دستور درست برای کاهش وزن


رژیم قلیایی برای کاهش وزن

رژیم قلیایی برای کاهش وزن یکی از محبوب ترین رژیم ها برای بازیگران هالیوود است. رژیم قلیایی یکی از بهترین و سالم ترین روش ها برای کاهش وزن و داشتن تناسب اندام است. رژیم قلیایی به شما کمک می کند تا با مصرف زیاد غذاهای قلیایی و کاهش غذاهای اسیدی از رژیم غذایی خود به کاهش وزن و تناسب اندام دلخواه خود برسید.

رژیم قلیایی برای کاهش وزن نیز باعث سلامتی می شود. به این ترتیب ، هرچه اسیدیته بدن کمتر باشد ، بدن به سلامت نزدیکتر است و این یکی از مزایای اصلی رژیم قلیایی برای کاهش وزن است.

رژیم قلیایی چگونه کار می کند؟

رژیم قلیایی برای کاهش وزن PH خون را متعادل می کند. یکی از مهمترین مواردی که بدن همیشه در تعادل نگه می دارد ، میزان اسید و قلیایی است که با pH اندازه گیری می شود. سطح pH خون تأثیر مستقیمی بر فشار خون ، عروق خونی ، فرایندهای تنفسی و متابولیسم دارد. بنابراین اگر رژیم غذایی شما حاوی غذاهای بسیار اسیدی باشد ، قطعاً شما را در معرض بیماری های خاصی قرار می دهد.

سطح صحیح pH خون باید بین 7 تا 14 باشد تا قلیایی شود ، اگر این عدد بین 0 تا 6 باشد اسیدی می شود. مقدار پیش فرض pH خون 7365 است که کمی از خنثی تا قلیایی متغیر است. اما اگر این عدد زیر 7 2 220 باشد ، ممکن است فرد به کما برود.

فواید قلیائیت در pH خون

وقتی سطح pH خون قلیایی می شود ، خطر بیماری های مختلف مانند فشار خون بالا ، آرتریت ، کمبود ویتامین D و تراکم استخوانی پایین به شدت کاهش می یابد.

  • کاهش درد و التهاب

رژیم قلیایی باعث افزایش پتاسیم و منیزیم می شود که از مواد معدنی مهم برای کاهش التهاب در بدن هستند. التهاب باعث کمردرد ، سردرد ، اسپاسم عضلانی و درد مفاصل می شود.

  • پیشگیری از سرطان

باکتری ها و سلول های سرطانی در بدن اسیدی راحت تر رشد می کنند و نمی توانند در محیط قلیایی زنده بمانند. بنابراین رژیم قلیایی برای کاهش وزن می تواند شما را از انواع سرطان محافظت کند.

تقویت سیستم ایمنی باعث می شود بدن در برابر انواع بیماری ها و میکروب ها مقاومت کند. رژیم قلیایی به دلیل استفاده از میوه ها و سبزیجاتی که دارای آنتی اکسیدان هستند ، علاوه بر قلیایی شدن بدن ، به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می کند.

  • تقویت سیستم گوارش

رژیم قلیایی از بازگشت معده و اسید مری و سوزش سر دل جلوگیری می کند ، بنابراین این رژیم برای سیستم گوارش بسیار مفید است. غذاهای قلیایی مانند سیب عملکرد گوارش را بهبود می بخشد و معده را شل می کند.

  • به سلامت قلب کمک کنید

رژیم قلیایی شامل میوه ها و سبزیجات زیادی است که سرشار از پلی فنول ها و مواد ضد التهابی هستند. التهاب یکی از علل اصلی فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است.

با کاهش التهاب ، خطر تشکیل پلاک و لخته شدن خون را که برای سلامت قلب بسیار مهم است ، کاهش می دهید. پلی فنول ها همچنین از جذب کلسترول بد جلوگیری می کنند. کاهش سطح کلسترول در رگ های خونی به کاهش فشار خون و کاهش خطر حمله قلبی کمک می کند.

