شش مزیت دریافت تغذیه کامل

به نظر می رسد که همه نگران رژیم غذایی خود هستند. چه می خورند، چرا غذاهای دیگر نمی خورند و واقعاً تغذیه کامل چیست. واقعاً تعجب آور نیست که آمارها نشان می دهد که کم تحرکی و تغذیه ناسالم باعث مرگ بیش از ۳۰۰۰۰۰ نفر در ایالات متحده می شود. رژیم های غذایی سرشار از چربی اشباع شده، قند و سدیم و میوه ها، سبزیجات، کلسیم و فیبر کم، بسیار ناسالم هستند و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها را افزایش می دهند. بنابراین بدن به یک رژیم غذایی غنی از میوه ها، سبزیجات، کلسیم، غلات کامل و فیبر نیاز دارد. درباره اهمیت تغذیه مناسب برای سبک زندگی سالم بیشتر بخوانید و بدانید.

۱. ساخت و حفظ بافت عضلانی

دریافت تغذیه کامل برای کمک به رشد و کمک به حفظ بافت عضلانی بدون چربی در بدن حیاتی است. توده عضلانی بدن یک بافت فوق العاده نیاز به انرژی دارد، به این معنی که هرچه عضله بیشتری داشته باشید، بدن شما متابولیسم بالاتری خواهد داشت. هیچ راهی بهتر از ایجاد توده عضلانی نسبت به وزن سالم برای مدیریت وزن وجود ندارد. تغذیه مناسب به شما این امکان را می دهد که همه اینها را انجام دهید و علاوه بر این، اگر موفق به ساخت عضلات بیشتر بدن و حفظ وزن خود شوید، در موقعیتی قرار خواهید گرفت که از انواع بیماری های دیگر مرتبط با چاقی جلوگیری کنید.

۲. کاهش خطرات سلامتی مرتبط با رژیم غذایی

تغذیه کامل کافی به معنای یک رژیم غذایی متعادل است که شامل انواع غذاهای سالم است. محققان پیش‌رفته‌اند و پیشنهادات و راهنمایی‌هایی برای بهترین غذاها ارائه کرده‌اند. “هرم غذایی” غلات، پنیر، گوشت، سبزیجات، غلات، میوه ها، روغن ها و لوبیاها است که تمام مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کند. اما باید هر روز به مقدار مناسب و مساوی از هر گروه غذایی مصرف شود. بنابراین با رژیم غذایی مناسب که تغذیه مناسبی را فراهم می کند، می توانید خطر برخی از مشکلات سلامتی را کاهش دهید. این مشکلات سلامتی شامل فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، بسیاری از انواع سرطان و سکته از جمله مشکلات مرتبط با تغذیه نامناسب است.

۳. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

داشتن یک رژیم غذایی کامل به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند و از ابتلای شما به بیماری های کوتاه مدت مکرر جلوگیری می کند. هر روز با تعدادی از عوامل استرس زا مواجه می شوید، از محل کارتان گرفته تا استرس مالی گرفته تا استرس، همه اینها بر سیستم ایمنی بدن شما تأثیر منفی می گذارد. با تغذیه سیستم ایمنی بدن خود با مواد مغذی با کیفیت، مطمئناً مطمئن خواهید شد که قوی می ماند و باعث می شود هر روز احساس بسیار بهتری داشته باشید. سبزیجات و میوه ها به ویژه برای سلامت سیستم ایمنی شما حیاتی هستند، بنابراین حتما آنها را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

۴. کمک های کوچک بدن

تغذیه کامل کافی به عنوان کمک کننده به بدن عمل می کند. بدن به مواد معدنی و ویتامین ها نیاز دارد، اما فقط در مقادیر کم. این آنزیم ها به عنوان کوآنزیم عمل می کنند، به این معنی که در واکنش های شیمیایی کمک زیادی می کنند. به عنوان مثال، ویتامین B کمپلکس در سوزاندن کربوهیدرات ها مهم است. منبع انرژی بدن ویتامین A برای بینایی خوب ضروری است و ویتامین C به قوی نگه داشتن بافت های همبند بدن و عملکرد سیستم ایمنی کمک می کند. مواد معدنی مانند روی به فرآیندهای متابولیک کمک می کند. رژیم های غذایی سالم و متعادل مواد معدنی و ویتامین های زیادی را برای بدن فراهم می کند، بنابراین رژیم غذایی شما باید حاوی مقادیر کافی از این کمک های بدن باشد.

۵. مدیریت وزن

تغذیه خوب در مدیریت وزن بدن بسیار مهم است. در حالی که کیفیت غذاها در رژیم غذایی شما مهم است، کمیت آن نیز مهم است. برای جلوگیری از افزایش وزن یا کاهش چند پوندی، غذاهایی را انتخاب کنید که چربی کمی دارند، به خصوص چربی های اشباع شده. به گفته متخصصان تغذیه، یک گرم چربی اضافی حدود ۹ کالری به رژیم غذایی شما اضافه می کند. انتخاب گوشت، سبزیجات و میوه های کم چرب، شمارش کالری را در بدن معکوس نگه می دارد. همچنین می توانید با محدود کردن مصرف نوشیدنی ها و میان وعده هایی که حاوی قند زیادی هستند، کالری بدن خود را کاهش دهید.

۶. بهبود سلامت کلی

جدای از کاهش قرار گرفتن در معرض بسیاری از مشکلات جدی پزشکی، حفظ یک تغذیه کامل فواید سلامتی زیادی دارد. متخصصان تغذیه توضیح می دهند که فرد انرژی بیشتری دارد و با تغذیه مناسب می تواند اثرات پیری را به تعویق بیندازد و پوستی سالم را حفظ کند. علاوه بر این، مزایای دیگر شامل سلامت دندان و مقاومت در برابر بیماری است.

دادن تغذیه کامل به بدن یکی از اجزای حیاتی یک سبک زندگی سالم است و اهمیت آن غیر قابل تردید است. در واقع، متخصصان تغذیه موافقند که فرمول برای داشتن بدن سالم سالم این است؛ ۱۰% ورزش، ۱۰% ژن و ۸۰% تغذیه. شما نمی توانید ژن ها را کنترل کنید، اما مطمئناً می توانید ۹۰٪ را کنترل کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر