حقایق تغذیه شلغم و مزایای سلامتی آن


انتخاب و ذخیره سازی

شلغم تازه ممکن است در تمام طول سال در دسترس باشد. اما ریشه های تازه و شیرین از اکتبر تا مارس به وفور به فروشگاه ها سرازیر می شود. اندازه غده های بالغ حدود دو تا سه اینچ و وزن آنها بین 60 تا 250 گرم است.

غده های تازه معمولاً به صورت دسته ای از سبزیجات برتر یا روی آن فروخته می شوند. در بازارها ، شما به دنبال غده های متوسط ​​، سفت و گرد هستید که طعم شیرین و دلپذیری را به ارمغان می آورند.

از ریشه های بزرگتر و بیش از حد رسیده خودداری کنید زیرا آنها سخت ، چوبی و فیبری هستند و بنابراین ناخوشایند هستند.

هنگامی که در خانه هستید ، سبزهای بالایی را از ریشه جدا کنید ، وقتی که سبزیجات مواد مغذی غده ها را از بین می برند.

ریشه ها را می توان چند هفته در سردخانه (32 تا 35 درجه فارنهایت) و رطوبت نسبی زیاد (95 درصد یا بیشتر) ذخیره کرد. از سبزیجات برتر در اسرع وقت استفاده کنید زیرا مواد مغذی را به سرعت از دست می دهند.

روش های پخت و سرو

هم از ریشه و هم از سبزیجات بالای آن می توان در آشپزی استفاده کرد. ریشه ها را در آب سرد سرد بشویید تا شن و ماسه ، خاک و بقایای قارچ کش را از سطح خارج کنید. انتهای بالا و پایین را کوتاه کنید. اگر ریشه ها جوان هستند ، ممکن است لایه برداری لازم نباشد. اما شلغم های بزرگ دارای پوست سفت هستند و نیاز به لایه برداری دارند.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

  • شلغم های جوان به دلیل طعم شیرین خود یکی از اقلام مورد علاقه سالاد خام هستند که با کلم ، جعفری ، هویج و چغندر تکمیل می شود.

  • مکعب های آن را می توان با سایر سبزیجات مانند سرمه ، سیب زمینی ، هویج در تهیه انواع خورش به خوبی مخلوط کرد.

  • شلغم خرد شده را می توان به مرغ ، گوسفند و گوشت خوک اضافه کرد.

  • برای تهیه پیش غذاهای خوشمزه ، برش های شلغم خام را با زیتون و گوجه فرنگی گیلاس اضافه کنید.

  • می توان مکعب های شلغم را مانند سبزیجات دیگر مانند تربچه ، فلفل چیلی ، هویج در بسیاری از مناطق شمال هند ، ایران و پاکستان گذاشت.
  • سبزیجات برتر به همراه سایر سبزیجات و سبزیجات در سوپ ، کاری و خورشت استفاده می شود.

مشخصات امنیتی

خوردن شلغم و سبزیجات عالی حتی در زنان باردار بسیار بی خطر است.

با این حال ، ریشه و سبزی آن حاوی مقدار کمی اسید اگزالیک (0.21 گرم در 100 گرم) است ، یک ماده طبیعی موجود در برخی از سبزیجات متعلق به خانواده Brassica ، که می تواند به عنوان سنگ اگزالات در کلیه ها و مجاری ادراری متبلور شود. مردم. به همین دلیل است که افرادی که دارای سنگ اگزالات ادراری شناخته شده هستند ممکن است بخواهند از آنها در رژیم غذایی خود اجتناب کنند.

برای به حداقل رساندن خطر تشکیل سنگ ، به مردم توصیه می شود برای حفظ تولید طبیعی ادرار آب کافی بنوشند. (سلب مسئولیت پزشکی).

≺≺ بازگشت به سبزیجات از جانب روتاباگابه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با توضیحات کامل از حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی آنها به اینجا مراجعه کنید.

≺≺ بخوانید روتاباگا محتوای تغذیه ای

≺≺ بازگشت به سایت اینترنتی.

خواندن بیشتر:

  1. صفحه اطلاعات دانشکده پزشکی استنفورد- تغذیه برای کاهش خطر سرطان.

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.

  3. باغ خود را ببینید- دانشگاه کشاورزی پسوند.



دیدگاهتان را بنویسید