حقایق تغذیه کاساوا و مزایای سلامتی آن


انتخاب و ذخیره سازی

میدان کاساوا کاساوا و تارو
مزارع کاساوا.
عکس با مجوز: treeftf.
تارو و یوکا ، دو محصول رایج نشاسته ای گرمسیری.
عکس با مجوز: کافه ویتا.

ریشه های کاساوا را می توان در تمام فصول سال در بازارها یافت. یک غده استوانه ای شکل ، محکم و محکم بخرید که از نظر اندازه سنگین است. یوکای تصفیه شده و فرآوری شده ، وارد شده از آمریکای مرکزی در بازارهای ایالات متحده موجود است. مومی است و بنابراین روشن و براق به نظر می رسد.

از سهام قدیمی خودداری کنید زیرا آنها بی مزه و اشتها آور هستند. اگر غده ها دارای بریدگی ، شکستگی پوست هستند ، خرید نکنید. همچنین از افرادی که دارای کپک ، لکه های نرم و لکه هستند خودداری کنید.

ریشه های تازه را می توان حدود 5-7 روز در دمای اتاق نگهداری کرد. با این حال ، قسمت های پوست کنده و بریده شده باید در آب سرد قرار داده شده و تا سه روز در یخچال نگهداری شوند.

روش های پخت و سرو

کاساوا هرگز نباید خام خورده شود زیرا ریشه مقدار کمی گلیکوزیدهای سیانوژنیک را به ویژه ترکیب می کند هیدروکسیک اسیدبه ترکیبات سیانید با مهار آنزیم سیتوکروم اکسیداز در بدن انسان ، متابولیسم سلولی را مختل می کند. لایه برداری بعد از پختن با حذف این ترکیبات از مصرف آنها مطمئن می شود.

ریشه های کاساوا که در سوپرمارکت های ایالات متحده یافت می شود برای افزایش پایداری واکس زده می شود. برای تهیه ، کافی است کل ریشه را در آب سرد بشویید ، خاک را خشک کنید و انتهای آن را کوتاه کنید. به قطرهای 2 تا 3 اینچی برش دهید. سپس پوست خارجی آن را با چاقو جدا کنید تا در داخل آن گوشت سفید پیدا کنید. پوست کنده های سبزیجات کار نمی کنند زیرا پوست بسیار سفت است. رشته هایی را که در هسته داخلی آن قرار دارند قطع کنید. برش های یوکا وقتی در معرض هوا قرار می گیرند مانند سیب زمینی ها تغییر رنگ می دهند ، بنابراین بلافاصله آنها را در یک کاسه آب سرد قرار دهید.

کاساوا یکی از سبزیجات متداول با انواع غذاهای سنتی روزمره در بسیاری از کشورهای کارائیب ، آفریقا و آسیا است. در کنار سایر ریشه های گرمسیری مانند یام ، تارو ، چنار ، سیب زمینی و غیره ، همچنین بخشی جدایی ناپذیر از رژیم غذایی در این مناطق است.

در اینجا چند نکته برای خدمت ارائه شده است:

برای اینکه یوکا به عنوان غذا ایمن شود ، قطعات بریده شده را در آب نمک بجوشانید تا حدود 10-15 دقیقه نرم شوند. قبل از استفاده از آب پز آب پز در دستور العمل های مختلف آشپزی ، آب آن را تخلیه و دور بریزید.

ماهی سرخ کرده و ماهی
تاس یوکا سرخ شده با ماهی ، لذیذ برزیلی. عکس با مجوز: خورخه آندره.
تراشه های کاساوا
چیپس کاساوا.
عکس با اجازه: ماریتا


  • غده های کاساوا از ترکیبات آشنا در سیب زمینی سرخ کرده ، خورش ، سوپ و غذاهای خوش طعم در تمام مناطق گرمسیری هستند.

  • به طور کلی ، قسمت های کاساوا در روغن سرخ می شوند تا قهوه ای و ترد شوند و در بسیاری از جزایر کارائیب با ادویه نمک و فلفل به عنوان میان وعده سرو می شود.

  • تفاله یوکا (کاساوا) غنی از نشاسته برای تهیه مروارید سفید (نشاسته تاپیوکا) الک می شود ، که به عنوان سابودانا در هند ، پاکستان و سریلانکا مرواریدهای مورد استفاده در پودینگ شیرین ، سیب زمینی سرخ کرده شور ، sabudana-khichri ، papad و غیره

  • همچنین از آرد کاساوا برای تهیه نان ، کیک ، کیک و … در چندین جزیره کارائیب استفاده می شود.

  • در نیجریه و غنا ، برای تهیه فوفو (پولنتا) از آرد کاساوا به جای مربا استفاده می شود که سپس با خورشت مزه دار می شود.

  • چیپس و غلات کاساوا نیز معمولاً به عنوان میان وعده مصرف می شوند.

مشخصات امنیتی

Cassavarot حاوی ترکیبات سمی طبیعی گلیکوزید سیانوژنیک است لینامارین و متیل لینامارینبه صدمه به غده ، آنزیم لیناماراز را از سلولهای شکسته آزاد می کند و سپس لینامارین را به اسید هیدروسیانیک سمی (HCN) تبدیل می کند. بنابراین ، مصرف کاساوا خام منجر به مسمومیت با سیانید با علائم استفراغ ، تهوع ، سرگیجه ، درد شکم ، سردرد و مرگ می شود. به طور کلی ، محتوای سیانید در قسمت بیرونی و پوسته آن به میزان قابل توجهی بیشتر است. در حالی که لایه برداری محتوای سیانید را کاهش می دهد ، خشک شدن و خیساندن و به دنبال آن جوشاندن آب نمک سرکه باعث تبخیر این ترکیب شده و آن را برای غذا ایمن می کند.

استفاده طولانی مدت از وانادیوم یکنواخت کاساوا می تواند منجر به بیماری های مزمن مانند شود نوروپاتی آتاکسی گرمسیری (TAN) و دیابت ، به ویژه در بین ساکنان روستایی و قبیله ای که منحصراً در پردازش و مصرف محصولات کاساوا مشغول هستند. (سلب مسئولیت پزشکی).

≻≻-بازگشت به سبزیجات از جانب دیوانه واربه برای مشاهده لیستی چشمگیر از سبزیجات با توضیحات کامل در مورد حقایق تغذیه ای و مزایای سلامتی به اینجا مراجعه کنید.

≻≻-بازگشت به سایت اینترنتی.

منابع اضافی:

  1. Cassava- راهنمای تولید پایدار-FAO. (پیوند در پنجره جدیدی باز می شود).

  2. پایگاه ملی تغذیه USDA.



دیدگاهتان را بنویسید