رژیم ماست برای کاهش وزن ؛ 3 تأثیر ماست بر کاهش وزن


رژیم غذایی ما

رژیم غذایی ما یکی از روش ها است کاهش وزن که می تواند علاوه بر کاهش وزن فواید سلامتی چند تا داشته باشید. ماست به عنوان یک محصول لبنی ، برای یک نفر خوراک مختصر، صبحانه یا مزه دار کردن غذا در سراسر جهان محبوب است.

ماست برای سلامت اسکلتی بدن و دستگاه گوارش مفید است و برخی ادعا می کنند که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. حتی چندین رژیم غذایی وجود دارد که از ماست استفاده می کنند و ادعا می کنند که منجر به کاهش وزن می شوند.

تعجب آور است که بدانید این نوع رژیم هنوز مورد توجه است. در ادامه این متن ، ما هر آنچه که در رابطه با رژیم غذایی و تأثیر آن بر کاهش وزن مورد نیاز است را توضیح خواهیم داد.

ارزش غذایی ماست در رژیم غذایی

ارزش غذایی (در 100 گرم) ماست کم چرب ماست پر چرب
کالری 63 کالری 61 کالری
چاق 1.55 گرم 3.25 گرم
کربوهیدرات 7.04 گرم 4.66 گرم
پروتئین 5.25 گرم 3.47 گرم

تاثیرات مختلف ماست بر کاهش وزن

در رژیم ماست ، منوی غذا بر اساس مصرف ماست تنظیم می شود. نظریه های مختلفی وجود دارد که از تأثیر ماست بر کاهش وزن حمایت می کند.

تاثیر کلسیم بر کاهش وزن

یکی از مواد مغذی موجود در ماست که در رژیم ماست مورد بحث قرار گرفته است ، کلسیم است. ماست ما منبع عالی کلسیم هر لیوان 23 درصد از نیاز روزانه بدن به کلسیم را تأمین می کند.

کلسیم یک ماده معدنی کامل است برای سلامت استخوان ها مهم است تأثیر بر کاهش وزن همیشه مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق مطالعات انجام شده ، کلسیم زیاد در خون باعث کاهش رشد سلول های چربی می شود. مطالعات حیوانی نشان می دهد که کاهش توده چربی بدن و کاهش وزن با مصرف مکمل های کلسیم ایجاد می شود. (منبع)

تاثیر ماست بر کاهش وزن

در مطالعات انجام شده بر روی 4733 نفر ، مکمل های کلسیم منجر به افزایش وزن کمتر در افراد در سنین مختلف با توده بدن متعادل شد. در این مطالعه ، افرادی که از مکمل های کلسیم استفاده کردند ، 1 کیلوگرم کمتر از سایر افراد وزن اضافه کردند.

در رژیم غذایی ما ، زنان یائسه با افزایش کلسیم ، کاهش وزن و کاهش چربی در کودکان به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. با این حال ، تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم در ماست بر کاهش وزن مورد نیاز است.

2. تأثیر پروتئین رژیم غذایی ماست بر کاهش وزن

ماست منبع خوبی از پروتئین است. مصرف پروتئین تأثیرات عمده ای بر کاهش وزن و رژیم غذایی دارد.

تنظیم هورمون های گرسنگی

دریافت پروتئین بیشتر سطح هورمون های سرکوب کننده اشتها را افزایش می دهد. علاوه بر این ، محتوای گرلین (هورمون اشتها) را کاهش می دهد.

افزایش متابولیسم

در رژیم ماست ، بدن پروتئین بیشتری دریافت می کند. در نتیجه ، پروتئین بیشتری افزایش می یابد متابولیسم اشانجامد. رژیم های غنی از پروتئین مانند ماست متابولیسم بدن را افزایش داده و به بدن کمک می کند تا کالری بیشتری بسوزاند.

احساس سیری و سیری در معده

شاید یکی از دلایلی که رژیم ماست ما بسیار خوب است این است که حاوی پروتئین است. زیرا پروتئین به احساس سیری و معده نیز رهبری خواهد کرد. در نتیجه از پرخوری و حتی گرسنگی ناشی از گرسنگی جلوگیری می کند.

در حفظ ماهیچه ها در طول روند کاهش وزن مثر است

در طول رژیم کم کالری و کم چرب ، مصرف زیاد پروتئین به همراه کاهش چربی به حفظ بافت ماهیچه ای کمک می کند. به خصوص اگر در طول این رژیم تمرینات قدرتی انجام دهید.

رژیم غذایی ما

یک وعده 245 گرم ماست ساده حاوی 8 گرم پروتئین و ماست یونانی حاوی 22 گرم پروتئین است. با این حال ، فقط لبنیات حاوی پروتئین نیستند و منابع غذایی مانند گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی و سویا نیز باید در رژیم غذایی متنوعی گنجانده شوند.

3. پروبیوتیک ها و ماست

ماست منبع عالی پروبیوتیک است که باید در بدن به عنوان باکتری مفید برای سلامت روده وجود داشته باشد.

اگرچه تحقیقات کمی در مورد استفاده از پروبیوتیک ها و تأثیر آنها بر کاهش وزن انجام شده است ، اما مطالعات اولیه بر روی پروبیوتیک های حاوی باکتری لاکتوباسیلوس که به طور گسترده در ماست یافت می شود ، نشان داده است که آنها برای کاهش وزن و کاهش چربی در شکم موثر هستند.

در یک مطالعه 43 روزه ، 28 فرد چاق روزانه 100 گرم ماست کامل بیشتر از ماست پروبیوتیک مصرف کردند. این بدان معنی است که رژیم ماست ما پروبیوتیک های بیشتری به بدن می دهد.

  • ماست منبع خوبی از کلسیم ، پروتئین و پروبیوتیک است. پروتئین آن به روند کاهش وزن کمک می کند ، اما تحقیقات بیشتری در مورد تأثیر کلسیم و پروبیوتیک ها بر کاهش وزن مورد نیاز است.

آیا رژیم ماست برای کاهش وزن م effectiveثر است؟

مطالعات نشان می دهد افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود ماست مصرف می کنند ، بیشتر احتمال دارد اضافه وزن و چاقی کمتر دارند.

بر اساس یک مطالعه ، افرادی که حداقل سه بار در هفته ماست می خوردند ، نسبت به افرادی که هفته ای یک بار ماست می خوردند ، کمتر افزایش می یافتند.

با وجود این تحقیقات ، هیچ دلیلی برای پیروی از رژیم ماست برای کاهش وزن وجود ندارد. اما نمی توان از تاثیرات ماست در روند کاهش وزن برای سلامتی چشم پوشی کرد. در زیر بهتر است فرایند کاهش وزن اما نباید از آن به عنوان تنها غذای کاهش وزن در رژیم غذایی استفاده کرد.

چقدر ماست باید در رژیم غذایی باشد؟

با وجود فواید فراوان ماست ، برای جلوگیری از پرخوری و پرخوری ، باید از رژیم غذایی کاهش وزن به جای غذاهای مضر استفاده کرد. اما برخی از محصولات ماست کاملاً سالم نیستند.

برخی از انواع ماست در مارک های مختلف ممکن است حاوی شکر ، چربی اشباع شده و چربی های مضر باشد. این موارد می تواند شما را در معرض بیماری های قلبی ، دیابت نوع 2 و افزایش وزن قرار دهد.

بنابراین ، بهتر است ماست را در حد متعادل در رژیم غذایی قرار دهید. قبل از خرید حتما به برچسب روی بسته توجه کنید تا میزان قند ، سدیم ، چربی و کلسترول را بدانید. ترجیحاً یکی را انتخاب کنید که حداقل یا صفر از این مواد را داشته باشد.

نکته آخر

رژیم ماست به تنهایی نمی تواند فرایندی برای کاهش وزن باشد. اما برای نتایج بهتر می توانید از ماست در رژیم کاهش وزن خود استفاده کنید. از ماست برای تهیه اسموتی لاغری و رژیم غذایی استفاده کنید ، به عنوان یک میان وعده خوب برای جلوگیری از خوردن غذاهای مضر در حین دریافت مواد مغذی آن.

دیدگاهتان را بنویسید