رابطه رژیم غذایی و خواب (غذا برای خواب راحت)


این مقاله را لیست کنید

تاثیر غذا بر خواب

غذایی که در طول روز می خورید تأثیر مستقیمی بر نحوه خواب شما دارد.
اگر از محصولات شیمیایی و مصنوعی بیش از حد استفاده می کنید ، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که برخی محصولات طبیعی و سالم را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

مصرف قند ، چربی و مواد نگهدارنده را حذف یا کاهش دهید و جایگزین مناسب تری را انتخاب کنید.

این به شما کمک می کند شب ها بهتر بخوابید و همچنین سلامت کلی بدن شما را افزایش می دهد.

سعی کنید رژیم متعادل داشته باشید.

تاثیر خواب بر غذا
برای خوابیدن چه بخوریم؟

قراره چی بخوریم؟

تا جایی که می توانید میوه و سبزیجات تازه بخورید ، از کربوهیدراتهای مرکب استفاده کنید و پروتئین غذاهای کم چرب را انتخاب کنید.
برای این منظور می توانید از گزینه های زیادی که امروزه در بازارها ارائه می شود مانند توفو ، سویا و همبرگر سبزیجات استفاده کنید. به منظور اطمینان از سلامت عمومی بدن خود ، باید ببینید به کدام غذاها حساسیت دارید و پس از تشخیص ، سعی کنید آنها را از رژیم غذایی خود حذف کرده و جایگزین مناسبی برای آنها پیدا کنید.


بیشتر بخوانید:

رژیم خوب یا بد کربوهیدرات کم!

حساسیت به میوه: علائم ، تشخیص و مواد غذایی برای جلوگیری از آن


حساسیت به غذاهای خاص

اگر به غذا حساسیت دارید و از آن استفاده می کنید ، علاوه بر ایجاد مشکلات جسمی ، سیستم روحی و روانی شما نیز تحت الشعاع قرار می گیرد.

عامل فوق می تواند بر خواب شما تأثیر منفی بگذارد و برخی از مشکلات خواب را ایجاد کند.

برخی از غذاهای حساسیت زا که تصور می شود باعث بی خوابی می شوند عبارتند از ذرت ، گندم و شکلات.

غذای سبک

سعی کنید آخرین وعده غذایی خود را حداقل 4 ساعت قبل از خواب بخورید. فندک شام را در نظر بگیرید و غذاهای سالم و طبیعی بخورید. سعی کنید زیاد غذا نخورید زیرا احساس سنگینی و خواب آلودگی می کنید.

هنگام غروب

اگر هنگام غروب آفتاب و بعد از خوردن غذا چرت بزنید ، خوابیدن در شب و خوابیدن در شب با مشکل مواجه خواهید شد.

بنابراین سعی کنید عصرها به اندازه کافی غذا بخورید تا بعداً احساس گرسنگی نکنید و بخواهید به دنبال غذاهایی باشید که سرشار از شیرینی و چربی است.

احساس گرسنگی قبل از خواب

اما اگر هنوز قبل از خواب احساس گرسنگی می کنید ، می توانید یک یا دو ساعت قبل از خواب یک میان وعده کوچک بخورید.

در این زمان ، شما باید از خوردن غذاهایی که دارای پروتئین زیاد و قند و چربی زیاد هستند ، به شدت خودداری کنید. همچنین باید از غذاهای تند پرهیز کنید.

به عنوان مثال ، شما می توانید

از مخلوط غلات و شیر یا یک وعده غذایی با ماست کم چرب استفاده کنید. هدف شما از شام این است که بدن خود را کمی تغذیه کنید تا از شدت گرسنگی دچار سوزش سر دل نشوید. نه به این دلیل که شما می توانید آنچه را که می توانید بخورید و معده خود را کاملاً پر کنید.

هدف شما باید از بین بردن احساس گرسنگی باشد. با این کار به بدن خود اجازه داده اید که آرامش و استراحت خوبی داشته باشد.

آب کافی در طول روز

اطمینان حاصل کنید که در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید.

تحقیقات نشان می دهد مصرف روزانه آب 8 لیوان یا 2 لیتر است. اگر در طول روز آب کافی بنوشید و بدن شما به اندازه کافی آب داشته باشد ، شب ها برای نوشیدن آب بیدار نمی شوید.

ادرار قبل از خواب

سعی کنید حداقل یک ساعت قبل از خواب آب ننوشید زیرا برای شب ادرار کردن باید در طول شب بیدار شوید.

هرچه غذای سالم تری بخورید ، تعادل بیشتری را از نظر جسمی و روحی احساس خواهید کرد.

هدف این مقاله آموزش تکنیک هایی است که به شما کمک می کند بهتر بخوابید و بدون دلیل بیدار نشوید.


بیشتر بخوانید:

استقامت قلبی ریوی و آشنایی با آن

همه چیز درباره کافئین در زندگی و ورزش!

علائم سیروز کبدی چیست و چگونه درمان می شود؟


دیدگاهتان را بنویسید