در اینجا حقایقی در مورد نوشیدنی های کودکان و ورزشی آورده شده است.


آیا بچه ها باید Gatorade و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را دریابید!

روز دیگر با مواد غیرمنتظره روی شانه ام از مغازه خواربار فروشی بیرون آمدم. حاوی یک بطری گاتوراد با رنگ روشن بود.

چرا غیر منتظره؟ در طول این سالها من برای جایگزینی آب برای نوشیدنی های ورزشی در زمین فوتبال Pee-wee محلی خود لابی کرده ام و به والدین دیگر نیز در جامعه خود کمک کرده ام. (دفترچه راهنمای تنقلات ورزشی رایگان خود را دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر فرهنگ تنقلات ورزشی تیم فرزند خود کمک کنید.)

زیرا یک بازیکن مغرور که نیم ساعت در زمین می چرخد ​​نیازی به Gatorade ندارد. تنیس بازان در مسابقات چند ساعته در یک روز گرم رقابت می کنند؟ این یک داستان دیگر است.

نوشیدنی های ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و استقامتی طراحی شده است تا آب را سریع تامین کرده و کربوهیدرات و الکترولیت را در حین تمرین تأمین کنند. اجزای اصلی نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات برخی از انواع قند افزوده: برای تأمین انرژی ماهیچه ها در حین ورزش ، برای ثابت نگه داشتن سطح قند خون و طعم بهتر.
  • الکترولیت جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق ، مانند سدیم و پتاسیم (سدیم طعم را نیز بهبود می بخشد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه گاهی مصرف کنندگان آنها را گیج می کنند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا به طور کلی حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیستند.

اکثر بچه ها نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

آنها ممکن است برای ورزشکاران نخبه طراحی شده باشند ، اما نوشیدنی های ورزشی در همه سطوح و شدت ورزش ها ، از جمله بازی های آب میوه گیری ظاهر می شوند. و اکثر بچه ها به سادگی به آنها نیاز ندارند. در عوض ، شما به: آب ساده نیاز دارید.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی سال 2011 در مورد نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های انرژی زا می گوید:

“آب همچنین به طور کلی اولین انتخاب خوب برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های ورزشی است … بنابراین نوشیدنی های ورزشی سود کمی نسبت به آب معمولی دارند یا هیچ فایده ای ندارند. “

آکادمی اطفال آمریکا

بدست آوردن الکترولیت ها دشوار نیست

الکترولیتها جزء اختصاصی خاصی نیستند که فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند از طریق عرق از بین بروند ، در اکثر کودکان به راحتی از طریق غذا جایگزین می شوند.

وعده های غذایی و میان وعده هایی مانند موز ، نصف ساندویچ ، کراکر و پنیر ، ماست و میوه می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را پر کرده و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی گمراه کننده است

AAP هشدار می دهد که نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا “برای انواع استفاده های نامناسب” به کودکان و نوجوانان عرضه می شود.

این بازاریابی باعث شده است که برخی از والدین بر این باورند که نوشیدنی های ورزشی برای همه نوع رویدادهای ورزشی ضروری است ، مانند مسابقات فوتبال و بازی های تیبال که بیشتر به نشستن و انتظار نیاز دارند تا دویدن و عرق کردن.

من همچنین از والدین شنیده ام که می گویند اگر بچه هایشان در هوای گرم ورزش می کنند یا به سادگی در حیاط خانه بازی می کنند و عرق می کنند ، ضروری است.

در واقع ، بسیاری از کودکانی که ورزش می کنند ، آنقدرها که والدینشان فکر می کنند ، ورزش نمی کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش جوانان آنها صرف نشستن یا انجام فعالیت های سبک می شود.، بر اساس مطالعه دانشگاه مینه سوتابه

ورزش ها این نوشیدنی دارای هاله سلامتی است

تنها مطالعات دانشگاه ییل، بیش از یک چهارم والدین نوشیدنی های ورزشی را “تا حدی سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی می کنند. این اعتقاد وجود دارد که نوشیدنی های ورزشی برای بچه ها بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

با این حال ، یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز حاوی بیش از 5 قاشق چایخوری شکر افزوده شده است (نزدیک به مقدار توصیه شده در تمام روز توسط انجمن قلب آمریکا). نوشیدنی های شیرین مانند قهوه و نوشیدنی های ورزشی بهترین منبع افزودن قند برای کودکان و نوجوانان.

یک بطری میوه میوه Gatorade شامل موارد زیر است: آب ، شکر ، گلوکز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سیترات ، فسفات مونو پتاسیم ، نشاسته غذایی اصلاح شده ، طعم طبیعی ، استرهای گلیسرول رزین ، COL 40 ، CA

به عبارت دیگر:

  • دو نوع شکر اضافی
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را از بین ببرد
  • رنگهای غذایی مصنوعی
  • امولسیفایر و تثبیت کننده
  • سدیم و پتاسیم که کودکان از غذا دریافت می کنند

اینها همه مواد تایید شده و بی خطر هستند. با این حال ، آب ساده برای اکثر کودکان انتخاب بهتری است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند برای دندان های شما مضر باشند

ممکن است گازدار نباشد ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشابه اسیدی هستند. pH اسیدی اکثر نوشیدنی های ورزشی 3-4 است (افزودن اسید سیتریک می تواند مینای دندان را خراب کند). قند و اسیدیته نوشیدنی های ورزشی خطر پوسیدگی دندان را افزایش می دهد.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من کیس گاتوراد را خریدم زیرا تیم پسرم در هوای گرم ساعت ها مسابقات تنیس بازی می کرد. تنیس یک ورزش شدید است و بچه ها چندین بازی در زیر آفتاب و گرمای کامل انجام می دادند. ارائه یک بطری کوچک Gatorade به عنوان یک گزینه برای من منطقی بود.

اگر کودکان بیش از 60 دقیقه در تمرینات سنگین مشغول باشند یا اگر ورزش می کنند و در طول فعالیت نیاز به پر کردن سریع دارند ، نوشیدنی های ورزشی می تواند مفید باشد. نوشیدن چند نوشیدنی ورزشی در استراحت های کوتاه بین مسابقات بسیار آسان تر (و بر روی شکم شما نرم تر) است تا نشستن و صرف میان وعده.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان ماراتن که نیاز به تغذیه در حال حرکت دارند مفید است.

با این حال ، برای انواع تمرینات و بازی ها در باغ ، ممکن است مفید باشد که فرزندتان بعداً یک میان وعده یا وعده غذایی سالم بخورد. لیست 21 اسنک ورزشی مغذی برای کودکان را مشاهده کنیدبه

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با کودکان صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی جایی دارند. با این حال ، بازاریابی زیادی صرف تبلیغ نوشیدنی برای افرادی می شود که به آن نیاز ندارند ، از جمله کودکان و نوجوانان.

بنابراین ، مطمئن شوید که فرزندان شما درک می کنند که صرف نظر از آنچه در اینترنت و تبلیغات می بینند ، نوشیدنی های ورزشی به طرز جادویی در زمین فوتبال سریعتر اجرا نمی شوند یا در فوتبال پرچم بهتر پاس نمی گیرند. برای مدت زمان طولانی ، به ویژه در هوای گرم ، آب ساده عالی است.

خودتان نوشیدنی های ورزشی برای بچه ها درست کنید

بله ، شما می توانید نوشیدنی الکترولیتی خود را تهیه کنید! و ترکیبات بسیار کمتری نسبت به آنچه در بازار موجود است دارد. در اینجا یک دستورالعمل آسان از متخصص تغذیه Jill Castle آورده شده است.



دیدگاهتان را بنویسید