رژیم غذایی اینترنتی | متخصص تغذیه و رژیم درمانی بالینی


رژیم غذایی اینترنتی گفته می شود رژیم غذایی با ارسال اطلاعات و مشخصات به بهترین متخصص تغذیه به صورت آنلاین دریافت می شود. رژیم به صورت آنلاین یا حضوری متخصص تغذیه آنچه دریافت می کنید شامل وعده های غذایی اصلی و میان وعده ها بر اساس اطلاعاتی است که در اختیار متخصص تغذیه خود قرار می دهید.

یک رژیم غذایی سالم باید به حفظ و بهبود سلامت کلی بدن کمک کند و شامل همه مواد مغذی ، مایعات ، اسیدهای آمینه ، اسیدهای چرب ضروری ، ویتامین ها و غیره باشد. در برخی موارد ، بسته به نوع بیماری ، فرد باید از رژیم غذایی خاصی به نام رژیم درمانی پیروی کند.

رژیم غذایی اینترنتی

هدف از رژیم آنلاین چیست؟

با افزایش نگرانی های زندگی ، افراد معمولاً زمان کافی برای مراجعه شخصی به مشاوره تغذیه خوب را ندارند ، بنابراین پزشک برنامه رژیم غذایی آنلاین را تنظیم کرده است. در این روش فرد به وب سایت پزشک متخصص لازم مراجعه می کند ، فرم مربوط به رژیم غذایی اینترنتی را پر می کند و پس از چند روز متخصص تغذیه آنها را بررسی کرده و برنامه غذایی مناسب را برای فرد ارسال می کند.

توجه داشته باشید که توصیه های تغذیه ای در مورد رژیم اینترنتی نیز در اختیار شما قرار می گیرد و در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید آن را با وی در میان بگذارید.

تفاوت بین رژیم آنلاین و حضور چیست؟

برخی تصور می کنند که ممکن است این دو رژیم غذایی متفاوت باشند ، اما اینطور نیست و تنها تفاوت این است که شما با رژیم معمولی به مطب پزشک مراجعه می کنید و او شخصاً س relevantالات مربوطه را می پرسد ، اما در رژیم آنلاین سوالات و اطلاعات به صورت مکتوب است.

از رژیم های بدون اصول پیروی نکنید:

برخی از افراد سعی می کنند با حذف برخی غذاها از وعده های غذایی خود ، وزن خود را کاهش دهند ، که این امر به هیچ وجه درست نیست زیرا همه افراد اطلاعات کافی در مورد رژیم غذایی ندارند و بنابراین می توانند هزینه داشته باشند. غذای نامناسب به بدن شما آسیب می رساند. با رژیم غذایی از یک متخصص تغذیه خوب همه غذاها را به مقدار مشخص بخورید و تضمین می شود که وزن خود را کاهش دهید.

رژیم غذایی اینترنتی

مقاله رژیم غذایی آنلاین را بیشتر بخوانید

یک رژیم غذایی سالم چیست؟

داشتن رژیم غذایی سالم به این معنا نیست که شما محدودیت های شدیدی دارید ، بطور غیر منطقی لاغر هستید یا خود را از غذاهایی که دوست دارید محروم می کنید. این به معنای احساس خوب ، داشتن انرژی بیشتر ، بهبود سلامتی و افزایش روحیه است.

داشتن رژیم غذایی سالم کار سختی نیست. اگر در مورد رژیم ها و دستور العمل های رژیم غذایی گیج شده اید ، تنها نیستید. در اینجا دکتر شادنوش متخصص تغذیه اطلاعات کاملی در مورد غذاهای خوب و مناسب به شما می دهد.

حقیقت این است که در حالی که برخی غذاها یا برخی مواد مغذی تأثیرات مفیدی بر خلق و خوی فرد دارند ، این رژیم غذایی کلی شما است که اهمیت دارد. سنگ بنای یک رژیم غذایی سالم جایگزینی غذاهای فرآوری شده با غذاهای واقعی است. غذاهایی که بسیار نزدیک به غذاهایی هستند که می توان در طبیعت تهیه کرد ، می تواند تفاوت چشمگیری در تفکر ، ظاهر و احساسات شما ایجاد کند.

با این دستورالعمل های ساده ، می توانید یک رژیم غذایی خوشمزه ، مغذی و متنوع ایجاد کنید که برای بدن و روح شما مفید است.

اصول یک رژیم غذایی سالم

نیازی نیست الگوهای خاصی را از رژیم غذایی خود حذف کنید ، بلکه می توانید سالم ترین گزینه ها را از هر الگو انتخاب کنید.

  • پروتئین- به شما انرژی می دهد تا بلند شوید و تمرین کنید و عملکردهای تشخیصی و مربوط به خلق و خوی خود را کنترل کنید. مصرف بیش از حد پروتئین می تواند برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی خطرناک باشد. تحقیقات نشان می دهد که بسیاری از ما به پروتئین با کیفیت نیاز داریم ، به ویژه با افزایش سن.
  • چربی- همه چربی ها یکسان نیستند. همانطور که چربی های بد می توانند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را افزایش دهند ، چربی های خوب از مغز و قلب شما مراقبت می کنند. چربی هایی مانند امگا 3 برای سلامت جسمی و روانی ضروری هستند.
  • فیبر- خوردن غذاهای سرشار از فیبر می تواند خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را کاهش دهد. فیبر همچنین می تواند پوست را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند.
  • کلسیم- دریافت ناکافی کلسیم در رژیم غذایی باعث اضطراب ، افسردگی و مشکلات خواب می شود. صرف نظر از جنسیت و سن ، خوردن غنی از کلسیم و دریافت منیزیم ، ویتامین D و پتاسیم کافی برای کمک به کلسیم در انجام وظیفه مهم است.
  • کربوهیدرات- کربوهیدراتها مهمترین منبع انرژی هستند. اما بیشتر آنها باید از کربوهیدراتهای پیچیده و تصفیه نشده (سبزیجات ، غلات و میوه ها) به جای شکر و کربوهیدراتهای تصفیه شده تهیه شوند. قطع نان سفید ، نان خامه ای ، نشاسته و شکر می تواند از جهش سریع قند خون ، نوسانات خلقی و تشکیل انرژی و چربی به ویژه در اطراف کمر جلوگیری کند.

رژیم غذایی اینترنتی

از رژیم غذایی سالم پیروی کنید.

بهترین عملکرد این است که هر از گاهی تغییرات کوچکی ایجاد شود. حفظ هدف در سطح ملایم می تواند به شما در دستیابی به نتایج دراز مدتی که بدن شما را از خوردن غذاهای مورد علاقه خود محروم می کند ، کمک کند.

با برداشتن قدم های کوچک و قابل کنترل ، مانند افزودن سالاد به رژیم غذایی خود یکبار در روز ، به رژیم غذایی سالم فکر کنید. هنگامی که این تغییرات کوچک به یک عادت تبدیل شد ، می توانید به افزودن گزینه های سالم ادامه دهید.

برای موفقیت آماده شوید.

همه چیز را ساده نگه دارید تا برای موفقیت آماده شوید. رژیم غذایی سالم نباید پیچیده باشد. به جای نگرانی در مورد کالری ، به مواردی مانند رنگ ، تنوع و طراوت فکر کنید. به یاد داشته باشید که از غذاهای فرآوری شده اجتناب کنید و مواد تازه را انتخاب کنید.

غذای خود را آماده کنید. تغییرات درست را در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. برچسب های مواد غذایی را بخوانید تا از میزان قند یا چربی های ناسالم در غذاهای فرآوری شده مطلع شوید. روی احساسی که بعد از غذا خوردن دارید تمرکز کنید و سعی کنید با انتخاب گزینه های تغذیه سالم ، هیدراته بمانید.

اعتدال: در همه رژیم های سالم مهم است

منظور از اقدامات رژیم غذایی خوردن به اندازه بدن است. برای بسیاری از ما ، اعتدال به معنای خوردن کمتر از نیاز بدن است. اما این بدان معنا نیست که غذاهای مورد علاقه را حذف کنید. خوردن غذای مورد علاقه شما در یک وعده گاه به گاه نامحدود است ، به شرطی که غذای خورده شده در وعده های دیگر را رعایت کنید.

به خاطر داشته باشید که وعده ها را کاهش دهید. درست قبل از سیر شدن غذا را متوقف کنید ، زیرا مغز شما برای ارسال کل پیام به زمان نیاز دارد. در صورت امکان با دیگران غذا بخورید. غذا خوردن به تنهایی ، به ویژه در مقابل تلویزیون یا کامپیوتر ، می تواند منجر به پرخوری شود. میان وعده ها را در خانه محدود کنید. به جای خرید تنقلات و در دسترس قرار دادن آنها در خانه ، گزینه های سالم را انتخاب کنید و هنگامی که می خواهید به خودتان پاداش بدهید ، بیرون بروید و میان وعده مورد علاقه خود را از بیرون خریداری کنید.

معمولاً ما همیشه برای سیری غذا نمی خوریم. گاهی اوقات ما برای از بین بردن استرس یا غلبه بر احساسات ناخوشایند مانند غم ، تنهایی یا کسالت غذا می خوریم. با یادگیری راه های سالم برای مقابله با استرس و احساسات ، می توانیم غذایی را که می خوریم کنترل کنیم.

از خوردن غذا در اواخر شب خودداری کنید. شام را زود بخورید و تا صبح روز بعد 14 تا 16 ساعت چیزی نخورید. تحقیقات نشان می دهد غذا خوردن تنها زمانی که بیشتر فعال هستید به سیستم گوارشی شما زمان بیشتری برای استراحت می دهد و به حفظ وزن متعادل کمک می کند.

میوه ها و سبزیجات کالری کمی دارند و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین ها ، مواد معدنی ، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند. حداقل پنج وعده میوه و سبزیجات در روز بخورید.

دیدگاهتان را بنویسید