهن و بدن شما را آرام کند. بادکنک ها و شمع ها به این ترتیب تنفس می کنند:

اگر روی صندلی نشسته اید ، پشت خود را صاف و پاها را صاف روی زمین نگه دارید
از طریق بینی نفس عمیق بکشید و ریه های خود را مانند بادکنک پر کنید.
تصور کنید کیک تولد خود را با تمام شمع های روشن آن ببینید و آنها را با یک نفس قوی از دهان خود خاموش کنید.
یک دقیقه تکرار کنید.

یک نفس عمیق بکشید و بازدم کنید

این تکنیک یک راه خوب برای تمرکز بر کاهش سرعت تنفس است ، زیرا شما باید به آرامی در یک حباب خیالی دمید ، در غیر این صورت حباب می ترکد. این تنفس حبابی را به صورت زیر انجام دهید :

یک نفس عمیق از طریق بینی خود بکشید و ریه های خود را با هوا پر کنید.
یک تا دو ثانیه نفس خود را حبس کنید.
تصور کنید که یک چوب حباب را جلوی دهان خود قرار دهید و هوا را به آرامی از دهان خود بیرون دهید.
این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

فواید تنفس عمیق

همه ما ، از جمله کودکان ، می توانیم از تکنیک های تنفس عمیق و تأثیرات آرام بخشی که بر بدن ما می گذارند ، بهره مند شویم.
به کودکان یادآوری کنید که احساس می کنند نیاز به آرامش دارند ، اما تنفس متمرکز یا آگاهانه کاری است که می توانند در هر کجا و هر زمان انجام دهند ، و هیچ کس دیگر متوجه این کار نمی شود.

اولین مرکز مراقبت های بهداشتی با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، با کادر مجرب و متخصص خود آماده خدمات رسانی شبانه روزی به شهروندان عزیز می باشد.

پرسنل مجرب این مرکز در قالب پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همواره با در نظر گرفتن آخرین استانداردهای خدمات مراقبت و پرستاری خدمات ارائه کرده و آسایش و ایمنی را برای شما عزیزان در اولویت قرار داده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، کافی است با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید و از مشاوره رایگان برخوردار شوید.
هشدار! این مقاله فقط برای آموزش است و برای استفاده از آن باید با پزشک یا متخصص خود مشورت کنید.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید