رژیم ورزشکاران رژیم غذایی مناسب برای ورزشکاران


رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشکاران

رعایت رژیم غذایی هنگام ورزش بسیار مهم است. رژیم غذایی ناسالم می تواند بر عملکرد و ورزش تأثیر بگذارد.

بنابراین ، بهتر است افرادی که از برنامه های ورزشی استفاده می کنند رژیم داشته باشند.

ورزش انرژی بدن را مصرف می کند و باید این انرژی را با مصرف غذا جبران کنیم.

رژیم ورزشکاران

با افزایش آگاهی اجتماعی ، توجه به ورزش و فعالیت های ورزشی در حال افزایش است ، به طوری که توجه به رژیم غذایی برای ورزشکاران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر تمرینات را به صورت حرفه ای دنبال کرده اید ، تمرینات بدنی روزانه یکی از اولویت های زندگی شما هستند و مطمئناً برای موفقیت در این امر به رژیم غذایی مناسب ورزشی نیاز خواهید داشت. از سوی دیگر ، در دهه گذشته ، استفاده از مکمل های ورزشی به نفع باشگاه های ورزشی و مشتریان آنها بوده است. با این حال ، علاوه بر هزینه بالای استفاده از مکمل های ورزشی ، همیشه خطر تقلبی و بی کیفیت بودن وجود دارد ، در حالی که مصرف مکمل های ورزشی در دراز مدت می تواند عواقب جبران ناپذیری داشته باشد.

اساساً ، به یاد داشته باشید که مکمل های ورزشی با کیفیت را فقط برای یک دوره سه تا چهار ماه قبل از تمرین با فشار بالا مصرف کنید ، و نیازی به مصرف مداوم آنها نیست و استفاده مداوم از این مکمل ها توصیه نمی شود. بنابراین ، استفاده از مکمل های ورزشی نیز باید تحت رژیم پزشک در رژیم غذایی ورزشکاران گنجانده شود.

در وب سایت وزن من ، جدیدترین برنامه رژیم غذایی را برای ورزشکاران که مناسب ورزشکاران برای دستیابی به توده عضلانی مورد انتظار است ، با دانش متخصصان و متخصصان تغذیه و همچنین مربیان پیشکسوت باشگاه و اساتید ورزشی به شما ارائه می دهیم. با ما بمان.

طبق توصیه های بسیاری از متخصصان محافل پزشکی ورزشی در سراسر جهان ، رژیم غذایی ورزشکاران باید به راحتی نیازهای تغذیه ای ورزشکاران را در تمام مقاطع تحصیلی شامل آماتورها ، نیمه حرفه ای ها و متخصصان در حضور یا عدم حضور در مسابقات برآورده کند. عدم آگاهی از رژیم غذایی ورزشکاران در حین مسابقه یا تمرین می تواند علاوه بر متحمل شدن هزینه ، خطرات زیادی برای سلامتی به همراه داشته باشد. بنابراین ، برای دریافت برنامه ورزشی و همچنین چاقی یا افزایش وزن ، باید به یک مرکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.
اهمیت تغذیه ورزشی با رژیم ورزشکاران

افرادی که در معرض فعالیت بدنی شدید هستند متابولیسم بالایی دارند و بسیاری از مواد معدنی و مواد مغذی بدن را در حین فعالیت بدنی و تعریق از دست می دهند. بنابراین ، تنها می توان با داشتن یک رژیم غذایی ورزشی مناسب و بر اساس اصول تغذیه مناسب برای این افراد ، مواد مغذی از دست رفته را جبران کرد. رژیم غذایی ورزشکاران برای ورزشکاران باید شامل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن و همه غذاهای هرم تغذیه باشد. با این حال ، بسته به مرحله عضله سازی که در آن قرار دارید ، مصرف هر ماده باید با توجه به رژیم غذایی ورزشکار مدیریت شود.
خواص رژیم غذایی ورزشکاران

رژیم ورزشی به افراد این فرصت را می دهد که رژیم ورزشی خود را با رژیم خانوادگی خود تطبیق دهند تا علاوه بر حفظ رژیم ورزشی سالم ، با رژیم خانواده نیز سازگار شود.
رژیم غذایی ورزشکاران با رژیم غذایی افراد معمولی متفاوت است. به عنوان مثال ، یکی از اصول طراحی رژیم غذایی یک ورزشکار ، افزایش میزان پروتئین در رژیم غذایی وی است ، به طوری که برای یک فرد عادی حدود 8 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن است ، اما در یک برنامه ورزشی ، میزان پروتئین در رژیم غذایی 1.5 تا 2 گرم است. به ازای هر کیلوگرم وزن بدن. البته میزان پروتئین در رژیم غذایی ورزشکاران بسته به نوع ورزش ، وزن و ورزش سبک متفاوت است.

یکی دیگر از ویژگی های رژیم های ورزشکاران ، افزایش نیاز به کربوهیدرات ها برای تأمین انرژی و جلوگیری از خستگی زودرس است. از سوی دیگر ، افزودن مواد معدنی و ویتامین ها برای عضله سازی باید در رژیم ورزشی گنجانده شود. بنابراین ، کنترل قوی وزن و همچنین بررسی های منظم برای ورزشکاران توصیه می شود که یک مشاور تغذیه مناسب داشته باشند و رژیم غذایی ورزشکاران را بسته به شرایط بدنی هر هفته یا هر ماه به روز کنند.

اهمیت رژیم غذایی ورزشکاران

شما می توانید با دریافت برنامه های رژیم غذایی ورزشکاران به صورت آنلاین با پشتیبانی چندین سال تجربه متخصصان و پزشکان بهداشت حرفه ای ، همراه با دریافت مشاوره دو طرفه از مرکز بهداشتی “وزن من” ، از بهترین روش های ورزشی ورزشی و رژیم غذایی سالم برای ورزشکاران بهره مند شوید به
اهمیت محاسبه انرژی در رژیم غذایی ورزشکاران

معمولاً هنگام طراحی یک برنامه تمرینی ، توجه به نوع تمرین ، طول آن و تعداد دفعات انجام آن در طول هفته بسیار مهم است. تا بتوانند میزان انرژی مورد نیاز خود را در طول ورزش و مسابقات به صورت علمی و صحیح تأمین کنند.

بسیاری هنوز معتقدند که استفاده از مکمل های ورزشی به تناسب اندام و تمرین کمک می کند ، در حالی که بسیاری از استادان تناسب اندام و برنامه های ورزشی علاوه بر فعالیت های ورزشی ، از رژیم غذایی واقعی و اصولی استفاده می کنند.

مرکز پزشکی “وزن من” که از تجربه متخصصان تغذیه ورزشی بر اساس فعالیت های ورزشی استفاده می کند ، برنامه های رژیم غذایی ورزشکاران را به شیوه ای کاربردی ، ساده و البته 100٪ کاربردی در اختیار مراجعین محترمی قرار می دهد که رژیم غذایی منظم ورزشی را در جوامع ورزشی رعایت می کنند. داخلی و بین المللی است.
در رژیم ورزشکاران چه بخوریم

مرغ: خوردن سینه مرغ آب پز برای شام یا ناهار کمک زیادی به رساندن پروتئین به بدن ورزشکار می کند.
ماهی: غذاهای دریایی سرشار از امگا 3 هستند و به ورزشکاران انرژی لازم برای تمرین را می دهد.
مصرف دیرهنگام کربوهیدرات: غذاهایی مانند ماکارونی ، برنج و نان مصرف کنید
از نوشیدنی های گازدار استفاده نکنید
30 دقیقه قبل از ورزش از شکر معمولی استفاده نکنید
از گوشت گاو به عنوان بهترین گوشت برای خوردن استفاده کنید
برای جلوگیری از گرفتگی عضلات از مغز ، بریس و آب استفاده نکنید
از غذاهای پخته ، کبابی و بخارپز استفاده کنید و مصرف غذاهای سرخ شده را کاهش دهید
هفته ای یکبار مصرف کبد را در رژیم غذایی ورزشکاران لحاظ کنید
بدون مشورت با متخصصان و مشاوران در رژیم غذایی ورزشکاران مکمل مصرف نکنید
میوه ها و سبزیجات (5 وعده یا بیشتر): مصرف میوه هایی مانند موز ، توت فرنگی ، زغال اخته و انگور فرنگی در عین تأمین آنتی اکسیدان های مورد نیاز بدن باعث افزایش قند خون و بازیابی انرژی در بدن ورزشکار می شود.

آنچه در رژیم غذایی ورزشکاران نباید خورد

محرک های سیستم عصبی مرکزی: از غذاهایی که حاوی کوکائین ، کافئین و آمفتامین ها هستند ، که باعث ورزش شدید ورزشکار به دلیل احساس خستگی می شود ، خودداری کنید.
مسکن های مخدر: برخی از مسکن ها مانند هروئین ، مورفین و ترک به دلیل اثرات مخرب آنها ، اکیدا ممنوع است.

رژیم ورزشکاران قبل از مسابقات

هدف نهایی رژیم غذایی یک ورزشکار این است که بدن ورزشکار را با تأمین کربوهیدرات کافی به عنوان منبع انرژی و جلوگیری از کاهش ذخایر گلیکوژن عضلات و همچنین تامین آب کافی ، آماده کند. طبق برنامه رژیم غذایی ورزشکاران ، در روز مسابقه باید از مصرف غذاهای چرب و غنی از پروتئین به دلیل هضم آهسته آنها اجتناب کنید ، زیرا تأثیر منفی بر عملکرد ورزشی ورزشکاران خواهد داشت.

رژیم ورزشکاران توصیه می کند غذاهای غنی از کربوهیدرات به جای غذاهای چرب و پروتئینی سریعتر هضم و جذب شوند. اطمینان حاصل کنید که حدود 150 تا 300 گرم کربوهیدرات از ورزشکار 3 تا 4 ساعت قبل از شروع مسابقات و تمرینات ورزشی مصرف کنید.

به عنوان مثال ، طبق رژیم غذایی ورزشکاران در روز مسابقه ، می توانید ماکارونی و نان ، نان با کره-مربا-عسل یا یک کاسه غلات با شیر بخورید. اما برای برخی از فعالیتها ، مانند دو و میدانی ، شنا ، دوچرخه سواری و اسکی ، جایی که بدن ورزشکار به دلیل کاهش ذخایر گلیکوژن بسیار خسته می شود ، مصرف کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکار باید 70 be (حدود 612 گرم کربوهیدرات) باشد تا گلیکوژن تولید شود. به بنابراین می توانید از فرنی ، تخم مرغ عسلی ، سبزیجات و میوه های تازه ، آب میوه ، برنج و ماهی و غیره استفاده کنید.
روشهای بارگیری کربوهیدرات در رژیم غذایی ورزشکاران

3 روز قبل از مسابقات و تمرینات غذایی (کربوهیدرات بالا) بخورید (مناسب برای مسابقات هفتگی)
رژیم ورزشی 6 روزه: در طول سه روز اول قبل از مسابقات ، رژیم ورزشکار شامل کربوهیدرات به همراه ورزش سبک است و 3 روز گذشته علاوه بر ورزش های سنگین حاوی غذاهای کم کربوهیدرات در رژیم ورزشکار است. برنامه رژیم غذایی ورزشکاران مناسب برای مسابقات قهرمانی کشور و بین المللی)

راههای ارتباط با خانم بهار هندی

شماره تماس مستقیم: ۰۹۰۳۱۳۱۳۱۱۹

نشانی: بلوار کشاورز ، بین جمالزاده و کارگر ، ساختمان پزشکان بهار ، پلاک 340 ، طبقه دوم ، واحد ۱۲۲

دیدگاهتان را بنویسید