دکتر انوشه متخصص تغذیه باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن


باورهای غلط در مورد اندازه و اندازه بدن

افراد بسیار محتاط و دقیق ، بدترین دشمن آنها هستند ، زیرا همیشه درباره خود حرف های منفی می زنند. آنها از بدن خود خجالت می کشند و معتقدند تناسب اندام از ارزش و قیمت آنها نمی کاهد. چنین افرادی معتقدند که ارزش آنها بستگی به مقیاسی دارد که در آن قدم می زنند یا به آینه ای که در آن نگاه می کنند بستگی دارد ، در حالی که ارزش آنها در آنچه برای آنها واقعی است یا آنچه انجام می دهند نهفته است.

آنها از نظر اندازه بدن و مقیاس قدردانی خود دچار مشکل هستند و این بر روابط اجتماعی ، کار و تصمیمات روزانه آنها تأثیر می گذارد.

در جامعه ای که کاهش وزن مورد توجه و ارتقاء قرار می گیرد ، جای تعجب نیست که نارضایتی از فرم بدن در میان افرادی که دارای اضافه وزن یا چاقی هستند ، گسترده باشد.

تفاوت بین “ایده آل” و “واقعی” اغلب بر اساس اندازه بدن ، ظاهر فیزیکی و اجتناب از موقعیت ها و مکان های اجتماعی تعریف می شود.

قسمت هایی از بدن که بیشتر ناراضی هستند معمولاً در ناحیه کمر ، شکم ، ران و باسن هستند. نارضایتی از اندازه و ابعاد بدن معمولاً با عزت نفس پایین و حتی علائم افسردگی همراه است.

خوشبختانه ، سوء تفاهم در مورد اندازه بدن برای اقلیتی از افراد مشکل ساز است و معمولاً افرادی را شامل می شود که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند یا بدنی متناسب و استاندارد داشته باشند.

نارضایتی شدید از شکل ، فرم و اندازه بدن یک عارضه بالینی به نام اختلال بدشکلی بدن (BDD) است که در تعداد کمی از زنان دارای اضافه وزن رخ می دهد.

افرادی که دید منفی نسبت به بدن خود دارند در برنامه کاهش وزن خود نسبت به افرادی که دیدگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند ، موفق نیستند. مطالعه ای بر روی دو گروه از افرادی که از فرم بدن خود ناراضی بودند و افرادی که از فرم بدن خود راضی بودند ، نشان داد که تنها 26 درصد از افرادی که از بدن خود ناراضی بودند ، موفق شدند BMI خود را دو واحد کاهش دهند. در حالی که این مقدار در گروه مقابل 63 درصد بود.

برنامه های کاهش وزن که بر بهبود ظاهر بدن تمرکز می کنند معمولاً پس از مدتی دنبال نمی شوند. در حالی که برنامه های کاهش وزن که بر اصلاح رژیم غذایی و عملکرد سلامتی تمرکز دارند بیشتر مورد توجه هستند ، افرادی که از آن پیروی می کنند تغییرات رفتاری مثبتی را نشان می دهند.

مشکلات اندازه بدن می تواند بزرگترین مانع برای کاهش وزن و حفظ وزن باشد. این به این دلیل است که نارضایتی از بدن در پایان برنامه کاهش وزن (در حالی که فرد در برنامه خود موفق بوده است) می تواند منجر به اقدامات شدید و اشتباه در نتیجه کاهش وزن شود.

رژیم گیران سخت گیر نسبت به افرادی که با رژیم غذایی خود سازگارتر هستند از شکل و اندازه بدن خود ناراضی هستند.

افرادی که سابقه رژیم های سختگیرانه را دارند علائم نوسانات خلقی و نارضایتی از اندازه بدن خود را نشان می دهند.

در مورد فرم بدن خود واقع بین باشید.

برای برخی از افراد اندازه گیری دور کمر و باسن و میزان کاهش وزن آنها از آنچه برای یک زندگی سالم انجام می دهند اهمیت بیشتری دارد. این می تواند به یک چرخه معیوب و منفی تبدیل شود. تصویر کاذب از بدن منجر به تصور اشتباه از خود ، عزت نفس پایین و احساس عدم کفایت می شود. عزت نفس پایین می تواند مانعی برای هر شیوه زندگی سالم باشد.

شکستن این چرخه می تواند با واقعی بودن اندازه بدن شروع شود.

بین اصطلاح “ظاهر ظاهری” (یعنی ظاهر یک فرد) و “درک فیزیکی” (نحوه فکر فرد در مورد بدن خود) تفاوت زیادی وجود دارد.

معمولاً کسی از برخی جنبه های بدن خود ناراضی است. اما اگر این نارضایتی ، تصور فرد از خود و ارزش و قیمتی را که برای خود تعیین می کند برهم بزند و تعاملات اجتماعی او را مختل کند ، به درمان و مشاوره نیاز دارد.

در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر شدن یا گرفتن وقت ملاقات برای درمان آکنه وجود دارد ، به عنوان مثال:

  • لیستی از ویژگیهای خوب یک فرد در زندگی که می تواند به آنها افتخار کند تهیه کنید. از آنجا که اینها ارزشهای واقعی هستند ، نه تصویری که شخص از بدن خود دارد یا عددی که مقیاس نشان می دهد.
  • برای یک لحظه تصور کنید که شما به دنیای کارمی رانده شده ارل منتقل شده اید.
  • کنترل بدن خود را متوقف کنید. بررسی های روزانه بدن را متوقف کنید ، مانند نگه داشتن پهلوها با انگشتان دست یا قرار گرفتن دقیقا روی ران ، باسن و شکم در مقابل آینه. (این منجر به درک نادرست و منفی بدن می شود).
  • از تمرکز روی نقطه تماس اجتناب کنید و در عوض کل بدن را مختل کنید.
  • پهلوها و شکم را بین دو انگشت نگه ندارید یا اندازه نگیرید. زیرا این عمل صحیح نیست و باعث تخیل کاذب بعدی می شود.
  • سعی کنید چشمان خود را روی بدن نگه دارید و آن را جلوی آینه مزاحم کنید.
  • مثبت فکر کنید. اظهارنظرهای انتقادی درباره ظاهر بدن مانند “من چاق هستم” یا “من زشت و وحشتناک به نظر می رسم” فقط درک منفی شما از بدن را ارتقا می بخشد. این مکالمات منفی را به مکالمات مثبت تبدیل کنید (این رفتار آگاهانه افکار را بر اساس دانش ، آگاهی و واقعیت بازسازی می کند). لیستی از کلمات مثبت درباره افکار و احساسات در مورد بدن تهیه کنید و از به کار بردن زبان منفی خودداری کنید. کلمات انتقادی اغلب گفته می شود. آنها معتبرتر می شوند و تأثیر آنها دائمی می شود. هنگام توصیف بدن خود ، از اصطلاحات دیگر مانند بزرگ و بزرگ به جای کلمات منفی مانند چربی ، زشت و غیره استفاده کنید. به جای این که بگویید بدن من شبیه یک توده چربی است ، به عنوان مثال بگویید که من 90 کیلو هستم ، یا بگویید که همیشه لباس های تمیز و مرتب می پوشد و امیدوارم لباس های شیک و شیک تری داشته باشم.
  • با خود مانند یک دوست محترم با احترام رفتار کنید.
  • از بدن خود لذت ببرید و غیره. تعامل اجتماعی بیشتر ، اعتماد به نفس و تشویق ، خرید لباس جدید ، ایجاد روابط جدید از اهداف مهم افرادی است که از فرم بدن خود ناراضی هستند. هدف آگاهانه به شما کمک می کند احساس بهتری نسبت به بدن خود داشته باشید. به سایر نکات مثبت و برجسته در ظاهر خود مانند مدل مو ، آرایش جدید ، لباس زیبا و … توجه کنید.
  • به فعالیتها و وظایفی فکر کنید که قبلاً از آنها لذت می بردید و اکنون آنها را رها کرده اید و کنار گذاشته اید و دوباره آنها را انجام می دهید.
  • مواردی را که می تواند به شما در لذت بیشتر از بدن کمک کند ، بنویسید ، مانند ورزش ، رفتن به کلاس یوگا ، گوش دادن به موسیقی آرامش بخش ، حمام گرم ، استفاده از عطر و غیره. این به داشتن یک اندام خوب کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید