شیرین کننده های مصنوعی: ذخیره چربی و دیابت


آسپارتام یکی از مواد رایج موجود در شیرین کننده های مصنوعی در بازار است. همچنین یکی از بدترین محصولات در این دسته است. نشان داده شده است که آسپارتام باعث افزایش وزن و سایر مشکلات سلامتی از جمله سردرد و سرگیجه می شود. دو مورد دیگر نیز وجود دارد: آمینوگوانیدین و سوکرالوز، که معمولاً توسط افراد مبتلا به دیابت و کسانی که نگران وزن خود هستند استفاده می شود. این اتفاق می افتد، حتی با وجود اینکه نشان داده شده است که شیرین کننده های مصنوعی دقیقاً اثرات متضادی را ایجاد می کنند که ادعا می کند!

تحقیقات [۱] نشان می دهد که آسپارتام حساسیت به انسولین را به طور قابل توجهی بیشتر از قند بدتر می کند. همچنین ثابت شده است که شیرین کننده های مصنوعی به روش های مختلف باعث افزایش وزن می شوند که در چندین مطالعه نشان داده شده است [۲]. شیرین کننده های مصنوعی اخیراً در محصولات مختلف نفوذ کرده اند و به طور غیرمستقیم افراد دیابتی و رژیم های غذایی را هدف قرار داده اند.

تقاضای فزاینده برای شیرین کننده های مصنوعی در صنایع غذایی، صنایع غذایی را وادار به پنهان کردن وجود این افزودنی ها بر روی برچسب ها کرده است. این تاکتیک مانند ارگانیسم های اصلاح شده ژنتیکی (GMOs) طراحی شده است تا مصرف کنندگان را در مورد آنچه می خورند نامطمئن نگه دارد و در نتیجه آنها را متقاعد کند که به خرید محصولات حاوی مواد غیر طبیعی ادامه دهند.

شیرین کننده های مصنوعی باعث سردرگمی متابولیک می شوند

شیرین کننده های مصنوعی به کاهش وزن افراد کمک نمی کنند، اما کالری لازم برای فریب مغز را ندارند تا فکر کند چیزی شیرین خورده اید. وقتی چیزی شیرین مصرف می کنید، مغز شما دوپامین ترشح می کند که مرکز پاداش مغز را فعال می کند. هورمون تنظیم کننده اشتها لپتین نیز ترشح می شود و به مغز شما این را روشن می کند که وقتی تعداد مشخصی کالری مصرف شده است، «سیر» هستید.

اما وقتی چیزی می خورید که طعم شیرین دارد اما کالری ندارد، مسیر لذت مغز با طعم شیرین فعال می شود، اما چیزی برای غیرفعال کردن وجود ندارد زیرا کالری ها هرگز ظاهر نمی شوند. [۳]. شیرین کننده های مصنوعی بدن انسان را فریب می دهند تا فکر کند قند (کالری) دریافت می کند. با این حال، وقتی قند دریافت نمی‌شود، بدن به این سیگنال ادامه می‌دهد که به مقدار بیشتری نیاز دارد.

علاوه بر پیچیده کردن حساسیت به انسولین و افزایش وزن، سایر شیرین کننده‌های مصنوعی و آسپارتام همچنین مشکلات سلامتی مرتبط با مصرف بیش از حد قند، از جمله بیماری‌های قلبی عروقی و سکته مغزی را افزایش می‌دهند. [۴].

یکی دیگر از مشکلات بهداشتی که آن را دعوت می کند، بیماری آلزایمر است [۵]. مقصر اصلی در ایجاد بیماری آلزایمر قند و غلات هستند که بر رژیم غذایی افراد تأثیر می گذارد. با این حال، سمیت متانول – یک مشکل به طور گسترده نادیده گرفته شده مرتبط با آسپارتام به ویژه – عامل دیگری است که به توسعه این بیماری کمک می کند. در بسیاری از زمینه ها، کارشناسان ارتباط بین سمیت آسپارتام و متانول و تشکیل فرمالدئید سمی را توضیح می دهند. [۶].

انکار علمی ادعاهای “رژیم غذایی” در شیرین کننده های مصنوعی

کاملاً تکان دهنده است که این صنعت خلاف آنچه ادعا می شود ادعا می کند. بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که شیرین‌کننده‌های مصنوعی میل به کربوهیدرات را افزایش می‌دهند، اشتها را تحریک می‌کنند و مجموعه‌ای از اختلالات متابولیک را ایجاد می‌کنند که ذخیره‌سازی چربی و افزایش وزن را افزایش می‌دهد، و ثابت می‌کند که شما به یک محصول جعلی با ادعاهای غیرواقعی وارد بازار می‌شوید. میلیون‌ها مطالعه این واقعیت را رد می‌کنند که صنعت نوشیدنی به کاهش وزن کمک می‌کند. در حقیقت، افزایش وزن و تغییر در اشتها شایع ترین مشکلات مصرف طولانی مدت آسپارتام است.

خوردن غذاهای فرآوری شده و فست فود می تواند باعث مرگ زودرس بیشتری شود [۷] نسبت به سایر بیماری های مزمن مانند سرطان. به همین ترتیب، ما چندین کالای خطرناک داریم که در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنیم. یکی از آنها نوشابه رژیمی است! اینجا بخوانید چقدر برای شما وحشتناک است و ربطی به کاهش وزن ندارد!

مطالعات نشان می دهد که نوشیدن نوشابه رژیمی احتمال افزایش وزن جدی را افزایش می دهد. به طور متوسط، برای هر نوشابه رژیمی مصرف شده در روز، شرکت کنندگان ۶۵ درصد بیشتر در معرض اضافه وزن در ۷-۸ سال آینده و ۴۱ درصد بیشتر احتمال دارد که چاق شوند. مطالعاتی وجود دارد [۸] که به عصب‌شناسی هوس‌های رایج شناخته شده قند و شواهد اپیدمیولوژیک و تجربی در مورد اثرات شیرین‌کننده‌های مصنوعی بر وزن بدن می‌پردازد.

شیرین کننده های مصنوعی و آسیب هایی که ایجاد می کنند:

مکانیسم های خاص شیرین کننده های مصنوعی هستند که فرد را با پوندهای ناخواسته پر می کنند و عملکرد متابولیک شما را مختل می کنند. چنین مطالعاتی علیت را نشان می دهد که برای شیرین کننده های مصنوعی بسیار مورد نیاز است. در سال‌های اخیر، نقش میکروب‌های روده به طور فزاینده‌ای آشکار شده است و نقش آن در سلامت انسان قابل توجه است. مشخص شده است که برخی از میکروب های روده با چاقی مرتبط هستند. به عنوان مثال، معلوم می شود که شیرین کننده های مصنوعی میکرو فلور روده را مختل می کنند و در نتیجه خطر ابتلا به چاقی و دیابت را افزایش می دهند.

همچنین:

  • شیرین کننده های مصنوعی شیرین کننده های مصنوعی مسیرهای متابولیک مرتبط با بیماری متابولیک را تغییر می دهند. [۹].
  • شیرین کننده های مصنوعی مسئول کاهش عملکرد مشاهده شده در مسیرهای مرتبط با انتقال قند در بدن هستند [۱۰].
  • شیرین کننده های مصنوعی باعث ایجاد دیس بیوز و عدم تحمل گلوکز در افراد سالم می شود [۱۱].
  • از بین تمام شیرین کننده های مصنوعی آزمایش شده، ساخارین قوی ترین اثر را دارد و به دنبال آن سوکرالوز و آسپارتام قرار دارند. [۱۲].
  • عدم تحمل گلوکز، یک وضعیت رایج برای بیماران دیابت نوع ۲، همچنین در چاقی نقش دارد زیرا قند اضافی در خون در سلول های چربی ذخیره می شود.

راه خروج چیست؟

وقتی روش های مختلف آسیب را جمع آوری می کنید – از اشتباه گرفتن بدن خود با طعم شیرین بدون کالری گرفته تا تغییر باکتری های روده – به راحتی می توان فهمید که چگونه شیرین کننده های مصنوعی از زمان ظهور در بهار چگونه در تشدید اپیدمی های دیابت و چاقی نقش داشته اند. تامین مواد غذایی. به شدت توصیه می شود از تمام شیرین کننده های مصنوعی خودداری کنید و برچسب مواد غذایی را بخوانید تا مطمئن شوید که به طور تصادفی آنها را مصرف نمی کنید. تخمین زده می شود که این محصولات در ۶۰۰۰ نوشیدنی، تنقلات و غذای مختلف یافت می شود. بنابراین، غیرممکن است که کسی به طور کامل از آنها دوری کند.

می توانید از استویا یا لو هان به عنوان شیرین کننده استفاده کنید که هر دو جایگزین های طبیعی و ایمن هستند. با این حال، اگر هر یک از شرایط زیر را دارید، ممکن است بخواهید از تمام انواع شیرین کننده ها اجتناب کنید: فشار خون بالا، کلسترول بالا، دیابت یا اضافه وزن.

متأسفانه، مانند شکر، شیرین کننده های مصنوعی نیز می توانند باعث شوند که شما به آنها معتاد شوید. اگر در ترک نوشابه رژیمی مشکل دارید، غلبه بر میل خود به شیرینی برای شما سخت است. اما اگر مصمم به ترک نوشابه هستید، راه های زیادی وجود دارد. اگر روش های دیگر را امتحان کرده اید و شکست خورده اید، Turbo Tapping ممکن است همان چیزی باشد که نیاز دارید. این نسخه از تکنیک آزادی عاطفی (EFT) [13] صراحتاً با هدف مبارزه با میل به شکر است. برای دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه استفاده از EFT برای مبارزه با هوس‌های غذایی از همه نوع، برخی از اطلاعات را از وب در مورد “چگونه اعتیاد به نوشابه‌های گازدار خود را ترک کنیم” را دنبال کنید.

اگر پس از استفاده از توربو تپ یا EFT همچنان با هوس خود دست و پنجه نرم می کنید، ممکن است لازم باشد تغییرات بیشتری در رژیم غذایی خود ایجاد کنید. می توانید رژیم میوه ای را انتخاب کنید، جایی که می توانید سبزیجات، آجیل، میوه های خشک و دانه ها را به میزان متوسطی مصرف کنید. سایر منابع غذایی مانند حبوبات، غلات و گوشت محدود یا حذف شده اند. اگر تحت تاثیر یک رژیم غذایی مثمر ثمر هستید، جزئیات بیشتر را در اینجا بیابید و به آرامی ادامه دهید. به جای اینکه همه چیز را به یکباره شروع کنید، یک انتخاب عاقلانه داشته باشید و یک انتقال تدریجی انجام دهید.

همچنین باید مراقب موادی که در مواد غذایی بسته بندی شده مصرف می کنید باشید. مقداری مواد غذایی را پیدا کنید که به طرق مختلف به شما آسیب برساند. برخی غذاها می توانند باعث درد و التهاب شوند. لیست را در اینجا پیدا کنید و از آنها اجتناب کنید!

رژیم غذایی نقش مهمی در نحوه رفتار ما با بدن و هدایت سفر ما به سمت یک زندگی سالم دارد. آیا می دانید فهرستی از غذاهایی وجود دارد که می توانند با سلول های بنیادی سرطانی مبارزه کرده و آنها را از بین ببرند؟ غذا نقش شگفت انگیزی دارد زیرا رژیم غذایی سالم در روند زندگی سالم غیرقابل انکار است!

Healing Oracle برای شما زندگی مثبت و سالم آرزو می کند!

مراجع و منابع:

ما تحقیقی را که شما تصمیم می گیرید انجام می دهیم،
عشق و نور
تیم اوراکل شفا

به تعداد فزاینده ما بپیوندید MeWe: اوراکل شفابخش
به ما هم بپیوندید توییتر | یوتیوب

دادخواست جهانی

لطفا طومار جهانی ما را علیه واکسیناسیون اجباری امضا کنید. هدف از این طومار ارائه ۵ میلیون امضا به هر رئیس جمهور، نخست وزیر، وزیر بهداشت و رئیس دولت در سراسر جهان است.
واکسن ها یک مشکل جهانی هستند و باید در سطح جهانی با آن برخورد کرد.
اگر به عنوان یکی بایستیم، شانس نجات فرزندان آینده را داریم.

ما را بدون آگهی نگه دارید

Healing Oracle با حمایت خوانندگان امکان پذیر شده است. اگر پست‌ها و منابع را مفید می‌دانید، لطفاً برای حمایت از ما (به هر میزان) کمک کنید تا بتوانیم به اطلاع رسانی و کمک به مردم در سراسر جهان ادامه دهیم. ما احساس می کنیم که این یک ماموریت مهم است که با درمان جایگزین به کسانی که سلامت خود را تغییر داده اند یا به یکی از عزیزانشان صدایی بدهیم. از شما برای قدردانی از کار ما و کمک به ادامه آن سپاسگزاریم.

اهدا کنید. اگر می‌خواهید به زمان و تلاش ما کمک مالی کنید، لطفاً از کادر “کمک مالی” در بالا سمت راست استفاده کنید (بر روی دسکتاپ)یا جعبه اهدای زیر (در موبایل)