رژیم چاقی در یک هفته | لیست غذاهای چرب


رژیم های چاقی به مدت یک هفته مجموعه ای از عادات غذایی خاص برای افزایش وزن در کوتاه مدت است که معمولاً بر اساس افزایش میزان کالری مصرف شده است.

چگونه در یک هفته وزن اضافه کنیم؟

رژیم چاقی در یک هفته |  چگونه در یک هفته وزن خود را افزایش دهیم؟

اگرچه اکثر مردم در دنیای امروز به دنبال راه های سریع برای کاهش وزن هستند ، اما بسیاری به دنبال افزایش وزن در کوتاه مدت هستند. خوشبختانه برنامه ها و روش های رژیم غذایی م effectiveثری برای چاقی برای این گروه از افراد وجود دارد. نوجوانان و افرادی که از کاهش وزن زیاد رنج می برند از طرفداران اصلی برنامه چاقی هستند.

بنابراین ، در این مقاله رژیم چاقی در یک هفته ، غذا و روشهای م toثر برای افزایش وزن در کوتاه مدت را مرور می کنیم.

مطالعه: رژیم کتوژنیک

افزایش وزن در یک هفته می تواند برای بدن بسیار سنگین باشد و فشار زیادی را بر نقاط مختلف بدن وارد کند. بنابراین ، این فرایند باید زیر نظر پزشک انجام شود تا آسیب های جانبی در اندام های مختلف بدن ایجاد نشود. برای افزایش وزن در کوتاه مدت ، باید به چند نکته مهم توجه کنید:

افزایش میزان دریافت کالری از طریق رژیم غذایی باید با در نظر گرفتن ویژگی های فردی فرد انجام شود. متخصصان تغذیه معتقدند که کاهش 20 درصدی کالری به کاهش وزن شما کمک می کند ، اما اگر می خواهید وزن خود را افزایش دهید ، باید 20 درصد کالری بیشتری در طول روز برای افزایش وزن دریافت کنید.

به عنوان مثال ، اگر به طور معمول 2000 کالری دریافت می کنید ، برای افزایش وزن باید 2400 کالری دریافت کنید.

می توانید از نوشیدنی های پرکالری به عنوان منبع انرژی بیشتر استفاده کنید. در رژیم های افزایش وزن ، مصرف کربوهیدرات ها و پروتئین های پیچیده باید در نظر گرفته شود برای تهیه برنامه رژیم غذایی کلیک کنید.

مصرف تدریجی غذا (معمولاً 6 وعده) در طول روز از نکات مهم دیگری است که هنگام افزایش وزن باید به آن توجه کرد. این کار فشار بر دیواره معده را کاهش می دهد. رژیم غذایی چربی باید شامل 4 وعده غذایی استاندارد و دو میان وعده در هفته باشد. غذاهای اصلی باید کالری بالایی داشته باشند و از این نظر بهتر است میوه ، آجیل و آجیل بخورید. ر

در کنار رژیم غذایی خود ، فعالیت های بدنی مانند تمرینات قدرتی برای عضله سازی را نیز فراموش نکنید. همچنین می توانید بعد از تمرین از شیک های پروتئینی و غذاهای غنی از پروتئین استفاده کنید.

علاوه بر رژیم غذایی ، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که می تواند برای کاهش یا افزایش وزن موثر باشد. به عنوان مثال ، تحت تأثیر شرایط استرس زا و کم خوابی ، وزن بدن به شدت کاهش می یابد. بنابراین هشت ساعت خواب با کیفیت و اجتناب از شرایط استرس زا می تواند به شما در افزایش وزن قابل توجه کمک کند.

بیشتر بخوانید: رژیم سوئد

برنامه رژیم چاقی در یک هفته

لیست غذاهای چرب
ماهی های روغنی مانند ماهی آزاد ، ماهی تن ، شاه ماهی و آنچوی
گوشتی مانند بوقلمون ، مرغ و گوشت گاو بدون چربی و گوسفند
حبوبات شامل نخود ، لوبیا سیاه ، عدس ، لوبیا دارچین و همجنس بازان
• تخم مرغ
کره و آجیل هایی مانند بادام زمینی ، بادام زمینی ، بادام ، گردو و بادام زمینی
غلات کامل مانند نان سبوس دار ، ماکارونی ، گندم کامل ، برنج قهوه ای و کینوا
کالری و سبزیجاتی مانند آووکادو ، نارگیل ، موز ، انبه و میوه های خشک
• محصولات لبنی پرچرب ، از جمله شیر ، ماست و پنیر

نوشیدنی کود سریع

نوشیدنی کود سریع

برای برنامه چاقی یک هفته ای ، می توانید با مصرف نوشیدنی های چاق کننده سریع مانند اسموتی های پروتئینی ، در کوتاه مدت وزن خود را افزایش دهید. ساخت اسباب کود خانگی انتخاب بهتری نسبت به نمونه های تجاری آنها است. نسخه های تجاری این ترکیبات معمولاً حاوی قند بیشتری هستند و فاقد مواد مغذی هستند. با تهیه اسباب کود خانگی ، کنترل بیشتری بر مواد مورد استفاده ، طعم و ارزش غذایی آنها خواهید داشت. برخی از نوشیدنی های کود عبارتند از:

• اسموتی های مختلف: اسموتی شامل ترکیبی از میوه های مختلف ، عسل ، شیر ، پروتئین های ساده و طعم دار وی و ماست است. می توانید از این ترکیبات سرشار از کالری و خوشمزه به دلخواه خود استفاده کنید. اگر به اطلاعاتی درباره رژیم غذایی نیاز دارید ، روی پیوند کلیک کنید.

شیر موز: موز یکی از مفیدترین و مفیدترین میوه ها برای افزایش وزن است. این میوه سرشار از کالری ، پتاسیم و کربوهیدرات است. ترکیب شیر ، موز ، عسل یا دارچین می تواند یک ترکیب بسیار قوی ، خوشمزه و مناسب برای افزایش وزن باشد.

شیر را با نارگیل و عسل ترکیب می کند: نارگیل سرشار از کالری و چربی های سالم است. ترکیب این میوه با شیر و عسل می تواند یک ترکیب بسیار مفید و خوشمزه برای افزایش وزن باشد.

آیا رژیم دانمارکی می تواند بر چاقی تأثیر بگذارد؟ برای مشاهده کلیک کنید.

رژیم چاقی در یک هفته

برای هر نوشیدنی ارائه شده ، می توانید از 470 میلی لیتر (دو فنجان) شیر ساده یا شیر سویا (برای افرادی که به لاکتوز حساسیت ندارند) استفاده کنید. همه ترکیبات فوق به همراه مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ها و مواد معدنی بین 400 تا 600 کالری دارند.

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

اولین روز
صبحانه: بوریتو سبزیجات منجمد ؛ 1 dl توت فرنگی
میان وعده اول: 1 شکلات بادام و عسل
ناهار: 2 سالاد ماهی تن با سبزیجات ، 1 dl انبه
بعد از ظهر: 1 سیب بزرگ ، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
شام: سیخ خردل و هویج ، یک و نیم برنج قهوه ای به شکل گربه

روز دوم:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، اسموتی هلو و انبه ، 1 تخم مرغ آب پز
میان وعده اول: 15 هویج کوچک ، 3 قاشق غذاخوری حمص ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل تست شده با گل کلم ، 1 نان تست تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: ذرت بوداده خانگی ، 1 عدد موز بزرگ ، 8 عدد بادام بدون نمک
شام: 2 وعده استیک فیلادلفیا ، 2 dl اسفناج تازه و 1 dl هویج رنده شده با نصف قاشق غذاخوری روغن زیتون و نصف قاشق غذاخوری سرکه بالزامیک

رز سوم:
صبحانه: 2 وعده آجیل دانه بندی شده با آب انگور ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 1 تکه پنیر سوئیسی ، 8 کیک هفت دانه
ناهار: 1 قسمت کدو تنبل برشته با گل کلم و سبزیجات ، 1 قرص نان تست با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 6 اونس ماست یونانی ، 1 فنجان توت فرنگی ، 1 قاشق غذاخوری عسل
شام: 2 وعده پاستای مرغ ، کلم بروکسل و قارچ خامه ای

برای افراد تنبل: رژیم گرفتن در خانه

برنامه رژیم غذایی رایگان برای افزایش وزن

روز چهارم:
صبحانه: 2 وعده آجیل دانه بندی شده با آب انگور ، 1 فنجان شیر
میان وعده: 15 هویج کوچک ، 1/4 فنجان گی ، 1 پرتقال متوسط
ناهار: کدو تنبل تست شده با گل کلم ، 1 نان تست شده با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 4 کیک گراهام ، 1 عدد سیب متوسط
شام: 1 وعده مرغ سرخ شده ، 1 وعده سالاد سیب زمینی یونانی ، 1 وعده لوبیا سبز با سیر

روز 5:
صبحانه: 1 وعده تمشک ، اسموتی هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز
میان وعده: دو شکلات پرانرژی ، عسل و بادام
ناهار: کدو تنبل شده با گل کلم و سبزیجات ، 1 قرص نان با کره بدون نمک
بعد از ظهر: 2 شکلات ، بادام و عسل
شام: 2 وعده سالاد سبز مرغ ، 1 نان هفت دانه برشته شده

روز ششم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 2 عدد پرتقال متوسط
میان وعده: 1 عدد سیب متوسط ​​، 1 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
ناهار: 2 وعده لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای ، 1 فنجان توت فرنگی
بعد از ظهر: 4 عدد بیسکویت گراهام
شام: 2 وعده چیپس تورتیلا با سالاد لوبیا سیاه

روز هفتم:
صبحانه: 1 اسموتی تمشک ، هلو و انبه ، 2 تخم مرغ آب پز سخت ، 1 عدد موز متوسط
میان وعده: 6 گرم ماست یونانی ، نصف فنجان زغال اخته ، 1 قاشق غذاخوری عسل
ناهار: 2 وعده بسته بندی لوبیا سفید و آووکادوی خامه ای
بعد از ظهر: 1 عدد بادام شکلاتی و عسل
شام: 1 وعده ماهی قزل آلا شکم پر با اسفناج خامه ای ، 2 وعده لوبیا سبز با سیر ، 3/4 dl برنج قهوه ای به شکل گربه

چاقی در پاها در یک هفته

چاقی در پاها در یک هفته

افزایش وزن با کمک برنامه رژیم غذایی امکان پذیر است. در این قسمت ، غذاهایی را که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند ، مرور می کنیم. برخی از غذاهایی که برای استخوان مفید هستند عبارتند از:
پروتئین ها: مانند سینه مرغ ، تیلاپیا ، گوشت گاو و فیله
محصولات لبنی کم چرب مانند شیر ، ماست و پنیر
• غلات و نان سبوس دار
میوه ها و اکسیدان های پرانرژی مانند انگور ، توت ، هندوانه و موز
• سبزیجات نشاسته ای شامل سیب زمینی و سبزیجات معمولی مانند قارچ ، کدو سبز و خیار
آجیل و دانه های مغذی مانند گردو
تخم کتان و دانه های چیا
• لوبیا
روغن آووکادو و روغن زیتون

در طول رژیم چاقی به مدت یک هفته از الکل ، فست فودها و غذاهای سرخ شده و همچنین قندهای مصنوعی خودداری کنید. خوردن این غذاها می تواند به سیستم گوارش آسیب برساند و روند عضله سازی را مختل کند. همچنین بهتر است از گل کلم و کلم بروکلی اجتناب کنید. زیرا این مواد سرشار از فیبر هستند و می توانند روند افزایش وزن شما را تغییر دهند.

چاقی با داروهای گیاهی

چاقی با داروهای گیاهی

برای رژیم چربی در یک هفته ، برخی از داروهای گیاهی می توانند کمک زیادی به افزایش وزن کنند ، به ویژه در کوتاه مدت. برخی از داروهای گیاهی چاقی عبارتند از:
• بابونه: بابونه گیاهی اشتها آور است. مصرف روزانه این ماده اشتهای شما را بهبود می بخشد و باعث افزایش وزن طبیعی شما می شود.

روز شکرگزاری: ریشه های شکرگزاری برای دهه ها برای درمان افرادی که از کاهش وزن ناخواسته و از دست دادن اشتها رنج می برند ، استفاده شده است. این گل به بدن کمک می کند غذا را به درستی جذب کند. این به نوبه خود اشتها و جریان صفرا را افزایش می دهد. گل شکرگزاری یک گیاه بسیار تلخ و معمولاً گیاهان تلخی است که به شما کمک می کند وعده های غذایی خود را بهتر بخورید.

زنجبیل: در طب سنتی از زنجبیل برای درمان بیماری های روده استفاده می شود. زنجبیل بهترین داروی گیاهی برای ناراحتی معده ، حالت تهوع و سوء هاضمه است. این گیاه اشتهای ضعیف را درمان می کند و به شما کمک می کند از وعده های غذایی خود لذت بیشتری ببرید.

خلاصه مقاله

جوانان ، افرادی که از کاهش وزن زیاد رنج می برند و بازیگرانی که نیاز به افزایش وزن در مدت زمان بسیار کوتاهی دارند ، طرفدار رژیم چاقی در یک هفته هستند. برنامه چاقی هفتگی باید توسط متخصص تغذیه یا پزشک بر اساس ویژگی های بدنی ، وزن مورد نظر ، متابولیسم و ​​فعالیت های روزانه فرد تنظیم شود.

عدم رعایت اصولی این برنامه به مدت یک هفته می تواند آسیب جدی به سیستم گوارش ، به ویژه دیواره معده وارد کند. یک برنامه اصولی افزایش وزن هفتگی همچنین می تواند با ایجاد فشار زیاد بر بدن منجر به عوارض طولانی مدت دیگری مانند فشار خون بالا شود.

دیدگاهتان را بنویسید