در زمستان چه غذایی بخورید؟


غذای مفید برای سرماخوردگی

هنگامی که فرد مبتلا به سرماخوردگی است ، داروهای بدون نسخه می تواند آبریزش بینی یا سردرد مداوم را تسکین دهد ، اما عوارض آن موقتی است. هنوز هیچ درمان معجزه آسایی وجود ندارد که بتواند مدت زمان سرماخوردگی را به طور کامل پیشگیری یا کوتاه کند.

آنتی بیوتیک ها کمک چندانی نمی کنند ، آنها فقط می توانند عفونت های باکتریایی را درمان کنند ، اما در درمان ویروس آنفولانزا یا سرماخوردگی بی تاثیر هستند و تا حدودی مضر هستند. آنتی بیوتیک ها همه باکتری ها ، حتی باکتری های خوب را از بین می برند و در واقع می توانند در توانایی بدن بیمار در مبارزه با ویروس اختلال ایجاد کنند.

اگرچه درمان سریع سرماخوردگی وجود ندارد ، توصیه های این مقاله می تواند به بیمار در کاهش علائم سرماخوردگی کمک کند و حتی ممکن است زمان سرماخوردگی را کوتاه کند.

چرا آنتی بیوتیک ها برای درمان سرماخوردگی توصیه نمی شوند

می توان از آنتی بیوتیک ها برای درمان عفونت های ناشی از باکتری ها استفاده کرد. با این حال ، سرفه حاد ناشی از ویروسی است که نیازی به آنتی بیوتیک ندارد ، حتی اگر فرد مبتلا به عفونت باکتریایی باشد.

گاهی اوقات بدون استفاده از آنتی بیوتیک ها قابل درمان است. آنتی بیوتیک ها می توانند عوارض جانبی داشته باشند. استفاده از آنتی بیوتیک ها همچنین می تواند برای افرادی که بیماری های جدی دیگر دارند یا سیستم ایمنی آنها ضعیف است ، خطرناک باشد.

لیست غذاهای مفید برای سرماخوردگی

تب ، آبریزش بینی ، گلودرد و سرفه از علائم سرماخوردگی هستند. هنگام سرماخوردگی بهتر است غذای سبک بخورید. به عنوان مثال ، یک کاسه آب مرغ با برنج ، سبزیجات و پیاز نیز می تواند غذای خوبی باشد.

وقتی فردی با سرماخوردگی غذا می خورد ، بدن نوع خاصی از سلول های ایمنی را تولید می کند که او را به مبارزه با عفونت های ویروسی تشویق می کند. بنابراین خوردن یک وعده غذایی سبک یک راه مفید برای درمان سرماخوردگی است. بهتر است غذاهای سبک تر مانند سوپ و تخم مرغ خرد شده را به وعده های غذایی اضافه کنید تا از تهوع یا ناراحتی جلوگیری شود.

تاثیر رژیم غذایی بر سرماخوردگی

رژیم غذایی مکانیسم های داخلی بدن را در خط تولید اول قرار می دهد و بسیاری از رژیم های سنتی می توانند م whenثر باشند وقتی بیمار به دنبال تسکین علائم سرماخوردگی است.

غذاهای کمی دارای خواص تسکین دهنده سوپ مرغ هستند. هنگام مبارزه با عفونت ، آخرین چیزی که بدن نیاز دارد یک وعده غذایی سنگین است که هضم آن کندتر و سخت تر است.

اگر فردی در هنگام سرماخوردگی غذای سنگین بخورد ، بدن مواد مغذی لازم برای مبارزه با عفونت را ندارد ، بنابراین به جای مبارزه با عفونت ، سعی می کند غذا را بسوزاند ، بنابراین می تواند خود را در معرض تب قرار دهد. تعدادی از غذاها وجود دارند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند بهبودی بدن را تسریع کنند.

ویتامین ج

این یک آنتی هیستامین طبیعی است که می تواند علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی بینی ، گرفتگی قفسه سینه ، آبریزش چشم را برطرف کند. ویتامین ج این یک آنتی اکسیدان قوی است که به بدن کمک می کند در صورت حمله ویروس یا باکتری به سیستم ایمنی بدن از آسیب بیشتر سلولی جلوگیری کند.

ویتامین ج اینترفرون ، ماده پروتئینی که مقاومت در برابر ویروس ها را افزایش می دهد و جریان خون را در بدن تقویت می کند ، آزاد می کند.

روی

تحقیقات نشان داده است که روی به کاهش طول و شدت سرماخوردگی کمک می کند. با این حال ، برای استفاده از اثرات روی ، مکمل روی باید به محض سرماخوردگی ، حداقل یک روز پس از علائم مصرف شود. همیشه قبل از مصرف مکمل ها با یک متخصص مشورت کنید.

خوردن غذاهای غنی از روی می تواند راه موثری برای آماده سازی بدن برای دفاع باشد. پودر کاکائو و بادام زمینی و سایر آجیل ها ، دانه ها و لوبیا ها منابع خوبی از روی هستند. مطالعات نشان می دهد که روی با ویتامین ها ترکیب می شود ج این می تواند به تسکین سریعتر علائم کمک کند.

سوپ مرغ

سوپ یک غذای خوشمزه و گرم است که یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی است. سوپ حاوی ماده ای به نام کارنوزین است که دارای اثرات ضد التهابی است و می تواند به کاهش علائم مانند احتقان بینی و گلودرد به ویژه در مراحل اولیه عفونت کمک کند. سوپ مرغ بخارپز و آرامش بخش دارویی مورد تایید است.

سوپ مرغ برای بیماریهای تنفسی مفید است زیرا سوپ مرغ م effectiveثرترین مایع داغ برای پاکسازی مخاط بینی است. راه های مسدود شده بینی را تغذیه ، مرطوب و بخار می کند. هرچه مخاط سریعتر جریان یابد ، ترشحات بینی بهتر به از بین بردن ویروس ها کمک می کند.

سوپ مرغ حاوی خواص ضد التهابی است که می تواند احتقان را نیز کاهش دهد. مواد اضافی موجود در سوپ علاوه بر مرغ می تواند مفید باشد. به عنوان مثال ، سبزیجات دارای بسیاری از ترکیبات دارویی بالقوه مانند ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها هستند.

غذای تند

بهتر است در غذاهایی که برای سرماخوردگی تهیه می شوند از ادویه جات تند استفاده کنید. از آنجا که آنها موقت سینوس ها را باز می کنند ، جریان مخاط را آسان تر و آسان تر می کند ، که باعث از بین رفتن احتقان می شود.

غلات

دانه هایی مانند تخمه کدو و کنجد یک میان وعده سالم هستند که به دلیل داشتن روی ، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند. مطالعات نشان داده است که روی می تواند زمان سرماخوردگی را در عرض 24 ساعت پس از شروع علائم کاهش دهد. صدف ، مرغ ، لوبیا ، آجیل ، کلم و سبزیجات نیز سرشار از روی هستند که می توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

لیمو و عسل

مایعات گرم مانند عسل لیمو می تواند گرفتگی بینی را برطرف کرده و بدن را مرطوب کند. محققان می گویند عسل گلو را تسکین می دهد و دارای اثرات آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی است. عسل می تواند در کاهش علائم سرفه حاد ناشی از عفونت های دستگاه تنفسی فوقانی مثر باشد.

لیمو همچنین دارای اثرات ضد عفونی کننده است و می تواند برای گلو درد استفاده شود. لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین است ج این سیستم ایمنی را تقویت می کند. برای درمان سرماخوردگی ، مصرف منظم آب لیمو با عسل در یک لیوان آب گرم بسیار مفید است.

.لغم

شلغم یک سبزی سالم و غنی است. به عنوان آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی استفاده می شود و به عنوان یکی از غذاهای مفید برای سرماخوردگی که سرفه را بهبود می بخشد ، شناخته می شود. بهترین روش تهیه شلغم بخارپز کردن آن است ، زیرا این روش تمام ویتامین ها و خواص درمانی آن را حفظ می کند و شلغم نیز ضد سرطان است.

بیشتر بخوانید:

با تغذیه سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید

دیدگاهتان را بنویسید