رژیم سوئد | عوارض جانبی رژیم سوئدی


مردم کشورهای شمال اروپا و ساکنان سوئد ، نروژ و دانمارک به دلیل سبک زندگی سالم و ساده خود در جهان شناخته شده اند. ساکنان این کشورها معمولاً از رژیم نوردیک پیروی می کنند که بسیار شبیه رژیم مدیترانه ای است. با این حال ، این برنامه رژیم غذایی سوئدی توانسته توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کند و با تبدیل شدن به یک روند در کوتاه مدت ، به بسیاری از افراد کمک کند وزن خود را کاهش دهند و به اندامی ایده آل دست یابند.

رژیم سوئد چه نوع رژیمی است؟

رژیم سوئد چه نوع رژیمی است؟

این برنامه رژیم غذایی یک برنامه رژیم کوتاه مدت است که به طور خاص برای کاهش وزن طراحی شده است و می تواند وزن شما را در عرض دو هفته سه تا ده کیلو کاهش دهد. این رژیم غذایی محدودیت های قابل توجهی دارد و اعتقاد بر این است که می تواند متابولیسم بدن را به سرعت افزایش دهد. به همین دلیل ، این برنامه رژیم غذایی تضمین می کند که وزن از دست رفته تا دو سال بعد به بدن بازگردانده نمی شود.

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که رژیم را در پایان رژیم و بعد از هفته دوم تکمیل کرده و در صورت تمایل آن را سه ماه بعد تکرار کنید. ادامه رژیم غذایی به طور مرتب توسط متخصصان تغذیه توصیه نمی شود.

مطالعه: رژیم غذایی سلیاک چیست؟

قوانین رژیم:
از خوردن چای ، قهوه و نوشابه (نوشیدنی های شیرین) خودداری کنید.
روزانه 2 لیتر آب بنوشید.
• رژیم را بیش از 13 روز ادامه ندهید. رژیم خود را قبل از روز ششم متوقف نکنید.
• رژیم غذایی را کمتر از سه ماه تکرار نکنید.
• می توانید در یک روز مکان ناهار و شام را تغییر دهید.

کدام غذاها در رژیم سوئدی مجاز هستند؟

• گوشت ، مرغ ، بوقلمون ، ماهی و صدف
• تخم مرغ آلی
سبزیجاتی که در خشکی رشد می کنند: مانند کلم ، گل کلم ، قارچ ، خیار ، پیاز ، فلفل ، گوجه فرنگی ، کلم بروکلی ، کلم بروکسل ، مارچوبه ، کدو ، بادمجان ، زیتون ، اسفناج ، کاه ، آووکادو و غیره.
• لبنیات طبیعی: ماست ، کره ، خامه ترش ، پنیر خامه ای ، پنیرهای چرب و غیره.
• آجیل خشک: گردو ، بادام ، تخمه آفتابگردان ، تخمه کدو ، آجیل ، بادام هندی (محدود) و غیره.

داشتن رژیم غذایی یکی از مهمترین پیش نیازهای کاهش وزن است. برای مشاهده آن کلیک کنید.

نوشیدنی ها: آب (حداقل 2 لیتر در روز) ، قهوه و چای (بدون شیرین کننده و بدون شکر!)
• روغن های گیاهی
• مصرف غلات خاص مانند جو و چاودار مجاز است.
چه غذاهایی در رژیم غذایی مجاز نیست؟
نوشابه ، آب میوه های شیرین و قوی

شیر بدون چربی و طبیعی است زیرا می تواند حاوی مقدار زیادی قند شیر باشد.
• روغن های تصفیه شده و مارگارین
دسرها: کیک ، شیرینی ، شکلات ، بستنی ، میله گرانول ، شیرین کننده های مصنوعی و محصولات لبنی با قند بالا
• موسلی ، نان ، ماکارونی ، برنج ، سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ کرده ، چیپس ، فرنی ، لوبیا و عدس. این مواد دارای کربوهیدرات بالایی هستند.

موضوعات مرتبط: رژیم ژنتیکی

مزایای برنامه رژیم غذایی

ارزش غذایی:
درست مانند رژیم مدیترانه ای ، رژیم سوئدی مواد مغذی زیادی برای بدن انسان فراهم می کند. به عنوان مثال ، در طول این رژیم غذایی ، غلات کامل ، میوه ها و سبزیجات می توانند بسیاری از مواد مغذی را بدون کالری تأمین کنند. خوردن انواع توت ها می تواند منبع آنتی اکسیدان برای بدن باشد و توجه بیشتر به ماهی می تواند اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی شما اضافه کند.

همه گروههای غذایی اصلی در رژیم سوئدی وجود دارد. غذاهای فرآوری شده نیز استفاده نمی شوند و این به تنهایی به سلامت بدن کمک می کند.

سلامت کلی بدن

سلامت کلی بدن

دو مطالعه ، یکی به مدت شش ماه و دیگری به مدت 12 هفته ، نشان داد که رژیم سوئدی می تواند فشار خون را کاهش دهد. مطالعه دیگری که گروه زیادی از بیماران را در مدت زمان طولانی مورد تجزیه و تحلیل قرار داد ، نشان داد که می تواند از سکته مغزی و حمله قلبی جلوگیری کند. برای مشاهده رژیم غذایی هم اکنون کلیک کنید.

آگاهی زیست محیطی
رژیم سوئدی اثرات مضر بسیار کمتری بر محیط زیست دارد و می تواند تا حد زیادی در حفظ طبیعت و کره زمین کمک کند.

ثبات
رژیم سوئدی نه تنها از نظر زیست محیطی پایدار است (بر مصرف غذاهای تولید شده با روشهای پایدار تأکید دارد) بلکه شیوه زندگی افراد را نیز تغییر می دهد. افرادی که این رژیم را انتخاب می کنند معمولاً به خوردن غذاهای ساده تشویق می شوند و محدودیت های غذایی زیادی در این رژیم وجود ندارد.

پیشنهادات زیبا: رژیم غذایی سواحل جنوبی

عوارض جانبی رژیم غذایی

هزینه بالا: همه محصولات مجاز در این رژیم ، از جمله ماهی و سایر محصولات ارگانیک می توانند گران باشند. غذاهای دریایی جزء اصلی این رژیم هستند و دسترسی به شهرها و کشورهای دور از دریا می تواند مشکل و گران باشد. دسترسی به مزارع ارگانیک و استفاده از محصولات آنها نیز می تواند هزینه این رژیم را افزایش دهد.

زمان بر
پیدا کردن و پختن در رژیم غذایی سوئدی می تواند علاوه بر هزینه زیاد ، زمان بر باشد. از آنجا که استفاده از غذاهای فرآوری شده در برنامه سوئدی توصیه نمی شود ، باید زمان زیادی را صرف تهیه و پخت این غذا در خانه کنید. علاوه بر این ، متخصصان تغذیه و برنامه ریزان رژیم غذایی معتقدند که غذاهای رژیم سوئدی باید به آرامی و آگاهانه مصرف شوند.

رژیم سوئد چطور؟

این بلافاصله پس از معرفی به یک روند جهانی تبدیل شد. امروزه بسیاری از مردم جنوب آسیا و خاورمیانه از این رژیم استقبال می کنند و از آن پیروی می کنند. با بررسی نظرات افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند ، می توان دریافت که ادعاهای این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت درست است و همه پیروان رژیم چنین کاهش وزن را تجربه کرده اند.

اما بسیاری از متخصصان تغذیه در سراسر جهان معتقدند که کاهش وزن در مدت زمان کوتاه و به شدت می تواند بدن را شوکه کرده و حتی در طولانی مدت منجر به چاقی شود. کاهش مایعات بدن و دریافت کمتر از 1000 کالری در روز از موضوعات جدی این رژیم است که کارشناسان به آن اشاره کرده و آنها را برای بدن پارامترهای مضر می دانند.

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

آیا رژیم سوئدی برای من مناسب است؟

رعایت این رژیم برای زنان باردار ، دیابتی ها و افراد مبتلا به بیماری های زمینه ای توصیه نمی شود. اگر به غذاهای دریایی تازه دسترسی ندارید یا علاقه ای به خوردن ماهی و میگو ندارید ، ممکن است با رژیم غذایی مشکل داشته باشید. رعایت این رژیم برای افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

برنامه غذای سوئدی را تجربه کنید

این برنامه رژیم غذایی برای کاهش سریع وزن در کوتاه مدت طراحی شده است و تمرکز اصلی آن بر استفاده از غذای تازه است. پیروی از این رژیم می تواند چالش برانگیز باشد ، اما افرادی که از این رژیم پیروی کرده اند در عرض دو هفته 5 تا 9 کیلوگرم وزن کم کرده اند.

نکته مهم در پیروی از این برنامه رژیم غذایی توجه به مصرف روزانه 2 لیتر آب است. افرادی که از این رژیم پیروی می کنند معمولاً دچار کم آبی بدن می شوند و خستگی و بی حالی را تجربه می کنند. بسیاری از متخصصان تغذیه نیز معتقدند به دلیل این کاهش سریع مایعات بدن ، افراد در ابتدای این رژیم کاهش وزن شدیدی را تجربه می کنند.

با این حال ، در رژیم های دیگر هیچ کم آبی وجود ندارد و در نتیجه کاهش وزن با شیب کمتری دنبال می شود.
بسیاری از افرادی که برن را امتحان کرده اند معتقدند که پیروی از دستورالعمل های این برنامه رژیم غذایی به صورت گروهی و ایجاد کمپین های کاهش وزن راهی موثر برای کاهش وزن است. این کمپین ها می توانند شرایط سخت رژیم غذایی را برای افراد آسان تر کرده و انگیزه کافی را برای افراد ایجاد کنند تا سعی کنند در عرض دو هفته وزن خود را کاهش دهند.

خلاصه مقاله

این رژیم غذایی یکی از رژیم های نسبتاً دشوار اما بسیار م inثر در کاهش وزن است. این برنامه رژیم غذایی معتقد است که با افزایش متابولیسم در کمتر از 15 روز ، می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی در انسان شود. هر دوره رژیم غذایی 14 روز است و باید حداقل 90 روز بین هر دوره فاصله داشته باشد.

مصرف دو لیتر آب در روز یکی از مهمترین عناصر در رژیم سوئدی است زیرا افراد به دلیل رژیم های سخت می توانند به راحتی دچار کم آبی و خستگی شدید شوند. در بسیاری از موارد عدم توجه به این نکات به این معنی است که افراد رژیم غذایی سوئدی را خیلی زودتر کنار می گذارند. این رژیم غذایی علاوه بر مزایای فراوان ، می تواند زمان بر و پرهزینه باشد.

مهمترین نقطه قوت این رژیم غذایی این است که به محیط زیست آسیب نمی رساند. رعایت این رژیم برای زنان باردار و افراد بالای 35 سال توصیه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید