خواص پاستا در بدنسازی 6 دلیل برای خوردن پاستا


خواص ماکارونی در بدنسازی

خواص ماکارونی در بدنسازی این بسیار بالا است ، اما اکثر ورزشکاران و بدنسازانی که تازه شروع کرده اند معتقدند که این غذا فقط می تواند جایگزینی برای ایجاد حجم و عضلات بدن.

اما این ایده کاملاً اشتباه است و ماکارونی خواص دیگری نیز برای ورزشکاران دارد به دلیل خواص آن باید در رژیم غذایی شما گنجانده شودبه البته منظور ماکارونی رژیم غذایی است که حاوی کلسترول اشباع نشده باشد.

آشنایی با خواص ماکارونی در بدنسازی

آشنایی با خواص ماکارونی در بدنسازی

1. پروتئین و نقش آن در بدنسازی

پروتئین این یکی از مواد معدنی مورد علاقه بدنسازان است. زیرا این ماده معدنی باعث می شود عضله سازی و بافت سازی سریعتر انجام می شود.

از جانب خواص ماکارونی در بدنسازی که این غذای خوشمزه سرشار از پروتئین مفید است. مفید یعنی اینکه خیلی راحت و سریع جذب بدن می شود و از طریق رگ های خونی به بافت های بدن می رسد.

این نوع پروتئین برای ورزشکاران بسیار مفید است، زیرا بافت های بدن اغلب پس از تمرینات سخت و سنگین دچار آسیب های جزئی می شوند. در نتیجه ، با وجود این ماده معدنی آسیب های جسمی به سرعت بهبود می یابند و از طرف دیگر ، انرژی از دست رفته به سرعت باز می گردد

2. خواص ماکارونی در بدنسازی و کربوهیدرات ها

خواص ماکارونی در بدنسازی و کربوهیدرات ها

کربوهیدرات ها آنها بخشی جدایی ناپذیر از غذای ما هستند. حتی اگر گیاهخوار هستید ، شکی نیست که غذای رژیم غذایی شما حاوی کربوهیدرات است. چرا این ماده برای تحریک مکانیسم و ​​فعالیت های بدن شما مهم است.

از جانب خواص ماکارونی در بدنسازی این یک غذای منحصر به فرد است حاوی کربوهیدراتهای سبک استبه این بدان معناست که کربوهیدراتهای ماکارونی وارد بدن می شوند آنها به سرعت به انرژی تبدیل می شوند و در هیچ کجای بدن تجمع نمی یابند.

انرژی بالا در هر ورزش حرفه ای مورد نیاز استبه زیرا شما باید توانایی لازم برای انجام حرکات ورزشی و افزایش کارآیی تمرین خود را داشته باشید تا بتوانید بدون ضعف جسمانی تمرینات سخت را انجام دهید.

همچنین باعث کربوهیدرات موجود در ماکارونی می شود تحریک رشد ماهیچه ها و از سوی دیگر این ماهیچه ها بسیار قوی هستند به همین دلیل ، آنها را توده عضلانی سالم نیز می نامند.

3. قند خون خود را متعادل نگه دارید

یکی از مسائل مهم در آموزش این است که سطح قند خون نباید کاهش یابد و می توان آن را متعادل نگه داشت؛ زیرا هیپوگلیسمی اثر تمرین شما را کاهش می دهد و انرژی شما را تخلیه می کند.

از جانب خواص ماکارونی در بدنسازی و تمرینات سنگین کاری است که انجام می دهد قند خون خود را متعادل نگه دارید. این غذای خوب ماده ای در ترکیب خود دارد سلنیوم است.

سلنیوم باعث می شود فعالیت آنتی اکسیدان ها را در بدن چندین برابر کنیدبه در نتیجه این عملکرد ، آنتی اکسیدان ها سطح قند خون را با فعالیت آنها در بدن متعادل می کنند.

اگر آنزیم های مسئول قند خون آسیب ببینند ، آنها را بهبود می بخشد و سپس مانند یک سپر دور آنها می پیچد تا دوباره آسیب نبینند.

نکته مهم دیگر این است که پاستا دارای ترکیب منگنز است. این ماده معدنی به تنهایی می تواند سطح قند خون را در حین ورزش شدید متعادل کند.

4. قابل هضم

دیگری از خواص ماکارونی در بدنسازی این است هضم آن بسیار آسان است. این یک مزیت بزرگ برای ورزشکاران است. زیرا آنها می توانند به راحتی یک ساعت قبل از ورزش آن را بخورند و سریع هضم کنند.

هضم غذا قبل از ورزش بسیار مهم است. زیرا در بدنسازی و سایر ورزشها ، عضلات شکم نیز به شدت دخیل هستند اگر معده پر از غذا باشد ، باعث ایجاد مشکلات گوارشی در ورزشکاران می شود.

فیبر مفید برای دستگاه گوارش

از دیگری خواص ماکارونی برای ورزشکاران دارای الیاف مفید است. نوع فیبر موجود در این غذای خوشمزه از این قبیل است حرکات روده را تنظیم می کند و ماهیچه های روده را تقویت می کند.

این غذا برای کالسکه هایی که می خواهند بدنسازی حرفه ای را در کنار رژیم غذایی خود دنبال کنند ، انتخاب خوبی است. الیاف گیاهی آنها اغلب انجام می دهند این ورزشکار در حین تمرینات سنگین دچار اسهال شدید می شودبه اما در مورد الیاف ماکارونی اینطور نیست.

6. تامین انرژی بدون چاقی

یکی از دلایلی که ماکارونی غذای مورد علاقه بسیاری از ورزشکاران است این است که ، اگر این غذا را با چربی های اشباع نشده و رژیم غذایی تهیه کنید ، چاق نمی کند. برای ماکارونی کلسترول ندارد.

این ماده مغذی به دلیل داشتن ترکیبات بسیار قوی و حیاتی به شما این امکان را می دهد که در حین ورزش انرژی لازم را داشته باشید و بدن را تضعیف نمی کند.

آیا خوردن پاستا می تواند برای عضله سازی و بدنسازی مفید باشد؟

یا خوردن پاستا می تواند برای عضله سازی و بدنسازی مفید باشد

آرهبه حقیقت این است که ماکارونی حاوی کربوهیدرات است و این ماده یکی از مهمترین ترکیبات برای رشد و تقویت ماهیچه ها در نظر گرفته می شوند. از جانب خواص ماکارونی در بدنسازی علیرغم ترکیب آن ، باعث ایجاد توده عضلانی سالم می شود.

چرا این غذای خوشمزه و منحصر به فرد سرشار از کربوهیدرات ، پروتئین است. برای کاهش میزان چربی ، البته بهتر است آن را با سس گوجه فرنگی خانگی و گوشت بدون چربی یا سینه مرغ میل کنید.

طرز تهیه خمیر رژیمی برای ورزشکاران

برای آن خاموش خواص ماکارونی در بدنسازی و برای لذت بردن از ورزش های دیگر ، باید رژیم پاستا یا ماکارونی بچه گانه را بیاموزید. در غیر این صورت ، مقدار زیاد گوشت چرب و چربی مورد استفاده برای تهیه این غذا نه تنها شما را از ورزش خوب باز می دارد ، بلکه در نهایت باعث چاقی شکم می شود.

در نتیجه توصیه می شود برای یادگیری این خمیر به مقاله زیر مراجعه کنید: طرز تهیه خمیر رژیمی برای ورزشکاران

در پایان:

خواص ماکارونی در بدنسازی به نوعی ، اکثر متخصصان تغذیه آن را در وعده های غذایی بیشتر ورزشکاران گنجانده اند. زیرا این غذای خوب ماهیچه ها را برای رشد و افزایش حجم تحریک می کند و از طرفی انرژی لازم را برای یک روز ورزش تامین می کند.

منبع: کامل

دیدگاهتان را بنویسید