سبزیجات زرد و فواید شگفت انگیز برای سلامتی


سبزیجات زرد تأثیر شگفت انگیزی بر سلامتی دارند و مقاومت بدن را در برابر بیماری ها افزایش می دهند. هنگام تهیه یک غذای خوشمزه و سالم ، بهتر است به جز سبزیجات سبز از سایر گیاهان رنگی غافل نشوید.

به نظر می رسد سبزیجات زرد حاوی آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و سایر عوامل تقویت کننده سلامتی هستند. در اینجا 7 گروه سبزیجات زرد رنگ آورده شده است که باید از آنها در وعده های غذایی خود استفاده کنید تا از مزایای سلامتی آنها بهره مند شوید.

ذرت

این گیاه شگفت انگیز یکی از غذاهای اصلی بسیاری از کشورهای جهان است. سرشار از ویتامین A ، B ، E و بسیاری از مواد معدنی است.
این دانه های زرد رنگ سرشار از فیبر هستند که می تواند از مشکلات گوارشی و بیماری هایی مانند یبوست ، بواسیر و سرطان روده بزرگ جلوگیری کند.

دانه های ذرت کوچک زرد روی لپه نیز حاوی مواد شیمیایی گیاهی هستند. این مواد می توانند از آلوده شدن سلول های سرطان زا جلوگیری کنند و مواد شیمیایی گیاهی به سلول ها کمک می کند تا تغییرات شبه سرطان را متوقف و معکوس کنند. هنگام تهیه ذرت ، به سادگی آن را بخورید و از طعم لپه لذت ببرید.

سبزیجات زرد و کدو سبز زرد

کدو تنبل زرد

کدو تنبل ، که به کدو تنبل تابستانی نیز معروف است ، فواید بیشماری برای سلامتی دارد. این سبزی سرشار از ویتامین های A ، B6 و C ، اسید فولیک ، منیزیم ، فیبر ، ریبوفلاوین ، فسفر و پتاسیم است. این گیاه نقش مهمی در بین سبزیجات مغذی دارد.

کدو تنبل سرشار از منگنز است. این ماده معدنی استخوان ها را تقویت کرده و از توانایی بدن در پردازش چربی ها و کربوهیدرات ها پشتیبانی می کند.

فلفل زرد

از نظر فنی ، فلفل زرد سبزی نیست. اگرچه فلفل زرد یک میوه است ، اما ما معمولاً آن را مانند یک سبزی می خوریم. این سبزی که عمدتا از آب تشکیل شده است حاوی مقادیر کمی کربوهیدرات ، پروتئین و چربی است.

فلفل چیلی منبع خوبی از مواد مغذی ، فیبر و آنتی اکسیدان است. آنها همچنین اسید فولیک را تأمین می کنند. اسید فولیک ماده ای است که عملکرد گلبول های قرمز خون را پشتیبانی می کند. ویتامین K در فلفل زرد نیز وجود دارد که برای لخته شدن بدن ضروری است.

فلفل سرشار از ویتامین C است که در عملکرد سیستم ایمنی ، انرژی ، سلامت پوست ، محافظت از بیماری ها و بهبود زخم نقش دارد.

با فلفل دلمه ای زرد یک غذای ترشی خوشمزه درست کنید. این فلفل ها با روغن زیتون همراه با سیر ، لیمو و پونه کوهی مخلوط می شوند و آنها را به یک افزودنی عالی برای هر نوع پیش غذا یا ساندویچ و هوراول تبدیل می کند.

سبزیجات و سیب زمینی زرد

سیب زمینی زرد

سیب زمینی نه تنها یک غذای مناسب است ، بلکه برای بدن شما نیز مفید است. نکته اصلی این است که هنگام خوردن سیب زمینی را با کره ، خامه ترش یا پنیر غلیظ نکنید.

یکی از بهترین چیزها در مورد سیب زمینی این است که کالری بالایی دارد و کالری ندارد. سیب زمینی همچنین سرشار از مواد مغذی مانند نیاسین ، پانتوتنیک اسید ، ویتامین C و B6 ، منگنز و فسفر است.

فسفر برای بدن ضروری است. حفظ ساختار غشای سلولی ضروری است. نه تنها این ، بلکه با کمک استخوان ها می توانید انرژی و کانی سازی کنید.

برای به دست آوردن بیشترین مزایای تغذیه ای از خوردن سیب زمینی ، روغن و چربی هایی که به سیب زمینی اضافه می کنید را به حداقل برسانید.
اگر سیب زمینی ها را بجوشانید و خرد کنید و چاشنی اضافه کنید ، از بیرون ترد و از داخل نرم می شوند.

سبزیجات زرد و چغندر طلایی

چغندر طلایی

اگرچه این سبزی ریشه زرد شیرین تر از نسبت ریشه قرمز آن است ، اما بسیار مغذی است. چغندر طلایی برای سلامت قلب مفید است و به کلیه ها در دفع سموم ، کاهش کلسترول و فشار خون و درمان خستگی کمک می کند.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات زرد ، چغندر طلایی سرشار از بتاکاروتن است. وقتی بتاکاروتن وارد بدن می شود ، به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A یک ماده مغذی ضروری است که از سلول های بدن در برابر آسیب محافظت می کند.

وقتی چغندر سرخ شده کاملاً در لیمو ترش تفت داده شده و با مواد تازه مخلوط می شود ، شیرینی طبیعی این سبزی لذت بخش است.

کدو تنبل

یک فنجان کدو تنبل پخته حاوی بیش از 200 of از مقدار توصیه شده روزانه ویتامین A است. ویتامین A برای بدن مفید است زیرا به تیز شدن بینایی شما کمک می کند.

کدو تنبل در همان فنجان حاوی مقدار زیادی ویتامین C (حدود 11 میلی گرم) است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و از سرماخوردگی جلوگیری می کند. پای کدو تنبل برای سلامتی و جلوگیری از سرماخوردگی ، به ویژه در فصل پاییز بسیار مفید است.

لوبیا زرد روی سبزیجات زرد

لوبیا زرد

این لوبیاها حاوی انواع مواد شیمیایی گیاهی مبارزه کننده با سرطان از جمله ایزوفلاون ها هستند. آنها همچنین حاوی استرول های گیاهی هستند که مانع جذب کلسترول و کاهش سطح کلسترول خون می شوند. حبوبات همچنین با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارند.

از طراوت ، ترد و رنگ لوبیا زرد با کمی سرکه روی سالاد ماش لذت ببرید. سبزیجات موجود در سبزیجات برای سلامتی شما مفید هستند ، اما هنگام تهیه غذا ، رنگهای دیگر رنگین کمان سبزیجات را حذف نکنید.

سبزیجات زرد روشن نه تنها مغذی و خوشمزه هستند ، بلکه فواید زیادی برای سلامتی دارند.

مرکز پرستاری بهداشت چیل با مجوز رسمی از وزارت بهداشت و سالها تجربه در ارائه خدمات مراقبت در منزل و پرستاری ، ما آماده ایم تا با کادر ماهر و متخصص خود به صورت شبانه روزی به شهروندان خود خدمت کنیم.

پرسنل مجرب مانند پرستاران سالمند ، پرستاران بیمار و پرستاران اطفال همیشه جدیدترین خدمات پرستاری و پرستاری را برای ارائه خدمات در نظر می گیرند و راحتی و ایمنی عزیزان را در اولویت قرار می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، جهت مشاوره رایگان با کارشناسان این مرکز تماس بگیرید.
هشدار! این سند فقط برای اهداف آموزشی است و فقط باید با مشورت پزشک یا متخصص مورد استفاده قرار گیرد.
لطفاً به این مقاله امتیاز دهید.

دیدگاهتان را بنویسید