رژیم غذایی | لوازم ورزشی اصول لاغری


اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، باید چربی های روانی را حذف کنید و این امر منجر به کاهش چربی دور کمر می شود. بنابراین در حقیقت ، اولین قدم برای کاهش وزن با ذهن آغاز می شود.

قبل از اینکه بتوانید از تغییرات فیزیکی مرتبط با کاهش وزن سالم لذت ببرید ، ابتدا باید یک تغییر ذهنی ایجاد کنید که به شما کمک می کند عادت های بد قدیمی خود را ترک کنید. کلید شروع تغییر شما این است که در مورد آن فکر کنید – شما می خواهید به جای رژیم غذایی سریع کاهش وزن ، یک شیوه زندگی واقعی را تغییر دهید. هدف خود را کنترل وزن در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که می خواهید در آینده نزدیک به رژیم غذایی جدید و سالم خود پایبند باشید.

کاهش وزن

هر کسی بهانه های خودش را دارد. وقتی سعی می کنند سبک زندگی و رژیم غذایی شما را بهبود بخشند ، اکثر افراد تا زمانی که مشکل خاصی وجود نداشته باشد ، خوب عمل می کنند.

برای کاهش وزن باید صبور باشید

یکی از مهمترین مشکلات ذهنی کاهش وزن ، تمایل زیاد یا بیش از حد سریع است و خوب است بدانید که کاهش وزن برای رضایت بیشتر افراد رژیم غذایی بسیار کند است. در حقیقت ، هنگامی که به آرامی وزن خود را کاهش می دهید ، بهترین نتایج را به دست می آورید.

خود را با وزن ایده آل تصور کنید

اگر می خواهید لاغر باشید ، خود را لاغر نشان دهید. آینده خود را در شش ماه آینده تا یک سال تجسم کنید و فکر کنید که چقدر خوب خواهید بود و چه احساسی خواهید داشت بدون اضافه وزن.

عکسهای قدیمی مربوط به زمانی را که لاغرتر بودید پیدا کنید و آنها را در مکانی قرار دهید که به شما یادآوری کند چه چیزی را برای رسیدن به آن تلاش می کنید. از خود بپرسید آن زمان چه کردید و می توانید امروز در سبک زندگی خود بگنجانید. به فعالیتهایی فکر کنید که دوست دارید انجام دهید اما به دلیل وزن خود نمی توانید انجام دهید.

انتظارات واقع بینانه داشته باشید

وقتی پزشکان از بیماران خود می پرسند که چقدر می خواهند وزن خود را کاهش دهند ، بیماران معمولاً برای وزن ایده آل خود عددی می خواهند ، اما اینطور نیست. محدوده وزنی واقعی را مشخص کنید ، نه یک عدد.

انتظار داشته باشید که در مورد آینده خود احساس خوب و واقعی داشته باشید

اهداف کوچک تعیین کنید

لیستی از اهداف کوچکتر تهیه کنید که به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک می کند. این اهداف کوچک باید مواردی باشند که بدون ایجاد اختلال در زندگی ، شیوه زندگی شما را بهبود بخشد ، به عنوان مثال:

  • هر روز میوه و سبزیجات بیشتری بخورید
  • حداقل 30 دقیقه در روز فعالیت بدنی کمی داشته باشید
  • به جای سیب زمینی سرخ شده همراه غذا سالاد سفارش دهید
  • تا بتوان از نردبان بالا رفت و نفس کشید

همه ما می دانیم که تغییر دشوار است و اگر سعی می کنید تغییرات زیادی انجام دهید بسیار دشوار است ، بنابراین کوچک شروع کنید و به تدریج شیوه زندگی خود را بهبود بخشید.

از حمایت عزیزان لذت ببرید

همه ما به حمایت نیاز داریم ، به ویژه در شرایط سخت. یک دوست ، عضو خانواده یا گروه حمایتی پیدا کنید که بتوانید به طور منظم با آنها ارتباط برقرار کنید. مطالعات نشان می دهد افرادی که با دیگران چه بصورت حضوری و چه آنلاین ارتباط برقرار می کنند ، عملکرد بهتری نسبت به افرادی که رژیم غذایی دارند و سعی می کنند این کار را به تنهایی انجام دهند ، دارند.

یک طرح تجاری دقیق داشته باشید

هر شب وعده های غذایی سالم را برای روز بعد برنامه ریزی کنید. برنامه ریزی پیش رو 80 درصد مشکل است. اگر مجهز به برنامه ریزی دقیق باشید ، نتایج بهتری خواهید گرفت.

سعی کنید برنامه آموزشی خود را به عنوان جلسات خود تنظیم کنید. به عنوان مثال ، میوه ها و سبزیجات خشک را جایگزین غذاهای ناسالم کنید تا وسوسه نشوید.

با انجام چنین اقداماتی در زندگی ، اولویت بندی سلامتی و در نهایت ، این رفتارهای سالم به بخشی عادی از زندگی شما تبدیل خواهد شد.

به خودتان پاداش دهید.

با سفر به سینما ، مانیکور یا چیز دیگری که به شما احساس خوبی نسبت به دستاوردهای خود می دهد (غیر از قیمت غذا) ، به خودتان پاداش دهید.

برای رسیدن به یکی از اهداف کوچک خود یا کاهش وزن یا چند اینچ دور کمرتان به خودتان پاداش دهید ، بنابراین سخت کوشی خود را تشخیص داده و قدم هایی را که برای سالم ماندن برمی دارید جشن می گیرید.

عادات قدیمی را کنار بگذارید به

ترک عادات قدیمی سخت است ، اما اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید ، نمی توانید مانند گذشته ادامه دهید.

سعی کنید به آرامی اما مطمئناً رفتارهایی را که منجر به افزایش وزن می شود شناسایی کنید و با قدم های کوچکی که می توانید بدون احساس محرومیت به راحتی آنها را بردارید ، آنها را معکوس کنید.

به عنوان مثال ، اگر سیب زمینی می خورید ، با تغییر تنقلات از مافین یا چیپس به یک تکه میوه شروع کنید. شب بعد سعی کنید فقط یک نوشیدنی بدون کالری بخورید. در نهایت ، می توانید هنگام تماشای تلویزیون شروع به ورزش کنید.

راه دیگر برای شروع عادت های بد: غذاهای وسوسه انگیز و بدون کالری را در آشپزخانه خود کنار بگذارید و جایگزین های سالم آنها را جایگزین کنید.

حتما با یک متخصص مشورت کنید

با همکاری با متخصص تغذیه ، می توانید برنامه کاهش وزن متناسب با سبک زندگی ، نیازهای تغذیه ای و همه شرایط پزشکی داشته باشید و یکی از این موارد شامل غذاهای سالم است که دوست دارید و می خواهید بخورید. دلیل اینکه اکثر افراد برنامه رژیم غذایی خود را اجرا نمی کنند این است که طرحی را انتخاب کرده اند که برای آنها مناسب نیست. یک متخصص تغذیه همچنین می تواند به شما کمک کند تا از نظر روانی برای چالش پیش رو آماده شوید.

دنبال کردن

وزن خود را منظم نگه دارید. مطالعات نشان می دهد که ردیابی این اطلاعات به ارتقاء رفتارهای مثبت و به حداقل رساندن رفتارهای ناسالم کمک می کند. فقط دانستن اینکه در حال غذا خوردن هستید می تواند به شما در مقاومت در برابر آن کیک کمک کند!

خودتان را باور کنید

ممکن است قبلا وزن کم کرده باشید ، اما این بدان معنا نیست که اکنون شکست خواهید خورد. مطمئناً روزهایی در پیش خواهید بود که شما بیش از حد غذا بخورید یا از یک تمرین برنامه ریزی شده صرف نظر کنید ، اما مثبت اندیشی و ادامه برنامه خود مهم است. بدانید که دستیابی به اهداف کاهش وزن زمان بر است. کاهش 2 کیلوگرم نیز برای سلامتی مفید است و می تواند در کاهش 2 کیلوگرم انگیزه ایجاد کند. متوجه شوید که کاهش وزن به ندرت به صورت مستقیم اتفاق می افتد ، و اگر روزی زیاد غذا می خورید ، ناراحت نشوید – فقط در وعده بعدی به برنامه خود بازگردید.

اگر هنوز نمی توانید با رعایت همه این موارد وزن خود را کاهش دهید ، می توانید دلیل کاهش وزن خود را توضیح دهید اینجا بررسی.

منابع

https://www.webmd.com/diet/obesity/features/8-ways-to-think-thin#3

https://www.everydayhealth.com/weight-pictures/ways-to-mentally-prepare-for-weight-loss.aspx

https://aaptiv.com/magazine/ how-to-mentally-prepare-for-weight-loss

دیدگاهتان را بنویسید