راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر


راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر

همه ما می دانیم که تناسب اندام امروزه به یکی از مهمترین مشکلات زندگی مردم تبدیل شده است ، اما خوب است بدانید که تناسب اندام همیشه به معنی کاهش وزن نیست. برخی از افراد هستند که بدن آنها به دلیل کاهش وزن مناسب نیست و چاق شدن برای این افراد به یک رویای بزرگ تبدیل شده است. فکر نکنید چاقی آسان است ، همانطور که کاهش وزن مستلزم اراده و استقامت است ، چاق شدن نیز مشکل است. اگر شما نیز علاقه مند به یادگیری راهکارهایی برای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر هستید ، مقاله ما را بخوانید.

چگونه کاهش وزن رخ می دهد؟

بدن ما برای رساندن سوخت به ازای هر کیلوگرم وزن خود به 30 کالری در روز نیاز دارد. بنابراین اگر به ازای هر پوند وزن خود 30 کالری دریافت کنیم ، میزان سوخت مورد نیاز آن روز را تأمین می کند و وزن بدن ما ثابت می ماند ، اما اگر بیش از 30 کالری مصرف کنید ، غذای اضافی به چربی تبدیل می شود. اگر ما به ازای هر کیلوگرم وزن بدن کمتر از 30 کالری مصرف کنیم ، بدن برای جبران این کمبود بافت های خود را می سوزاند و منجر به کاهش وزن می شود.

دلایل کاهش وزن خود را بیابید

همانطور که چاقی خطرناک است ، کاهش وزن بیش از حد می تواند منجر به انواع بیماری ها مانند ضعف سیستم ایمنی ، عفونت و غیره شود. علاوه بر این ، این بیماری در افراد لاغر دیرتر از دیگران بهبود می یابد. فردی که نسبت به قد 10 تا 20 درصد کمتر از وزن طبیعی است ، کم وزن محسوب می شود. بیشتر کاهش وزن به دلیل تغذیه نامناسب و درصد بسیار کمی از آن به دلیل مشکلاتی مانند:

  • فعالیت بیش از حد
  • اضطراب ، تنش ، افسردگی
  • مشکل در هضم و جذب غذا
  • شیوع بیماریهای مزمن مانند سل و سرطان
  • کم خونی
  • وجود اختلالات هورمونی و متابولیک مانند تیروئید و دیابت
  • عوامل اقلیمی

مربوط به. قبل از برنامه ریزی برای چاقی خود ، بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید ، علل و عوامل کاهش وزن خود را بررسی کرده و ابتدا این مشکلات را برطرف کنید ، با راهکارهای افزایش سریع وزن برای افراد لاغر و سپس چاقی آشنا شوید. افزایش وزن

از رژیم غذایی سالم برای چاقی سریع استفاده کنید

افزایش وزن به روش سالم کار سختی نیست و با تغذیه مناسب می توان به آن دست یافت. یکی از شایع ترین مشکلات مربوط به افزایش وزن ، خوردن غذاهای بسیار پرکالری و غنی از مواد مغذی است. به جای ایجاد ماهیچه ، بدن را تغییر شکل می دهد و توده چربی را افزایش می دهد. شما نیازی به مصرف چربی های ترانس بالا ندارید و بدن خود را در معرض عوارض جانبی و مشکلات چاقی سریع قرار می دهید ، بهتر است نیازهای بدن خود را از بین غذاهای سالم انتخاب کنید.

پروتئین ها را فراموش نکنید

برای افزایش وزن ، باید در نظر داشت که خوردن بیش از حد غذاهای چرب با قند بالا ، سلامت فرد را به خطر می اندازد و فقط چربی و قند خون را افزایش می دهد ، به جای افزایش وزن که با عضله سازی ، سلامت بدن مرتبط است. و همچنین باعث افزایش تناسب اندام می شود. بهترین ماده مغذی برای افزایش وزن پروتئین است. غذاهایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، محصولات لبنی و حبوبات سرشار از پروتئین هستند.

چربی های سالم بخورید

چربی ها بخش مهمی از رژیم غذایی ما هستند ، اما همه چربی ها تأثیر یکسانی بر سلامتی ندارند. چربی های خوب به کاهش سطح کلسترول ، بهبود عملکرد مغز و سیری کمک می کند ، اما از سوی دیگر ، خوردن چربی های ناسالم می تواند منجر به افزایش وزن و بیماری های مزمن شود. برای افزایش وزن می توانید از چربی های سالم استفاده کنید. زرده تخم مرغ ، گوشت با چربی حیوانی ، روغن نارگیل ، زیتون ، کلزا ، بادام ، دانه کتان و ماهی قزل آلا از جمله چربی های سالم هستند که به شما در افزایش سریع وزن کمک می کنند.

کربوهیدرات و افزایش وزن

سیب زمینی یکی از بهترین و ارزان ترین منابع کربوهیدرات های نشاسته ای است که نه تنها کالری زیادی دارد بلکه باعث افزایش گلیکوژن عضلات نیز می شود. گلیکوژن انرژی مورد نیاز عضلات را تأمین می کند. علاوه بر سیب زمینی ، لوبیا و سایر حبوبات ، گندم سیاه ، ذرت و جو نیز کربوهیدراتهای خوبی هستند.

برخی از غذاها ، به دلیل کالری ، چربی و کربوهیدرات بالا ، می توانند در مدت زمان کمتری وزن مورد نظر شما را تامین کنند. این غذاها عبارتند از:

تخم مرغ

یک تخم مرغ معمولی دارای 70 کالری ، 5 گرم چربی ، 6 گرم پروتئین و مقداری کربوهیدرات است. تخم مرغ در بین ورزشکاران غذایی محبوب است زیرا می تواند به راحتی به وعده غذایی اضافه شود و کالری بیشتری دریافت کند. فقط به یاد داشته باشید که خوردن تخم مرغ خام با گوشت خطرناک است ، اما می توانید آن را با شیر و انواع نوشیدنی ها مخلوط کنید.

گوشت با محتوای چربی بالا

چربی های چرب برای کسانی که می خواهند سریع وزن خود را افزایش دهند مناسب است. در بین گوشت ها ، گوشت قرمز چربی بیشتری نسبت به مرغ و ماهی دارد و می تواند به شما در افزایش وزن کمک کند. ران و استخوان مرغ نیز چربی بیشتری نسبت به بقیه آن دارد.

لوبیا

یک فنجان لوبیا حاوی 225 کالری ، 15 گرم پروتئین ، 40 گرم کربوهیدرات و همچنین فیبر بالایی دارد ، بنابراین می تواند جایگزین مناسبی برای افزایش سریع وزن باشد. لوبیا دارای انواع مختلفی مانند لوبیا چیتی ، لوبیا قرمز ، لوبیا سیاه و … است که به راحتی پخته و مصرف می شود.

سبزیجات

خوردن سبزیجات در وعده های غذایی بسیار مفید است و مصرف آن بسیار توصیه می شود. سیب زمینی یکی از سبزیجات خوشمزه تابستانی است که در اشکال مختلف مانند پوره ، چیپس سرخ شده ، آب پز و نمک دار استفاده می شود و می تواند در زمان کمتری فرد را چاق کند. سایر سبزیجات چاق کننده شامل هویج ، خیار ، چغندر ، ذرت و کدو تنبل است.

شیر نر

یک لیوان شیر کامل دارای 150 ، 8 گرم پروتئین ، 13 گرم کربوهیدرات و 13 گرم چربی است. خوردن مقداری میوه مخلوط با شیر یا افزودن شکلات به آن می تواند برای افزایش سریع وزن مثر باشد.

.جیل نفرها

همه آجیل ها نسبتاً کالری بالایی دارند و منبع تغذیه خوبی هستند و حاوی انواع مختلفی مانند بادام ، گردو ، بادام زمینی ، پسته و … هستند. یک فنجان بادام خورده شده حاوی حدود 529 گرم ، 45 گرم چربی (بیشتر چربی اشباع نشده) ، 20 گرم کربوهیدرات و 20 گرم پروتئین. مصرف روزانه و منظم آجیل می تواند وزن شما را به خوبی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید