علوم ورزشی بهترین زمان و راه برای مصرف BCAA همانطور که نمی دانستید!


آنچه در این مقاله می خوانید

مکمل های ورزشی ، به ویژه مکمل های BCAA ، یکی از محصولات پرکاربرد هستند ، به ویژه در بین ورزشکاران حرفه ای و کسانی که بدنبال افزایش موثر توده عضلانی هستند. با این حال ، نکته مهمی که باید در مورد انواع مکمل های ورزشی ، از جمله BCAAs ، مورد توجه قرار گیرد ، این است که بدانید چه موقع و چگونه بهترین BCAA ها را مصرف کنید.

واضح است که استفاده از مکمل های ورزشی با کیفیت و در نظر گرفتن برنامه به شما در دستیابی به نتایج بهتر کمک می کند. زیرا در غیر این صورت مجبور خواهید بود هر ماه برای خرید این محصولات هزینه ای صرف کنید بدون اینکه تأثیر قابل توجهی بر عملکرد ورزشی خود یا افزایش توده عضلانی خود داشته باشید.

بنابراین ، با توجه به ورزشکاران زیادی که از مکمل های BCAA استفاده می کنند ، این مقاله سعی می کند این موضوع را به صورت حرفه ای مورد بررسی قرار دهد. بنابراین ، اگر مصرف کننده این نوع مکمل های ورزشی هستید یا قصد دارید در آینده از آنها استفاده کنید ، این مقاله را از بتادارو تا انتها بخوانید.

بهترین راه مصرف BCAA چطور است؟

همانطور که می دانید ، مکمل های BCAA با ترکیب خوبی از سه اسید آمینه ضروری زنجیره ای لوسین ، ایزولوسین و والین ساخته شده اند و بر اساس مطالعات متعدد در مورد این نوع مکمل های ورزشی مشخص شده است که استفاده از آنها ممکن است خلق و خو را کاهش دهد. با کاهش خستگی حین و بعد از ورزش ، کاهش درد ماهیچه ای ناشی از ورزش و افزایش تولید پروتئین ماهیچه ها ، رشد ماهیچه ها را بهبود می بخشد.

با این حال ، برای به دست آوردن بهترین نتایج از مصرف این نوع مکمل های ورزشی ، همچنین باید نحوه مصرف BCAA را بدانید. این شامل استفاده از دوز توصیه شده سازنده با توجه به سن ، جنسیت ، وضعیت بدنی و وزن است. دوز حاصل از حل شدن پودر BCAA در یک نوشیدنی برای تهیه محلول یا با مصرف مقدار مشخصی از قرص ها بسیار مهم است و اگر بیشتر یا کمتر از دوز توصیه شده استفاده شود نتایج متفاوت خواهد بود.

به طور کلی ، بهترین روش برای مصرف BCAA این است:

بانو

  • ورزشکار: روزانه 12 گرم ، 4-5 بار سرو می شود
  • غیر ورزشکار: 3-5 گرم در روز با 2 یا 3 وعده غذایی

جنتلمن

  • ورزشکار: 15-20 گرم در روز ، 5-8 بار سرو می شود
  • غیر ورزشکار: 5-9 گرم در روز با 2-3 وعده غذایی

همچنین ، در مورد بهترین روش و نحوه مصرف BCAA ، توجه به این نکته ضروری است که ما به طور خودسرانه میزان مصرف یا میزان توصیه شده شما را افزایش نمی دهیم تا سریعتر به هدف نهایی برسیم. این به این دلیل است که می تواند با پیامدهایی مانند هیپوگلیسمی ، افزایش سطح طبیعی آمونیاک پلاسما ، اختلال در فرآیندهای متابولیک و مشکلات عملکرد طبیعی مغز همراه باشد.

آخرین نکته ای که باید در مورد چگونگی و نحوه مصرف BCAA برای دستیابی به نتایج مطلوب بگویید این است که باید سعی کنید این نوع ورزشها را به صورت عادی مکمل کنید. مطالعات نشان داده است که افراد تازه وارد با BCAA باید حداقل دو تا سه هفته مکمل خود را ادامه دهند تا به نتایج مطلوب برسند. برخی دیگر اگر به BCAA ادامه دهند ، آسیب عضلانی بسیار کمتری خواهند داشت. استفاده منظم از BCAA در محلول ، به ویژه در هنگام فعالیت بدنی ، به هیدراته نگه داشتن بدن کمک می کند.

بهترین زمان برای مصرف BCAA کی است؟

بهترین زمان و نحوه مصرف BCAA

از آنجا که بهترین زمان برای مصرف BCAA ، مانند مکمل های ورزشی ، بستگی به هدفی دارد که از آن استفاده می کنید ، می توانید BCAA را به روش معمول به شرح زیر مصرف کنید:

هدف: افزایش انرژی بدن برای ورزش

بهترین زمان استفاده: حدود 30 دقیقه قبل از تمرین

هدف: بهبود رشد عضلات و بازیابی بدن

زمان استفاده مطلوب: حداکثر 30 دقیقه پس از تمرین

هدف: افزایش تولید پروتئین ماهیچه ای بین وعده های غذایی

زمان استفاده مطلوب: 2 ساعت بعد از غذا

هدف: افزایش میزان لوسین در غذا

بهترین زمان و روش مصرف BCAA: همراه با وعده غذایی حاوی بیش از 30 گرم پروتئین

در مورد بهترین زمان برای مصرف BCAA ، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که آزمایشات مختلفی تاکنون در مورد اثرات مصرف این مکمل در زمان های مختلف انجام شده است ، اما نتایج بدست آمده از این نتایج نشان می دهد که مصرف بسیار وابسته به این مکمل است. سبک زندگی قبل ، حین یا بعد از ورزش.

به عنوان مثال ، برخی از افراد صبح ها ورزش می کنند و هنوز هم ترجیح می دهند روزه بگیرند ، در حالی که برخی دیگر شروع ورزش را به بعد از صبحانه موکول می کنند. بنابراین ، شما باید زمان ورزش را در نظر بگیرید تا تعیین کنید که بهترین BCAA را چه زمانی مصرف کنید.

همچنین به خاطر داشته باشید که مکمل های BCAA می توانند سطح آمینواسید خون شما را افزایش داده و حدود 30-45 دقیقه پس از مصرف شروع به کار کنند. بنابراین ، اگر صبح با معده خالی ورزش می کنید ، بهتر است ابتدا مکمل BCAA مصرف کنید و منتظر بمانید تا آمینو اسیدها قبل از ورزش آزاد شوند.

با این حال ، اگر زمان فعالیت بدنی شما زمانی است که بدن شما پروتئین را از طریق رژیم غذایی شما آزاد می کند ، می توانید BCAA را در طول یا بعد از ورزش مصرف کنید. به گفته محققان ، بهترین زمان برای مصرف BCAA قبل و در حین ورزش است که باعث افزایش استقامت ، انرژی و بازیابی عضلات در ورزشکاران ، به ویژه ورزشکاران استقامتی می شود.

آیا حتی در روزهای تعطیل باید BCAA مصرف کنم؟

به زبان ساده ، بله. BCAA نقش مهمی در بازیابی و بازیابی عضلات دارد ، بنابراین مصرف BCAA در حالت استراحت نیز برای تسریع بهبود ضروری است.

نتیجه

همانطور که در این مقاله ذکر شد ، استفاده از BCAA در زمان های مختلف ممکن است نتایج متفاوتی را ایجاد کند. با این حال ، آنچه روشن است این است که تعیین بهترین زمان و نحوه مصرف BCAA تا حد زیادی به زندگی روزمره و برنامه ورزشی شما بستگی دارد و باید بر اساس آن تصمیم گیری شود.

در پایان این مقاله ، ما مجددا تأکید می کنیم که تصمیم شما برای استفاده از BCAA باید بر اساس نیازهای بدن و شرایط شخصی شما باشد ، علاوه بر دستیابی به نتایج مطلوب ، به منظور جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده بیش از حد از مکمل های ورزشی.

نام: betadarou.com


دیدگاهتان را بنویسید