علل تهوع در نوشیدن آب


حالت تهوع آن احساس وحشتناک و مبهمی است که در معده خود احساس می کنید و باعث ایجاد استفراغ می شود. این می تواند ناشی از ویروس ، بیماری گوارشی ، حاملگی یا حتی بوی نامطبوع باشد. حالت تهوع یک ناراحتی معده است که اغلب قبل از استفراغ رخ می دهد. استفراغ عبارت است از تخلیه ارادی یا غیر ارادی محتویات معده از طریق دهان.

علت تهوع در نوشیدن آب

اغلب مشخص نیست که چرا حالت تهوع ایجاد می شود. تهوع و استفراغ یک بیماری نیست ، اما علائم بسیاری از بیماری ها است ، مانند:

حالت تهوع در ماشین یا دریا (تصادف رانندگی یا بیماری دریایی)

مراحل اولیه بارداری

استفراغ ناشی از دارو

درد شدید

استرس احساسی (مانند ترس)

بیماری کیسه صفرا

مسمومیت غذایی

عفونت (به عنوان مثال “آنفولانزای معده”)

پرخوری

واکنش به برخی بوها یا بوها

حمله قلبی

ضربه مغزی

تومور مغزی

زخم

برخی از انواع سرطان

پرخوری یا سایر بیماریهای روانی

تخلیه آهسته معده (بیماری مشاهده شده در افراد دیابتی)

بلعیدن سموم یا مقدار زیادی الکل

ایلئوس

ضمیمه

علل استفراغ با افزایش سن متفاوت است. برای کودکان ، استفراغ معمولاً در اثر عفونت ویروسی ، مسمومیت غذایی ، حساسیت به شیر ، پوسیدگی (پرخوری) ، پرخوری یا سوء تغذیه ، سرفه یا انسداد روده و بیماری هایی که در آنها کودک تب بالایی دارد ایجاد می شود. حالت تهوع یا استفراغ ممکن است علت باشد. نمایش هنگامی که کمی بعد از غذا ظاهر می شود ، حالت تهوع یا استفراغ ممکن است به دلیل مسمومیت غذایی ، ورم معده (التهاب مخاط معده) ، زخم یا پرخوری باشد. تهوع یا استفراغ یک تا هشت ساعت بعد از غذا نیز ممکن است نشان دهنده مسمومیت غذایی باشد. با این حال ، برخی از باکتری های منتقله از غذا ، مانند سالمونلا ، می توانند مدت زمان بیشتری طول بکشد تا علائم را ایجاد کنند. استفراغ معمولاً بی ضرر است ، اما ممکن است نشانه بیماری جدی تری باشد. برخی از نمونه های بیماری های جدی که می توانند منجر به تهوع یا استفراغ شوند عبارتند از: ضربه مغزی ، مننژیت (عفونت پوشش داخلی مغز) ، انسداد روده ، آپاندیسیت و تومورهای مغزی. نگرانی دیگر کم آبی است. خطر کم آبی بدن در بزرگسالان کمتر است ، زیرا آنها معمولاً علائم کم آبی بدن (مانند افزایش تشنگی و خشکی لب یا دهان) را تشخیص می دهند. با این حال ، کودکان کم آب بیشتر احتمال دارد دچار کم آبی شوند ، به ویژه اگر اسهال نیز داشته باشند ، زیرا اغلب نمی توانند علائم کم آبی را منتقل کنند.

اگر به دلیل حالت تهوع نمی توانید غذا بخورید یا بنوشید ، ممکن است دچار کم آبی شوید. حالت تهوع نیز نشانه کم آبی بدن است ، اما نوشیدن زیاد می تواند با احساس سیری در معده حالت تهوع را بدتر کند. وقتی احساس آرامش می کنید مایعات بنوشید. اگر آب مستقیم معده شما را آزار می دهد ، چای یا آب بدون کافئین را با برش های میوه تازه امتحان کنید. استفراغ مکرر در دوران بارداری می تواند به دلیل عدم تعادل بین مایعات و مواد معدنی باشد ، که به ویژه در زنان باردار شایع است.

چگونه از تهوع و استفراغ جلوگیری کنیم؟

مصرف مایعات از جمله آب را به تدریج افزایش دهید

به جای سه وعده غذایی بزرگ در طول روز وعده های غذایی کوچک بخورید.

آهسته غذا بخورید.

از غذاهای هضم نشده خودداری کنید.

سعی کنید غذاهایی را بخورید که به دمای اتاق رسیده است

سعی کنید بین وعده های غذایی آب بنوشید ، نه در حین غذا.

تنفس عمیق یکی از روشهای مدیتیشن است. اما شما همچنین می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید تا حالت تهوع ناشی از استرس برطرف شود. دم را به آرامی از طریق بینی خود بکشید ، نفس خود را به مدت سه ثانیه نگه دارید و به آرامی بازدم کنید. این کار را چندین بار تکرار کنید تا حالت تهوع فروکش کند.

لیموترش حاوی اسید سیتریک است ، یک ترکیب طبیعی که اعتقاد بر این است که به هضم غذا و آرامش معده کمک می کند. سعی کنید آب لیمو تازه فشرده را به آب اضافه کنید و کل روز را میل کنید. اگر حالت تهوع ناشی از یبوست است ، نوشیدن آب گرم با آب لیمو می تواند روده شما را تحریک کند. با این حال ، مصرف بیش از حد آب لیمو در زمان کوتاه می تواند حالت تهوع را بدتر کند. استنشاق بوی لیمو ، مانند خوردن لیمو ، می تواند حالت تهوع را تسکین دهد.

برای کمک به حالت تهوع ، یک تکه کوچک زنجبیل تازه بخورید. همچنین می توانید چای زنجبیل بنوشید

بر اساس یک مطالعه ، استنشاق اسانس نعناع یا برگ نعناع تازه نیز می تواند حالت تهوع را کاهش دهد.

گاهی اوقات درمان تهوع فقط یک واقعیت است. هر چه بیشتر روی حالت تهوع بنشینید ، حالت تهوع بیشتری احساس خواهید کرد. بنابراین سعی کنید با انجام کارهای سبک توجه خود را منحرف کنید.

نتیجه گیری: اگر هنگام نوشیدن آب احساس تهوع می کنید ، ممکن است در واقع به دلیل کم آبی بدن یا سایر علل ناشی از این علامت (حالت تهوع) باشد.

گردآوری و ترجمه: عاطفه صادقی

منابع

https://www.webmd.com/digestive-disorders/digestive-diseases-n تهوع- استفراغ

https://www.healthline.com/health/how-to-get-rid-of- تهوع

https://www.quora.com/Why-am-I-fe-ing-n تهوع- بعد از نوشیدن- یک-مقدار-آب

دیدگاهتان را بنویسید