  • مواد مغذی را در اختیار بدن قرار دهید

رژیم های قلیایی برای کاهش وزن کمبود مواد معدنی مانند کلسیم ، منیزیم و پتاسیم مورد نیاز بدن را ندارند. این چهار ماده معدنی به تعادل PH بدن کمک می کند و اکثر غذاهای قلیایی حاوی مقدار زیادی از این مواد معدنی هستند.

  • کمک به کاهش وزن

رژیم قلیایی سرشار از میوه ها و سبزیجات تازه است و مصرف این مواد به بهبود شاخص توده بدن کمک می کند. رژیم قلیایی نیز در سم زدایی نقش دارد و از تجمع سموم در بدن جلوگیری می کند. مواد زائد می تواند اندام ها را مسدود کرده و همچنین متابولیسم را که منجر به افزایش وزن می شود ، کاهش دهد.

غذاهای قلیایی ، اسیدی و خنثی

غذاهای قلیایی غذاهایی هستند که حاوی کلسیم ، منیزیم و پتاسیم هستند.

میوه

میوه هایی مانند سیب ، موز ، آووکادو ، آناناس ، مرکبات ، هندوانه و انجیر اسید بدن را متعادل کرده و با قلیایی سازی سطح pH خون به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال: pH موز 5 و pH آووکادو 7 است.

سبزیجات: فلفل ، سیب زمینی شیرین ، اسفناج ، گوجه فرنگی ، خیار ، کلم ، پونه کوهی ، سیر ، زنجبیل ، لوبیا سبز ، کاسنی ، کرفس ، چغندر قرمز و قارچ از جمله سبزیجاتی هستند که قلیائیت را افزایش می دهند.

مغز

بادام ، انواع دانه ها

لوبیا

لوبیا دریایی ، عدس و انواع دیگر حبوبات

آب قلیایی

آب قلیایی دارای 6 تا 11 پله است و فقط آب مقطر مناسب نوشیدن است. آب تصفیه شده با فیلتر اسمز معکوس کمی اسیدی است اما هنوز جایگزین بهتری نسبت به آب لوله کشی یا آب بطری خالص است. افزودن کمی لیمو یا آهک یا جوش شیرین به آب می تواند قلیائیت را افزایش دهد.

غذاهای اسیدی

غذاهای اسیدی حاوی پروتئین ، فسفات ، سدیم و گوگرد هستند که PH خون را اسیدی کرده و برای سلامتی بسیار مضر است.

گوشت ، مرغ ، ماهی ، غلات ، تخم مرغ ، نوشیدنی های کافئین دار ، نمک سفره ، غذاهای فرآوری شده ، جو و محصولات گندم ، بادام زمینی ، گردو ، ماکارونی و الکل

شیر نر

لبنیات سرشار از کلسیم هستند و از پوکی استخوان جلوگیری می کنند ، زیرا اسید را در بدن ایجاد می کنند.

هنگامی که جریان خون شما بیش از حد اسیدی می شود ، کلسیم (یک ماده قلیایی دیگر) را از استخوان های شما جذب می کند تا pH شما را تنظیم کند ، بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از پوکی استخوان ، خوردن سبزیجات برگ سبز بسیار قلیایی است.

حصیر خنثی

نشاسته طبیعی ، قندها و چربی ها

اخرین حرف

یکی از خواص خوب رژیم قلیایی برای کاهش وزن ، استفاده از میوه ها و غذاهای سالم است که علاوه بر کمک به کاهش وزن ، منجر به سلامتی می شود.

برخی از عاداتی که باعث اسیدی شدن می شوند عبارتند از مصرف الکل و مواد مخدر ، مصرف زیاد کافئین ، استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها ، استرس ، شیرین کننده های مصنوعی ، کمبود فیبر در رژیم غذایی ، ورزش نکردن ، مصرف بیش از حد گوشت حیوانات ، استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی ، قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی ، رنگهای خوراکی و نگهدارنده ها همه برای سلامتی مضر شناخته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید