رژیم گرفتن از دانه های چیا چگونه می توانم از دانه های چیا برای رژیم گرفتن و کاهش وزن استفاده کنم؟


چگونه از دانه چیا برای رژیم گرفتن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

میدونی چه دانه ای چیست؟ آیا از خواص چیا اطلاع دارید؟ دانه های چیا یا دانه های چیا یکی از سالم ترین غذاهای روی زمین هستند. این دانه های گیاهی دارای مواد مغذی زیادی هستند که برای عملکرد مغز و بدن بسیار مفید و حتی بسیار مهم هستند. اگر می خواهید با خواص دانه های چیا برای رژیم غذایی و سلامتی آشنا شوید ، انتهای این مقاله را با Ketocenter دنبال کنید.

2131501942335421920715523013849211126815833 600x400 - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

چگونه از دانه چیا برای رژیم گرفتن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا اگرچه کوچک هستند ، اما مخزنی از مواد مغذی هستند و این مواد مغذی آن را به ماده ای مفید برای کاهش وزن و سلامت بدن تبدیل کرده است.

رژیم کتوژنیک - چگونه از دانه های چیا برای کاهش وزن استفاده کنیم؟

دانه های چیا حاوی فیبر بسیار بالایی هستند. یعنی 40 درصد وزن دانه های چیا فیبر است. این فیبر بالا آن را به یک ماده رضایت بخش تبدیل کرده است. اگرچه فیبر نوعی کربوهیدرات است ، اما از نظر ماهیت با کربوهیدراتهای قابل هضم مانند نشاسته و شکر تفاوت دارد. علاوه بر این ، دانه های چیا 10 تا 12 برابر وزن خود در آب جذب می کنند و وقتی به معده می رسند ، ژله لوبیا را تشکیل می دهند. این باعث می شود دیرتر گرسنه شوید و مدت بیشتری احساس سیری کنید.

دانههای چیا؛ کالری بسیار کمی دارد

یکی دیگر از فواید دانه چیا که به کاهش وزن کمک می کند کالری بسیار کمی است. حدود دو قاشق غذاخوری دانه چیا تنها 101 کالری دارند و یکی از مغذی ترین دانه های کالری هستند. با وجود اشباع بالا ، این مقدار کالری بسیار ناچیز است.

دانههای چیا؛ سرشار از مواد مغذی

دانه های چیا سرشار از مواد مغذی هستند. تمام مواد مغذی آن ، از جمله پروتئین ، کلسیم ، چربی ، منگنز ، منیزیم ، فسفر ، فیبر ، ویتامین B3 و. ، به طور غیر مستقیم سیری را افزایش می دهد.

دانههای چیا؛ افزایش متابولیسم

دانه های چیا یک منبع چربی خوراکی هستند که کلسترول خوب را افزایش داده و کلسترول بد را کاهش می دهد. وقتی دانه های چیا جایگزین سایر منابع چربی مانند روغن ذرت و آلفا لینولئیک اسید شوند ، تری گلیسیریدها را کاهش داده و از چاقی جلوگیری می کنند.

دانههای چیا؛ کنترل قند خون

سطوح بالای امگا 3 ، منگنز و منیزیم در دانه های چیا به کاهش قند خون و کنترل و بهبود دیابت نوع 2 کمک می کند.

دانههای چیا؛ کنترل فشار خون

مطالعات نشان داده است که مصرف منظم دانه های چیا در رژیم غذایی باعث بهبود و کنترل فشار خون می شود.

دانههای چیا؛ به هضم غذا کمک کنید

فیبر موجود در دانه های چیا به بهبود هضم و بهبود هضم کمک می کند. هضم بهتر مساوی است با کاهش نفخ ، کاهش احتباس مایعات و کمک به کاهش وزن.

12367048 364 711x400 - چگونه از دانه های چیا برای رژیم گرفتن و کاهش وزن استفاده کنیم؟

در اینجا برخی دیگر از خواص دانه های چیا آمده است:

1- دانه چیا و یبوست

فیبر بالای موجود در دانه های چیا حرکت روده را بهبود می بخشد و در نتیجه یبوست را درمان می کند.

2. فاقد گلوتن

دانه های چیا حاوی گلوتن یا جو نیستند. به همین دلیل است که می توانید از تمام مزایای تغذیه ای آن در رژیم بدون گلوتن بهره مند شوید.

3- درمان بیماری سلیاک

بیماری سلیاک یک بیماری حساس به گلوتن است. از آنجا که دانه های چیا فاقد گلوتن هستند ، جایگزین مناسبی برای بهبود و درمان گلوتن هستند.

سرشار از آنتی اکسیدان

یکی دیگر از خواص چیا ، محتوای بالای آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان های موجود در چیا از اکسیده شدن چربی های دانه ها جلوگیری می کند.

اگرچه مزایای مکمل های آنتی اکسیدانی هنوز مورد بحث است ، اما محققان تأیید کرده اند که جذب آنتی اکسیدان ها از طریق غذا می تواند برای سلامتی مفید باشد.

مهمتر از همه ، آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد بدن مبارزه می کنند. رادیکال های آزاد به مولکول های سلولی آسیب می رسانند و باعث پیری زودرس و بیماری هایی مانند سرطان می شوند.

5. خواب را بهبود بخشد

دو هورمون خواب به نام های سروتونین و ملاتونین وجود دارد. این دو هورمون توسط تریپتوفان ، یک اسید آمینه در بدن تولید می شود. دانه های چیا ، که حاوی مقدار زیادی تریپتوفان هستند ، به خواب و آرامش کمک می کنند. بر اساس یک مطالعه آمریکایی ، تریپتوفان همچنین به طور گسترده ای برای درمان اختلالات خواب استفاده می شود.

6. سلامت قلب را بهبود می بخشد.

با افزایش HDL یا کلسترول خوب در بدن ، طبیعی است که سلامت قلب شما نیز حفظ شود. بنابراین اگر نگران سلامت قلب خود هستید ، می توانید سعی کنید دانه های چیا را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید.

7. جبران تخم مرغ

لایه بیرونی دانه های چیا وقتی با مایعات مخلوط می شود متورم می شود و ژله ای در اطراف آن ایجاد می شود. برای کاهش کلسترول و افزایش محتوای غذایی میان وعده ها و کیک ها و کوکی ها می توانید از این تخم مرغ به جای تخم مرغ استفاده کنید. برای تغییر تخم مرغ ، 1 قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کرده و بگذارید 15 دقیقه بماند.

8. جذب ویتامین E را در بدن افزایش می دهد.

ویتامین E برای پوست شما بسیار مهم است. با خوردن روزانه دانه های چیا ، بدن شما می تواند ویتامین E را جذب کند زیرا حاوی سلنیوم است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند. مقدار سلنیوم برای هر 28 گرم دانه چیا حدود 15 میکروگرم است. محافظت از بدن در برابر رادیکال های آزاد با استفاده از این دانه های کوچک بسیار آسان است ، اما واقعاً نمی توانید به این غذای فوق العاده اعتماد کنید.

9- افزایش انرژی

مواد مغذی موجود در دانه های چیا مانند ویتامین B ، تیامین و نیاسین مواد غذایی موجود در بدن را به انرژی تبدیل می کند. این افزایش انرژی خلق و خوی شما را بهبود می بخشد ، فعالیت ها و نشاط روزانه شما را افزایش می دهد

10-جوانسازی پوست و کمک به رشد مو و ناخن

پروتئین و آنتی اکسیدان های موجود در دانه های چیا باعث کلاژن سازی در پوست و جوانسازی آن می شود. کلاژن پروتئینی است که در سراسر بدن یافت می شود و جزء مهمی در غضروف ، ماهیچه ها ، استخوان ها و تاندون ها است. علاوه بر این ، دانه های چیا حاوی منیزیم و اسیدهای چرب هستند که التهاب را کاهش داده و در نتیجه رشد مو و ناخن را بهبود می بخشد.

دیدگاهتان را بنویسید