رژیم افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس اضافه وزن دچار اضافه وزن شوند. اما چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روش های مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که کاهش وزن می تواند به اندازه کاهش وزن مشکل باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم صحیح و اصولی برای افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

رژیم افزایش وزن

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که فردی با وزن 60 کیلوگرم روزانه 1800 کالری برای انجام فعالیتهای عادی روزانه خود نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. به طور مشابه ، هنگامی که بیش از 1800 کالری در روز مصرف می کنید ، بدن شما با چاقی مقابله می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای پیاده سازی افزایش وزن کافی است؟

این یک مسئله بسیار مهم است. اکثر مردم فقط به “کالری” غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری فقط باید به عنوان یک پوسته سطحی در نظر گرفته شود. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدرات ها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین ها دارند. بنابراین در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان نسبت به 500 گرم مرغ اثر باروری بیشتری دارد. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام رژیم برای افزایش وزن مناسب است؟ رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در ادامه انواع غذاها را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی 9 کالری دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به همین ترتیب ، می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم ، چاقی کربوهیدرات از همه گروه های غذایی بیشتر است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، اکیداً توصیه می شود که کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دیگر کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. هنگام خوردن گوشت بهتر است قسمت های پرچرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. برای سلامت بدن و در دسترس بودن مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه را نیز در رژیم غذایی خود بگنجانید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما قطعاً باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز ، نظر شما در مورد افزایش وزن چیست؟ کدام روش را برای افزایش وزن توصیه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید که منتظر دیدن نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید