در اینجا بهترین غذاهایی که باعث ایجاد درد می شوند آورده شده است


آیا اغلب درد مزمنی را تجربه می کنید که ماه ها یا بیشتر طول بکشد؟ می دانید که چقدر می تواند ویرانگر باشد زیرا همه جنبه های زندگی روزمره را مختل می کند. در برخی افراد، درد مزمن منجر به ناامیدی و ناامیدی شدید می شود.

طبق یک مطالعه [۱]تقریباً ۳۱ درصد از آمریکایی ها تحت تأثیر درد مزمن هستند. متأسفانه، اکثر مردم برای تسکین به قرص ها و کرم ها متوسل می شوند بدون اینکه علت را بررسی کنند.

اگر از پریشانی و درد رنج می برید، به دنبال پاسخ صادقانه در بشقاب خود درست در مقابل خود باشید. تحقیقات نشان می دهد که رژیم غذایی و درد می توانند مرتبط باشند. به عنوان مثال، تقریباً یک چهارم مبتلایان به آرتریت روماتوئید گزارش کردند که رژیم غذایی بر شدت علائم تأثیر می گذارد. [۲]

بیایید دریابیم که چگونه غذا بر سطح درد تأثیر می گذارد و چگونه بدون باز کردن جعبه دارو درد را کاهش دهیم؟

چگونه غذاها باعث درد می شوند

برخی غذاها باعث درد می شوند، اما آنچه نیاز به توجه دارد التهاب و نقش آن در رژیم غذایی و بیماری است. بیایید کمی عمیق تر کاوش کنیم. التهاب یک پاسخ ایمنی طبیعی است که بدن را در برابر هر گونه عفونت یا آسیب ایمن می کند. به عنوان مثال، هنگامی که دچار نیش زنبور می شوید، با شروع سیستم ایمنی بدن، تورم و خارش را تجربه می کنید. برخی شرایط باعث می شوند که سیستم ایمنی بدن ما این پاسخ التهابی را تحریک کند. این باعث می شود که سلول های ایمنی به سلول های سالم و طبیعی حمله کنند و در نتیجه آسیب بافتی و درد ایجاد شود.

انواع خاصی از پروتئین های پیش التهابی نیز مستقیماً با فعال کردن سلول های عصبی عمل می کنند که می تواند باعث تحریک و تشدید درد شود. [۳]

برخی از شرایطی که مستقیماً با التهاب و درد مرتبط هستند عبارتند از: بیماری سلیاک، سندرم روده نشتی، آرتریت، آلرژی ها و حساسیت های غذایی، لوپوس، کولیت اولسراتیو، بیماری کرون، نقرس، سردرد/میگرن و بسیاری موارد دیگر!

شاید بپرسید که غذا چه نقشی در این همه بازی دارد؟ بنابراین ۷۰ درصد از سلول های ایمنی انسان در دستگاه گوارش یافت می شود [۴]. رژیم غذایی می تواند تأثیر زیادی بر داوری پاسخ التهابی داشته باشد. تقویت سیستم ایمنی با کنترل رژیم غذایی می تواند یک راه ساده و موثر برای کاهش التهاب و از بین بردن درد باشد.

در اینجا لیستی از غذاهایی وجود دارد که می توانند علائم را تحریک کنند و درد و التهاب را بدتر کنند.

برترین غذاهای تسکین دهنده درد

۱. لبنیات

انسان ها با توانایی هضم لاکتوز، نوع اولیه قند موجود در شیر گاو، متولد می شوند. یک مطالعه نشان داد که ۷۵ درصد از مردم در سراسر جهان این توانایی را در سنی در طول زندگی خود از دست می دهند [۵]. عدم تحمل لاکتوز و مصرف لبنیات می تواند باعث نفخ، نفخ، گرفتگی معده یا اسهال شود. برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف شیر در افراد مبتلا به آرتریت برای کاهش التهاب و تسکین علائم باید محدود شود. [۶]. مطالعات متعددی برای بررسی اینکه آیا ارزش تغییر رژیم غذایی بدون لبنیات برای افرادی که از درد مزمن رنج می برند، مورد نیاز است.

۲. الکل

هر از گاهی یک لیوان شراب قرمز برای شام خوب است. مصرف مداوم الکل مزمن نمی تواند بر سلامت یا سطح درد تأثیر بگذارد. مصرف بیش از حد کبد را ضعیف می کند، باعث التهاب می شود و علائم بیماری هایی مانند بیماری التهابی روده را بدتر می کند [۷,۸]. اگر باید با نوشیدنی بخوابید، از مصرف همزن های قندی و کربوهیدرات بالا به عنوان همراه خودداری کنید! همچنین با حداکثر پنج نوشابه در هفته متعادل ورزش کنید.

۳. روغن های گیاهی

روغن های گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ هستند که نباید از مصرف بیش از حد آنها اجتناب کرد. اکثر متخصصان رژیم غذایی توصیه می کنند که به نسبت ۲: ۱ اسیدهای چرب امگا ۶ به امگا ۳ پایبند باشید. [۹]. اسیدهای چرب امگا ۶ ضد التهاب هستند و بیش از حد آن با درد مرتبط است. برخی مطالعات رژیم غذایی سرشار از امگا ۶ را با محدودیت های عملکردی، درد بیشتر، حساسیت و بیماری ها مرتبط می دانند. [۱۰].

۴. گوشت

مطالعات بیشتر و بیشتری برای محدود کردن مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده بیان کرده اند. این به این دلیل است که خوردن بیشتر گوشت قرمز و فرآوری شده به احتمال زیاد التهاب را افزایش می دهد، که تصور می شود دلیل مهمی برای درد مزمن باشد. [۱۱,۱۲]. برخی از انواع گوشت ها سرشار از پورین و ترکیبات هستند، نقرس را تشدید می کنند و باعث درد می شوند.

۵. شکر

شکر با فهرست جامعی از اثرات مضر بر سلامتی از جمله بیماری قلبی و سرطان همراه است [۱۳]. هوس شما برای شیرینی نیز می تواند به درد کمک کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که رژیم غذایی سرشار از قند می‌تواند باعث تغییراتی در میکروبیوم روده شود، التهاب را تقویت کند و بر سیستم ایمنی بدن تأثیر بگذارد. [۱۴]. مصرف زیاد قند، نفوذپذیری روده را افزایش می‌دهد و به ذرات اجازه می‌دهد از جریان خون عبور کنند و علائم نشت از جمله درد را ایجاد می‌کنند. (۱۵)

۶. غذا را فرآوری کنید

نسل کنونی محکوم به مصرف غذاهای فوق فرآوری شده است که بخش قابل توجهی از رژیم غذایی مدرن را تشکیل می دهد. یک مطالعه نشان داد که غذاهای فرآوری شده ۵۸ درصد از کل انرژی دریافتی را تشکیل می دهند [۱۶]. این شامل غذاهای آماده، کیک، آب میوه، چیپس سیب زمینی، نوشابه و غلات است. رژیم غذایی مملو از مواد زائد فرآوری شده می تواند علت درد مزمن و افزایش التهاب باشد. [۱۷, ۱۸].

نکته پایانی:

اگر از درد مزمن رنج می برید، باید در رژیم غذایی خود تجدید نظر کنید تا علت این مشکل را بیابید. چندین مرحله برای شروع در مسیر یک سبک زندگی بدون درد وجود دارد. آزمایشات برای شرایط خاصی مانند عدم تحمل لاکتوز، آلرژی غذایی و بیماری سلیاک در دسترس هستند. این آزمایشات راهی عالی برای یافتن مشکلات خاص و شناسایی مواد غذایی نیکس در رژیم غذایی شما هستند. یک رژیم غذایی حذفی تضمین می کند که غذا به طور کامل قطع شده و سپس به آرامی طی یک دوره چند هفته ای دوباره وارد آن می شود.

همچنین باید سمی را که از طریق نوشابه رژیمی به شما معرفی می شود، بشناسید. در اینجا لیستی از غذاهایی که در نهایت به مغز شما آسیب می رسانند و برخی از غذاهای فوق العاده که به پاکسازی کبد کمک می کنند را خواهید دید. برای اطلاعاتی درباره اینکه چگونه تغذیه خوب بر خلق و خو و سلامت شما تأثیر می گذارد، اینجا را بخوانید.

انتخاب های غذایی همچنین به خطر ابتلا به التهاب، کلسترول بالا، فشار خون بالا و اضافه وزن / چاقی کمک می کند. همه این خطرات باعث افزایش بیماری های مرتبط با عوارض و مرگ و میر جدی، از جمله بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان می شود، بنابراین نقش یک رژیم غذایی سالم برای یک سبک زندگی سالم را ثابت می کند.

مراجع و منابع:

ما تحقیقی را که شما تصمیم می گیرید انجام می دهیم،
عشق و نور
تیم اوراکل شفابخش

به تعداد فزاینده ما بپیوندید MeWe: اوراکل شفابخش
به ما هم بپیوندید توییتر | یوتیوب

دادخواست جهانی

لطفاً کمپین جهانی امضای ما را علیه واکسیناسیون اجباری امضا کنید. هدف از این کمپین امضا، ارائه ۵ میلیون امضا به هر رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر بهداشت و رئیس دولت در سراسر جهان است.
واکسن ها یک مشکل جهانی هستند و باید در سطح جهانی مورد توجه قرار گیرند.
اگر به عنوان یکی بایستیم، شانس نجات فرزندان آینده را داریم.

ما را بدون آگهی نگه دارید

Healing Oracle با حمایت خوانندگان امکان پذیر شده است. اگر پست‌ها و منابع را مفید می‌دانید، لطفاً برای حمایت از ما (بدون در نظر گرفتن مبلغ) کمک کنید تا بتوانیم به اطلاع رسانی و کمک به مردم در سراسر جهان ادامه دهیم. ما احساس می‌کنیم که این وظیفه مهمی است که با درمان جایگزین به کسانی که سلامتی خود را تغییر داده‌اند یا به کسی که دوستش دارید، صدایی بدهید. از اینکه از کار ما قدردانی می کنید و به ادامه آن کمک می کنید سپاسگزاریم.

اهدا کنید. اگر می‌خواهید به وقت و تلاش ما کمک مالی کنید، لطفاً از کادر “کمک مالی” در بالا سمت راست استفاده کنید (بر روی دسکتاپ)یا جعبه اهدای زیر (در موبایل)