شکستن رژیم به این معنا نیست که همه پل ها خراب شده است!


در شرایطی که افراد تصمیم می گیرند یک عادت را ترک کنند یا از انجام برخی کارها خودداری کنند ، گاهی اوقات می تواند ناشی از عواملی مانند عصبانیت ، استرس ، احساس ناامیدی و غیره باشد.

دوباره این کار را انجام دهید یا برنامه ای را که دارید بشکنید. به عنوان مثال ، فردی که تصمیم می گیرد سیگار را ترک کند ، خودارضایی کند یا سیگار بکشد یا خودارضایی کند ، یا فردی که مدتی از رژیم غذایی پیروی کرده است ، به دلایلی ، از رژیم غذایی غذا می خورد یا غذاهای مجاز بیش از حد مصرف می کند.

احساس گناه و ادامه دارد

در این شرایط ، فرد ممکن است به دلیل احساس گناه و در نتیجه تنبیه خود از همه چیز دست بکشد و کنترل خود را از دست بدهد ، به عنوان مثال ، همچنان به سیگار کشیدن ادامه دهد یا وقتی فقط یک غذای غیرمجاز می خورد ، بدون تمایز به مصرف سایر غذاها ادامه دهد.

به این می گویند اثر لعنتی

یعنی اکنون که این اتفاق افتاده است ، بی خیال همه چیز ، یا به عبارت دیگر ، طرحی را به طور کامل به دلیل احساس گناه رها کرده و رها کرده و چارچوب ذهنی را که فرد برای خود ترسیم کرده است ، خراب می کند.

برای مبارزه با این وضعیت در رژیم های غذایی 2 راه حل وجود دارد

اولین راه حل ، قبل از شکسته شدن رژیم

اولین قدم جلوگیری از این اتفاق است.

برای این کار بهتر است عوامل تحریک کننده را شناسایی کرده و جایگزین مناسبی برای این عوامل انتخاب کنید یا از تماس با این عوامل خودداری کنید.

به عنوان مثال ، اگر غذا خوردن با افراد خاصی یا در محیط های خاص ، مانند رستوران ها ، عاملی است که باعث تحریک فرد برای ایجاد اختلال در رژیم غذایی شما می شود ، از قرار گرفتن در این موقعیت اجتناب کنید.

وقتی نوبت به جایگزین های مناسب برای محرک ها می رسد ، به عنوان مثال برای فردی که علاقه زیادی به نوشیدنی های گازدار دارد ، می توان به جای نوشیدنی های معمولی گازدار از انواع نوشیدنی های گازدار و طعم دار استفاده کرد که با قندهای مصنوعی و بدون کالری شیرین شده اند. به

استفاده از برخی تنقلات به عنوان پاداش در روزهای خاص و طبق برنامه از پیش تعیین شده نیز می تواند در این موارد کمک کننده باشد.

راه حل دوم شکستن رژیم است

راه حل دوم مربوط به زمانی است که عدم رعایت رژیم اتفاق افتاده است ، به عنوان مثال ، فرد غذای خاصی را از برنامه گرفته است.

در این شرایط ، نفرت از خود و احساس گناه می تواند منجر به رها کردن همه چیز و مصرف غذای غیرمجاز بیشتر شود. برعکس خودت را ببخش و این ایده که من نیز می توانم اشتباه کنم و در نهایت دچار اشتباه نشوم ، می توانید به مسیر درست بازگردید و از ادامه اشتباه و رها کردن همه چیز جلوگیری کنید.

ارسال شده توسط: عباس مجتهد


مطالب بیشتر:

پنج اشتباه رایج برای بدنسازان با رژیم غذایی

رژیم غذایی و یبوست ، چرا رژیم غذایی شما باعث یبوست می شود؟

رژیم غذایی مناسب برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک چیست؟ (بدون گلوتن)

رژیم نیمه گیاهی چیست و آیا سالم است؟



دیدگاهتان را بنویسید